منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • VTubers در یوتیوب و Twitch – TechCrunch میلیون ها درآمد کسب می کنند

VTubers در یوتیوب و Twitch – TechCrunch میلیون ها درآمد کسب می کنند

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
VTubers در یوتیوب و Twitch - TechCrunch میلیون ها درآمد کسب می کنند

بود بزرگترین گردهمایی افراد مشهور اینترنتی در جهان در حالی که منتظر ملاقات با پخش کننده توییچ Code Miko در لابی هتل در VidCon بودم، یک هاسکی خاص را در اینستاگرام دیدم، شرکت کننده مورد علاقه طرفداران در “دایره” نتفلیکس و وبلاگ نویس زیبایی بحث برانگیز. اما وقتی یک زن اهل کره‌ای-آمریکایی به من نزدیک شد، متوجه شدم که نیمی از آن انتظار داشتم یک انیمیشن سه بعدی و فوق واقع گرایانه در مقابلم ببینم، نه یک شخص واقعی. شاید این خستگی تقریباً توهم‌آمیز سومین روز یک کنفرانس ویدیویی آنلاین عظیم بود، اما برخلاف بسیاری از ستاره‌های رسانه‌های اجتماعی در لابی هتل که طنین‌انداز می‌کنند، VTubers مانند Code Miko گاهی اوقات شخصاً غیرقابل تشخیص هستند.

جنبشی که از ژاپن سرچشمه می گیرد، “VTuber” مخفف “YouTube مجازی” است، اما این فرهنگ به سایت های پخش دیگر مانند Twitch، جایی که Code Miko نزدیک به یک میلیون دنبال کننده دارد، گسترش یافته است. استریمرها برای ساخت پرسونای مجازی خود از فناوری ضبط حرکت (یا حتی فقط ردیابی چهره AR) برای تجسم یک آواتار مجازی استفاده می‌کنند و داستان و افسانه‌ها را در اطراف شخصیت می‌بافند.

این استریمر به TechCrunch گفت: «من فکر می‌کردم که شخصیت دیگری بودن واقعاً سرگرم‌کننده خواهد بود. “فقط احساس می کردم که این چشم انداز را دارم. من می‌خواستم کنترل یک شخصیت مجازی را در دست بگیرم و مخاطبان را به صورت زنده در یک استریم با آنها ارتباط برقرار کنم. من از طرفداران پر و پا قرص “بازیکن یک آماده” هستم، بنابراین وقتی احساس کردم می توانم درصد کمی از آن را به دست بیاورم، واقعا هیجان زده شدم.”

پخش کد Miko در توییچ

به عنوان مثال، شخصیت Code Miko یک NPC (کاراکتر غیر بازیکن) است که آرزوی حضور در یک بازی ویدیویی بزرگ را دارد، اما خیلی ناخوشایند است، بنابراین او به جای آن به استریم متوسل می شود. طرفداران به شخص واقعی پشت آواتار “تکنسین” می گویند، اما نام کوچک او یونا است. از آنجایی که یونا قبل از اینکه به دلیل بیماری همه گیر اخراج شود، یک انیماتور واقعیت مجازی بود و Code Miko را ایجاد کرد – که اکنون شغل تمام وقت اوست – آواتار او بسیار واقعی تر از اکثر VTubers است. همچنین، اکثر VTubers هرگز جرات ملاقات حضوری با یک روزنامه نگار را ندارند، چه رسد به اینکه چهره خود را در یک جریان نشان دهند. اما یونا گاهی چهره خود را نشان می دهد تا به بینندگان نگاهی از پشت صحنه به فناوری موکاپ خود داشته باشد.

آواتارهای VTuber از زمانی که این ژانر برای اولین بار در ژاپن ظاهر شد، شبیه شخصیت های انیمیشن هستند. طرفداران در مورد اینکه اولین VTuber چه کسی بود اختلاف نظر دارند – برخی می گویند که این فرهنگ توسط Hatsune Miku، آواتار نرم افزار تولید موسیقی Vocaloid که برای لیدی گاگا افتتاح شد، در دیوید لترمن ظاهر شد و برای تماشاگران به اندازه استادیوم به صورت زنده اجرا کرد. دیگران به Kizuna AI، پروژه ای از شرکت فناوری ژاپنی Activ8، که کانال خود را در سال 2016 راه اندازی کرد و اصطلاح “VTuber” را ابداع کرد، اعتبار می دهند.

محبوبیت هوش مصنوعی کیزونا باعث ایجاد نسل جدیدی از ستاره های آنلاین در ژاپن شده است. برخلاف فرهنگ بت ژاپنی، که افراد مشهور دنیای واقعی خود را با استانداردهای فوق‌العاده بالا نگه می‌دارد، VTubers آزادتر هستند تا خودشان باشند، حتی اگر خودشان را به عنوان یک شخصیت مجازی به تصویر بکشند.

گیگوک، یوتیوب‌بر انیمه، در ویدئویی گفت: «آنها در این فضای بین یک شخصیت انیمه و یک شخص واقعی وجود دارند. اما آنها می‌توانند ایده‌های اصلی را کشف کنند یا از چیزهایی دور شوند که افراد دیگری که در همان فضا وجود دارند نمی‌توانند.»

VTubers سال‌ها در ژاپن شکوفا شد، اما این ژانر در طول همه‌گیری توجه جهانی را به خود جلب کرد. با قرنطینه شدن بسیاری از نقاط جهان، آژانس VTuber بسیار محبوب HoloLive بخش انگلیسی خود را راه اندازی کرد و مخاطبان جدیدی از بینندگان غربی را جذب کرد.

این طرح فقط جواب نداد. این چشم انداز جریان را برای همیشه تغییر داد.

تنها در دو سال، محبوب ترین VTuber Gawr Gura در HoloLive English بیش از 4 میلیون مشترک YouTube جمع آوری کرده است. دختر انیمه با موهای سفید یک کلاه کوسه آبی بزرگ پوشیده است، صورتش توسط دندان های کوسه هود قاب شده است. البته چشمان آبی روشن او هم رنگ موهای بلوندش است و وقتی لبخند می زند، دندان های کوسه مانندش نمایان می شود. او مانند بسیاری از VTubers یک هنرمند موسیقی است و بازی هایی مانند Minecraft، Mario Kart و حتی ژاپنی Duolingo را پخش می کند. طبق توضیحات کانال او، او “از نوادگان شهر گمشده آتلانتیس است که به سمت زمین شناور است در حالی که می گوید: “آن پایین خیلی خسته کننده است، LOLOLOL!”

در همان زمان، HoloLive همچنین استعدادهایی مانند Mori Calliope (2 میلیون مشترک) را معرفی کرد که ادعا می کند “اولین شاگرد Grim Reaper” است و برای “جمع آوری روح” از بینندگان خود تبدیل به VTuber شد. کالیوپ یک شورشی چشم قرمز است که موهای صورتی پاستلی خود را با تاج و روبند مشکی تزئین کرده است.

ما نمی توانیم پیشرفت روح او را تأیید کنیم، اما وقتی صحبت از پول می شود، کالیوپ مطمئناً این کار را می کند. طبق گفته Playboard، یک سایت مستقل تجزیه و تحلیل یوتیوب، کالیوپ در سال 2021 تنها از SuperChats (ویژگی درآمدزایی پخش زنده یوتیوب) 854595 دلار درآمد کسب کرد و او را به هفتمین یوتیوبر سوپرچت در جهان تبدیل کرد.

شش استریمری که سوپرچت های کالیوپ را شکست دادند چه کسانی بودند؟ همچنین VTubers البته.

اصلا چرا VTuber شویم؟

به ندرت پیش می‌آید که VTuber بدن انسان خود را مانند Code Miko فاش کند – برای بسیاری از این استریمرها، ناشناس بودن موضوع اصلی است.

برای تبدیل شدن به VTuber نیازی به امضای قرارداد با آژانس بزرگی مانند HoloLive ندارید. در حالی که فناوری Code Miko فوق‌العاده پیشرفته است و متاورز مارک زاکربرگ را شرمنده می‌کند، اما این یک هنجار نیست. تنها با یک آیفون، یک استریمر جدید می تواند یک شخصیت مجازی دو بعدی با ردیابی چهره ایجاد کند.

اکنون یک جامعه رو به رشد از VTubers ترنس وجود دارد که برخی از آنها می گویند استفاده از آواتار به آنها کمک کرده است تا با نارسایی جنسیتی مقابله کنند. برخلاف بخش TikTok از رسانه های اجتماعی، که نشان دادن چهره شما تقریبا غیرقابل مذاکره است، VTubers می تواند طرف دیگری از صفحه نمایش خود را نشان دهد. به عنوان مثال، VTuber Ironmouse، مشترک ترین استریمر زن در توییچ است. اما در زندگی واقعی، گیمر پورتوریکویی به طور مزمن بیمار است و گاهی اوقات در بستر بیماری است، بنابراین VTubing به او کمک می کند تا سرگرم شود و معاشرت کند، به خصوص که خودش را از ویروس کرونا جدا می کند.

برای برخی از پخش کننده ها، این آواتارها نیز مانعی برای آزار و اذیت هستند.

یونا به TechCrunch گفت: «من به اندازه همکاران زنم رفتار بد آنلاین دریافت نمی‌کنم. ترول کردن کسی که کاریکاتور است سخت تر است.

سپس دوباره، در جریان اخیری که در آن کت و شلوار ماکت پیشرفته خود را به نمایش گذاشت، از بینندگانی دعوت کرد که نظر دهند که فناوری او «آینده پورنوگرافی» است. در حالی که برخی از VTubers کمی گستاخانه می شوند – بالاخره اینترنت است – این شخصیت های دیجیتالی بیشتر از جذابیت جنسی وجود دارد.

ژیکونگ لو، استادیار دانشگاه سیتی هنگ کنگ که VTubers را مطالعه کرده است، توضیح داد: “من فکر می کنم برای افرادی که VTubers را تماشا می کنند، بسیاری از آنها حتی برایشان مهم نیست که چه کسی پشت آواتار است، چه کسی صداپیشه است.” “این بیشتر در مورد شخصیت است، در مورد آواتار، و آنها در مورد زندگی واقعی آن صداپیشه اطلاعات کمی دارند.”

با این حال، ناشناس بودن مجموعه ای از چالش های جدید خود را ایجاد می کند.

لو گفت: “به خصوص برای VTubers که توسط شرکت ها اداره می شود، صداپیشگان را می توان جایگزین کرد و از نیروی کار آنها بهره برداری کرد.” بسیاری از محبوب ترین VTubers توسط آژانس هایی مانند HoloLive، Nijisanji و VShojo ایجاد یا مدیریت می شوند. VTubers شخصیت‌های مختلفی دارند که توسط صداپیشه‌هایشان مطلع می‌شوند، اما این امکان برای آژانس‌ها وجود دارد که صداپیشه جدیدی را بدون اینکه طرفداران متوجه شوند وارد کنند. همچنین به طور عمومی مشخص نیست که استعداد چند درصد از حقوق دریافتی از آژانس دریافت می کند.

لو به TechCrunch گفت: «نکته مشکل این است که مردم واقعاً نمی‌توانند چیزی را ببینند. «کاملاً مات است. به دلیل آواتار شفاف نیست.»

البته شرکت ها می خواهند سود ببرند

در اواسط آگوست، VTuber از Tony Tiger اولین پخش خود را به عنوان بخشی از مشارکت با Twitch انجام داد. بله، آن تونی ببر، طلسم Kellogg’s Frosted Flakes که از سال 1952 روی جعبه های غلات ظاهر شده است.

تونی ببر به عنوان vtuber

اعتبار تصویر: کلاگ (در یک پنجره جدید باز می شود)

تدی کامبوزا، کارشناس بازاریابی و VTubing به TechCrunch گفت که برندهایی مانند Netflix، SEGA و AirAsia از VTubers در بازاریابی خود استفاده کرده‌اند. اما فعال کردن پایگاه بزرگ طرفداران در اطراف VTubers به ​​سادگی شرکت کردن نیست.

کامبوسا گفت: “برندها باید بهتر درک کنند که با ورود به فضای VTuber باید درک کنند که جمعیت شناختی فقط برای کوتاه مدت نیست.” هنگامی که آنها فرهنگ و رفتار این طرفداران را درک کردند، می توانند از وفاداری آنها برای جذب آنها به عنوان مشتریان بالقوه استفاده کنند و آنها را برای طولانی مدت حفظ کنند.”

اولین حضور تونی ببر در VTuber ناخوشایند بود. این طلسم در واقع Fall Guys را به همراه چهار استریمر IRL که به او پیوستند بازی نکرد و او برای مدت طولانی استریم را ترک کرد و هزاران بیننده را بر آن داشت تا در چت توییچ درخواست بازگشت تونی را داشته باشند. با این حال، او غیبت خود را کمی جبران کرد – تونی ببر به 13000 بیننده خود گفت که آنها “قهرمانان پوگ” او هستند.

فراتر از فضای VTuber، برندهایی مانند Pacsun و Calvin Klein با Lil Miquela، یک اینفلوئنسر کاملاً خیالی اینستاگرام که توسط شرکتی به نام Brud اداره می شود، شریک شده اند. اما این کمپین‌های تبلیغاتی اغلب با واکنش‌های منفی مواجه می‌شوند – چرا با یک زن واقعی و غیر CGI برای مدل کردن آن لباس‌ها شریک نمی‌شویم؟ رسانه‌های اجتماعی قبلاً به دلیل آسیب رساندن به دختران نوجوان، تا حدی با ترویج استانداردهای غیر واقعی زیبایی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. اما هیچ معیار زیبایی به اندازه ایده‌آل مجازی بدن زنانه غیرواقعی نیست.

Tony the Tiger و Lil Miquela از فناوری و پشتوانه مالی برخوردار هستند تا از نظر فنی چشمگیر و به خوبی تبلیغ شوند، اما VTubers برای ارتباط با طرفداران باید معتبر باشند. حتی برای VTubers که فقط از طریق آواتارهای خود با مخاطبان ارتباط برقرار می کنند، این پدیده در نهایت مربوط به ارتباط انسانی است. پس از همه، هنوز یک شخص واقعی پشت آن چشمان انیمه بزرگ وجود دارد – حتی اگر هرگز چهره او را نبینید.