

ما نوشتیم که شرکت ویتنامی EV Vinfast در حال آوردن مشاغل الکتریکی خود به ایالات متحده است. از آن زمان، کنگره تغییراتی را در اعتبار مالیاتی 7500 دلاری فدرال خودروهای برقی اعلام کرده است، که به این معنی است که دریافت آن کسر مالیات شیرین و شیرین بسیار دشوارتر می شود. دو تغییر اصلی این است که اعتبار مالیاتی مربوط به درآمد می شود (یعنی اگر خانواده شما بیش از مقدار مشخصی درآمد داشته باشد، شما واجد شرایط نیستید) و سقف قیمتی برچسب (خودروهای بیش از 40000 دلار و شاسی بلندها و کامیون ها با محدودیت کمی بالاتر). ). به گزارش رویترز، این کاملاً چشمگیر است – تا 70 درصد از وسایل نقلیه الکتریکی امروزی واجد شرایط دریافت اعتبار نیستند.
خودروسازان مختلف در یافتن نحوه پاسخگویی به سختی تلاش کردهاند، اما VinFast گامهای افراطیتری نسبت به بقیه برمیدارد، و قول میدهد که اگر پیشسفارشی از سازنده داشته باشید و دیگر واجد شرایط تخفیف مالیاتی نباشید، ۷۵۰۰ دلار به شما تخفیف میدهند. در عوض برای ماشین
این شرکت در ایمیلی به دارندگان پیشسفارش نوشت: «VinFast برندی است که نه تنها با ضمانت 10 ساله/125000 مایلی پشت خودروهای ما میایستد، بلکه مهمتر از آن، ما پشت سر مشتریان خود هستیم!» برای مشتریانی که طبق الزامات فعلی IRC 30D درخواست 7500 دلار اعتبار مالیاتی میدهند و به دلایلی خارج از کنترل مشتری از سوی IRS رد میشوند، VinFast به مشتری تخفیف قیمت خرید 7500 دلاری (یا تخفیف مشابه) را در هنگام خرید به ازای هر VinFast ارائه میکند. وسیله نقلیه. توافق نامه الزام آور باید حاوی جزئیات بیشتر در مورد صلاحیت تخفیف باشد.
این پیشنهاد با چندین شرط همراه است؛ مشتریان باید 200 دلار پیش سفارش غیر الزام آور خود را به یک قرارداد الزام آور کتبی تبدیل کنند. هزینه رزرو قابل استرداد 200 دلار غیرقابل استرداد خواهد بود و قراردادی که شرکت ایجاد کرده است به این معنی است که می توانید شانس خود را با 7500 دلار اعتبار مالیاتی فعلی قبل از اینکه کنگره برنامه را تغییر دهد با IRS امتحان کنید. این شرکت اعلام کرد، اگر شکست بخورد، تخفیف 7500 دلاری شروع می شود.
شخصاً فکر میکنم کاهش اعتبار مالیاتی به 40000 دلار بسیار هوشمندانه است – بله، بیشتر خودروها پوشش داده نمیشوند، اما این بدان معناست که خودروهای برقی ارزانقیمت برای مشتریان بسیار مقرونبهصرفهتر میشوند و تولیدکنندگان را تشویق میکنند تا خودروهای برقی مقرونبهصرفهتری بسازند. در نهایت؛ خندهدار است که ما کامیونهای برقی داریم که ماشینهای اسپورت را در درگ استریپ شکست میدهند و سدانهای خانوادگی که سریعترین چیزها در جاده هستند، اما اینها سرفصلهای بازاریابی هستند. برای ایجاد یک ضربه واقعی در تغییرات اقلیمی، باید هرچه سریعتر افراد زیادی را تشویق کنیم که از بنزین و گازوئیل به برق درآیند – و با شلاق زدن یک تسلا مدل S Plaid به 1٪ از قیمتها، به این هدف نخواهیم رسید. جمعیتی که می توانند آنها را تامین کنند.