
Atmos، استارت آپی که یک بازار آنلاین ایجاد کرد که خریداران خانه را با سازندگان و توسعه دهندگان برای طراحی و ساخت خانه های سفارشی مرتبط می کند، امروز با دور سرمایه گذاری 12.5 میلیون دلاری سری A به رهبری Khosla Ventures از مخفی کاری بیرون آمد.
Atmos مستقر در سانفرانسیسکو در سال 2018 تأسیس شد و اعلام می کند که با فناوری آن، خریداران خانه می توانند زمین را انتخاب کنند، خانه ای را با بودجه خود طراحی کنند و با استفاده از فناوری سه بعدی طرح را تأیید کنند. سپس خریداران را با “شریک سازنده تایید شده” مطابقت می دهد.
هدف این استارت آپ ارائه گزینه های بیشتر به خریداران است زیرا کشور با کمبود مداوم مسکن مواجه است و در زمانی که نرخ وام مسکن از سال گذشته بیش از دو برابر شده است. Atmos ادعا میکند که میتواند با ارائه خریداران آماده به سازندگان، در مقایسه با ساخت و ساز به مشخصات (بدون مشتری) در بازار نامشخص، به سازندگان کمک کند. همچنین می گوید که می تواند به توسعه دهندگان زمین با اجازه دادن به آنها برای رفتن مستقیم به مصرف کننده کمک کند.
سام آلتمن، حامیان موجود Bedrock، JLL Spark، YC و OpenAI به همراه سرمایه گذاران جدید، کارگزاری املاک کلر ویلیامز، شبکه دوک آنجل، استیون پالیوکا، رئیس مشترک Bain Capital و دیلان فیلد، مدیر عامل و بنیانگذار Figma، در تامین مالی شرکت کردند. این شرکت قبلاً در مارس 2020 نزدیک به 2 میلیون دلار جمع آوری کرده بود. در آن سال در گروه تابستانی Y Combinator شرکت کرد و سپس 4 میلیون دلار اضافی به رهبری Khosla جمع آوری کرد.
“در روز دمو، ما یک برگه ترم از Khosla دریافت کردیم.” نیکلاس دوناهو، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Atmos گفت. بعد از دو هفته ما آن را پذیرفتیم.
Atmos می گوید فناوری آن به خریداران این امکان را می دهد که ببینند “دقیقاً چه چیزی را می توان در هر قطعه خاصی بسته به اندازه، شکل و نیازهای توسعه ساخت.” ابتدا، او به خریداران کمک می کند تا یک بررسی و آزمایش خاک انجام دهند و سپس یک خانه را بر اساس ترجیحات فردی خود طراحی کنند. هنگامی که سازنده سخت شد، ساخت و ساز می تواند شروع شود.
داناهو گفت: «ما در تلاش هستیم تا بیشتر فرآیند طراحی را به صورت آنلاین قرار دهیم. ما همچنین شرکا را درگیر می کنیم و همچنین داده های محلی خاصی مانند الزامات منطقه بندی و تایپوگرافی را جمع آوری می کنیم.
او همچنین بررسی میکند تا مطمئن شود ساختوساز محدودیتهای HOA را نقض نمیکند قبل از اینکه خریدار زمان زیادی را برای یک پروژه تلف کند.
هزینه متوسط برای ساخت خانه با استفاده از Atmos حدود 225 دلار در هر فوت مربع است. بنابراین برای یک خانه 1500 فوت مربعی حدود 337500 دلار است. این ارزان یا گران است، بسته به اینکه کدام بازار را می سازید. دوناهو می افزاید، برخی از انتخاب ها، مانند اینکه آیا خریدار برای ساخت یک خانه مزرعه یک طبقه یا یک خانه دو طبقه انتخاب می کند، می تواند بر هزینه ها تأثیر بگذارد.
او گفت که تاکنون، این استارت آپ شش خانه ساخته و «در حال کار روی چند ده خانه دیگر است». با شارژ کردن پول در بیاورید هزینه خدمات 5 درصدی در هزینه های ساخت و ساز برای خریداران خانه “برای بررسی دقیق، طراحی و مدیریت پروژه”. همچنین هزینه ثابتی معادل 20000 دلار از سازندگان برای مکان یابی، بازرسی و خدمات رسانی به مشتری و همچنین انجام هرگونه خدمات پیش از ساخت که در غیر این صورت مجبور به انجام آن بودند، دریافت می کند.
در نهایت، Atmos آنچه را که به عنوان سایر بازارهای فناوری نوظهور مانند دنور، آستین، پورتلند و سالت لیک سیتی توصیف می کند، هدف قرار داده است.
برخلاف شرکت هومباوند، که ۷۰ میلیون دلار در اوایل سال جاری جمعآوری کرد و خود را «سازنده خانههای مجهز به فناوری» معرفی کرد، دوناهو میگوید Atmos بیشتر بر ساخت و ساز قبل از خانه متمرکز شده است.
او به TechCrunch گفت: «ما بیشتر طراحی محور هستیم و بیشتر روی فرآیندی تمرکز می کنیم که شخصی برای ایجاد خانه طی می کند. اعتقاد من این است که اگر سادهتر و مبهمتر بود و توانایی طراحی خانهای منحصر به فرد را داشتند، افراد بیشتری میساختند.
او معتقد است بزرگترین تفاوت Atmos در مقایسه با دیگر استارتآپها در فضا مانند Welcome Homes این است که «انعطافپذیری بیشتر» و آزادی را در مرحله طراحی ارائه میکند.
جالب اینجاست که برخلاف بسیاری از استارتاپهایی که سرمایه را افزایش میدهند، Atmos 26 نفره قصد ندارد از بودجه جدید خود برای استخدام در این بازار استفاده کند. او بر ساختن بازار خود تمرکز می کند.
او گفت: «شما همه اینها را دارید، مانند سازندگان و توسعهدهندگانی که در یک محیط بسیار گرم کار میکنند… که در نهایت به خرید چندین تن زمین که معمولاً به جای کار کردن با یک مشتری ساخت به سفارش، ترجیح میدهند بر روی آنها کار کنند، میروند.» . ما فرصتی را می بینیم تا به آنها کمک کنیم تا برخی از دارایی های اضافه اهرم خود را تخلیه کنند.”
شریک Khosla Ventures و یکی از بنیانگذاران DoorDash، Evan Moore با کمک به تیم Opendoor برای پیشراهاندازی محصول شاخص، تجربه املاک و مستغلات را به دست آورد. او از طریق ایمیل به TechCrunch گفت که در کار قبلیاش، با بسیاری از خانوادههایی که خانههایی را خریداری میکردند صحبت کرده بود که «بخشهای بزرگ خانههایی هستند که همه شبیه هم هستند».
مور میگوید: «بسیاری میخواستند خانهای برای نیازهای خود بسازند، اما نمیتوانستند بفهمند از کجا شروع کنند و نمیتوانستند در مورد جدول زمانی یا هزینه آن اطمینان حاصل کنند. “در آن زمان برای من واضح بود که اگر کسی بتواند یک فرآیند قابل اعتماد و شفاف ارائه دهد، افراد بیشتری خانه های سفارشی می سازند… فکر می کنم در سال های آینده بدیهی به نظر می رسد که باید بتوان تعداد زیادی در دسترس را پیدا کرد، خانه هایی را طراحی کرد که طراحی کنند. بر روی این قطعات طبق مقررات محلی کار کنید و ساخت خود را شروع کنید – همه به صورت آنلاین.