

بر اساس پست لینکدین توسط لارنس لوشنر، مدیرعامل شرکت Tier Mobility، غول میکروموبیلت آلمان که اخیراً Spin را از فورد خریداری کرده است، 16 درصد از کارکنان خود یا 180 نفر را کاهش می دهد.
لوشنر نوشت: «در نهایت، ما باید با کاهش تعداد پروژهها و خطوط تجاری که به عنوان یک شرکت روی آنها تمرکز میکنیم، به شرایط اقتصادی و مالی فعلی پاسخ دهیم تا مسیر خود را به سمت سودآوری تسریع کنیم».
لوشنر همچنین خاطرنشان کرد که متعهد است به کسانی که از کار بیکار شده اند کمک کند تا نقش های جدیدی پیدا کنند. Tier یک صفحه فارغ التحصیل ردیف با جزئیات افرادی که برای کمک به استخدام کنندگان ترک می کنند ایجاد کرده است. اگرچه Tier به درخواستهای TechCrunch برای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد، به نظر میرسد اخراجها شامل تیمهای مختلفی میشود، به ویژه در برلین، با بیشترین تمرکز اخراجها از تیمهای بازاریابی، توسعه بازار، و تیمهای فناوری.
تصمیم Tier برای کاهش کارمندان جدیدترین تصمیم در مجموعه اخراجها در استارتآپهای فناوری است که بهویژه در شرکتهایی متمرکز شدهاند که در مراحل پایانی قرار دارند و شرایط اقتصادی کنونی برای افزایش دورهای طولانی و افزایش ارزشگذاریهای خود دشوار است. Tier قبلاً 2 میلیارد دلار ارزش داشت.
فضای حمل و نقل نیز از این امر مصون نیست. در ماه ژوئن، برد 23 درصد از کارکنان خود یا حدود 140 کارگر خود را به دلیل نیاز مبرم به بستن کمربند و بازسازی داخلی اخراج کرد. ماه گذشته، Lyft 2٪ از کارکنان خود یا حدود 60 کارمند خود را به دلیل تعطیل کردن برنامه اجاره خودرو خود اخراج کرد. و این هفته، شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد که قصد دارد 3000 شغل خود را با تغییر ساختار به سمت برقسازی کاهش دهد.
اخبار مربوط به Tier در حالی منتشر می شود که به نظر می رسد اپراتور میکروموبایلیتی پس از جمع آوری 200 میلیون دلار در اکتبر سال گذشته و شروع به خرید استارتاپ ها در حال افزایش است. نوامبر گذشته، Tier نکستبایک را خریداری کرد تا تعهد خود را به ارائه دوچرخههای الکترونیکی و همچنین اسکوترهای الکترونیکی دو برابر کند. در ماه دسامبر، این شرکت بخش ایتالیایی Wind Mobility را برای توسعه جغرافیایی خریداری کرد. تا ماه مارس، Tier فانتاسمو را خریداری کرد تا فناوری اعتبارسنجی پارکینگ اسکوتر مبتنی بر دوربین خود و همچنین Spin را از فورد وارد بازار کند، که نشاندهنده ورود این اپراتور به بازار آمریکای شمالی و تبدیل آن به بزرگترین اپراتور در جهان است. به گفته کارشناسان صنعت، همه این معاملات، به استثنای فورد، احتمالاً عمدتاً معاملات سهام بودند، به این معنی که Tier لزوماً مجبور نبود برای آنها پول بپردازد.