

اوبر شروع به ارائه خودروهای الکتریکی به مشتریان در بخشهای خاصی از منطقه دهلی-NCR کرده است و میگوید تلاشهای خود را در ماههای آینده گسترش خواهد داد. کابین های برقی در حال حاضر فقط برای سفرهای از پیش برنامه ریزی شده در دسترس هستند.
ما به عنوان برنامه حرکتی پیشرو در هند، متعهد به حمایت از اهداف انتشار گازهای گلخانه ای دولت هند هستیم. در بیانیه ای که به TechCrunch ارسال شد، در پاسخ به پرسشی گفت: انتظار می رود در ماه های آینده خودروهای برقی بیشتری – چه دو، چه سه یا چهار چرخ – در شهرهای هند ببینیم.
این شرکت تعداد کابین خودروهای برقی را که بر روی پلتفرم خود در هند کار میکنند به اشتراک نمیگذارد، اما اصرار دارد که با چندین شریک ناوگان، OEM و ارائهدهندگان زیرساخت شارژ کار میکند تا “به تدریج تجارت خودروهای برقی را به شیوهای پایدار ایجاد کند”.
این اقدام اوبر در زمانی انجام میشود که هند شرکتهای سواری را تحت فشار قرار میدهد تا بخش قابلتوجهی از ناوگان خود را طی چند سال آینده برقرسانی کنند. رویترز در سال 2019 گزارش داد که دولت هند به اوبر و رقیب بزرگش اولا دستور داده است تا 5 درصد از ناوگان خود را تا سال 2022 تبدیل کنند و تا آوریل 2026 به 40 درصد تبدیل کنند. این فشار در بحبوحه تعهد دهلی نو برای کاهش وابستگی به واردات نفت و کاهش آن انجام شد. آلودگی هوا برای انجام تعهدات خود به توافقنامه پاریس در سال 2015 در مورد تغییرات آب و هوا.
کابینهای برقی از طریق ویژگی رزرو برنامه در دسترس هستند، که به مشتریان اجازه میدهد تا 30 روز قبل زمان تحویل را برای سفر انتخاب کنند. طبق توضیحات در اپلیکیشن، کاربران می توانند 60 دقیقه قبل از سفر به صورت رایگان سفرهای برنامه ریزی شده خود را لغو کنند.

اعتبار تصویر: TechCrunch
در سالهای اخیر، هم دولت فدرال و هم دولتهای ایالتی مختلف در هند شروع به ارائه مشوقهایی به مشتریان و تامینکنندگان برای افزایش پذیرش خودروهای الکتریکی کردهاند. به عنوان مثال، دولت ایالتی در دهلی می گوید که 1000 نقطه شارژ EV در سراسر شهر نصب کرده است. او همچنین سیاست خودروهای برقی دهلی را در آگوست 2020 معرفی کرد که بخشی از آن یارانه برای نصب ایستگاه های شارژ می دهد. این شهر قصد دارد در سه سال آینده 18000 نقطه شارژ EV را دریافت کند.
Ola – که شامل SoftBank، Temasek Holdings، Hyundai Motor و Kia در میان سرمایه گذارانش است، همچنین دارای یک واحد تحرک الکتریکی جداگانه برای ساخت خودروهای الکتریکی است. این شرکت در ابتدا اسکوترهای برقی خود را به بازار معرفی کرد و میگوید که برنامههایی برای گسترش این کسبوکار تا شامل یک خودروی الکتریکی در سال 2024 دارد.
Ola همچنین سعی کرد وارد بازار کابین خودروهای الکتریکی در هند شود. در سال 2018، برنامه ای به نام «مأموریت: الکتریک» برای معرفی کابین های برقی، ریکشاهای برقی، اتوبوس های برقی، تأسیسات خورشیدی روی پشت بام، ایستگاه های شارژ و آزمایش های تعویض باتری به کشور راه اندازی شد.
جدا از Uber و Ola، BluSmart Electric Mobility مستقر در گجرات نیز در رقابت برای کابین خودروهای الکتریکی در بازار جنوب آسیا است. این شرکت که در اوایل سال جاری 25 میلیون دلار از BP Ventures جذب کرد و به دنبال جذب 250 میلیون دلار است، یک ناوگان تمام الکتریکی به عنوان تفاوت قابل توجهی با دو غول موجود دارد. همچنین ادعا میکند که بیش از 2.5 میلیون سفر تمام الکتریکی انجام داده است و از زمان راهاندازی آن در سال 2019 بیش از 900000 برنامه دانلود کرده است. با این حال، دسترسی BluSmart در حال حاضر به دهلی-ان سی آر و بنگالورو محدود است.
اوبر مدتی است که خودروهای الکتریکی را در آمریکا و اروپا عرضه می کند. این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا، برنامه Uber Green را برای ارائه وسایل نقلیه الکتریکی به ناوگان خود اجرا می کند و قصد دارد تا سال 2040 به یک پلت فرم بدون آلایندگی تبدیل شود. همچنین 800 میلیون دلار برای تشویق رانندگان روی پلت فرم خود برای شروع استفاده از خودروهای الکتریکی متعهد شده است. تا سال 2025