
همه گیری COVID-19 تولید ویدئو را به زانو درآورد، اما نمایش باید ادامه یابد و ضرورت مادر اختراع است. Studiobox به جهش رسیده است و یک استودیوی مصاحبه در یک جعبه ایجاد کرده است. جعبه محکمی برای مصاحبه شونده می رسد که توسط یک تحویل دهنده دوستانه FedEx تحویل داده می شود. آنها را باز میکنند، روشن میکنند و با تیم سازنده تماس میگیرند و میگویند که آمادهاند. همه چیز از راه دور کنترل می شود. امروز در CES در لاس وگاس، نگاه دقیقتری به چشمانداز این شرکت برای آینده تولید ویدیو و نرمافزاری که برای کنترل همه آن در حال توسعه است، داشتیم.
ایان اسمیت، یکی از بنیانگذاران StudioBox توضیح میدهد: «ما اینجا در وگاس هستیم و همه جنبههای عکسبرداری، تمام تنظیمات دوربین – زوم، حرکت و شیب، نور و صدا، همه از یک کامپیوتر، با یک اپراتور را کنترل میکنیم. ، در مصاحبه ای با TechCrunch در غرفه این شرکت به عنوان بخشی از فضای نمایشی Dolby.io در CES 2023.
اساساً، این نرم افزار کار حدود شش خدمه را انجام می دهد. این برای مصاحبه ها و مطالب سر صحبت عالی است. اسمیت توضیح میدهد که به چیزهایی مانند مجریان اخبار و مفسران ورزشی فکر کنید، بلکه به مدیران اجرایی و مدیران سطح بالا نیز فکر کنید که میخواهند با یکدیگر ارتباط داخلی برقرار کنند و در عین حال عالی به نظر میرسند. من واقعاً معتقدم که این جعبه می تواند جایگزین تیم مصاحبه شود.»
در طول همهگیری، وقتی آمازون تصمیم گرفت سریال تلویزیونی Kids in the Hall را راهاندازی مجدد کند، تیم غسل تعمید آتش خود را دریافت کرد.
من با تماشای این نمایش کمدی بزرگ شدم و از دریافت آن تماس بسیار خوشحال شدم. اسمیت میگوید: آنها مجبور بودند این بخشهای کمدی دو دقیقهای را با هشت سلبریتی مختلف که در سراسر جهان پراکنده بودند، انجام دهند. ما فقط برای هر یک از آنها جعبه فرستادیم و با خیالی آسوده عکس ها را گرفتیم. مصاحبه شوندگان از آن بسیار قدردانی کردند زیرا هیچ یک از خدمه پا به خانه هایشان نگذاشتند. این نمونهای است که در آن تیمها در غیر این صورت باید از Zoom استفاده کنند – و با استفاده از جعبههای ما، میتوانستند محتوای بسیار باکیفیت دریافت کنند.

نسل فعلی StudioBox همه چیزهایی را که نیاز دارید در یک مکان دارد: نور، دوربین، صدا و تعدادی جک برای اتصال منابع صوتی و تصویری بیشتر، همه در یک جعبه مقاوم. اعتبار تصویر: Haje Kamps / TechCrunch.
از سخت افزار گرفته تا نرم افزار
با این حال، این شرکت نمیخواهد وارد تولید ویدیو شود، و بیشتر زمان همهگیری را صرف ایجاد یک بسته نرمافزاری کرده است که این قابلیت را برای هر گروه فیلمسازی که به دنبال ایجاد محتوای با کیفیت بالا از راه دور است، در دسترس قرار داده است. این شرکت در حال حاضر از دوربین های BlackMagic و جعبه های از پیش پیکربندی شده استفاده می کند، اما نسخه بعدی این نرم افزار از دوربین های بیشتری پشتیبانی می کند که با سونی و کانن شروع می شود. از آنجا، این شرکت می خواهد راه حل خود را کاملاً سخت افزاری کند و قدرت تولید را کاملاً در دست نرم افزار خود قرار دهد.
این نرم افزار هنوز در حال توسعه است، اما آنچه تیم در CES نشان داد عمیقاً چشمگیر بود. هر تعداد خدمه می توانند از راه دور مسئولیت را بر عهده بگیرند. میتوانید از شخصی زوم کنید در حالی که شخص دیگری نوردهی را تنظیم میکند، و شخص سومی نور را تنظیم میکند، در حالی که نفر چهارم صدا را تنظیم میکند، همه اینها از روی راحتی مردمشان-کار-جهنمی-از-این روزها.
ما هنوز به طور کامل مدل کسب و کار را درک نکرده ایم: گزینه های بالقوه زیادی وجود دارد. یکی از گزینهها میتواند سطوح قیمتگذاری مبتنی بر مکان باشد که در آن میتوانید مجوزهای مختلفی را به اعضای مختلف خدمه بدهید. من ممکن است یک فیلمبردار و یک صداپیشه اینجا داشته باشم که همزمان کنترل های مربوطه خود را کنترل می کنند، و شما ممکن است برای آن صندلی ها پول بپردازید. من همچنین میتوانم سطوحی را بر حسب پهنای باندی که میخواهید برای کیفیتی که میخواهید استفاده کنید، تصور کنم. ما آزمایشهای زیادی در طول سه ماه آینده داریم تا ساختار قیمتگذاری را بفهمیم، اما میخواهیم یک مدل اشتراک انجام دهیم که در آن جعبه و نرمافزار را بهعنوان یک بسته اشتراک دریافت کنید.» بسیاری از افرادی که لزوماً نمی خواهند تجهیزات را داشته باشند، اما می خواهند از صرفه جویی در هزینه های داشتن جعبه استفاده کنند.
تولید مشترک
تدوین مشارکتی و پست پروداکشن مسیری فرسوده در دنیای سینما و تلویزیون است، اما خود تولید طی سالها نوآوری بسیار کمتری به خود دیده است.
“خوبویراستاران می توانند از هر جایی با هم همکاری کنند و از ماشین های مجازی استفاده کنند و از ابزارهایی مانند DaVinci یا Frame.io برای کار با هم استفاده کنند. Max Ostrov، یکی دیگر از بنیانگذاران StudioBox می گوید: هیچ کس واقعاً کاری برای تولید محتوا برای تولید انجام نداده است. هیچ کس از هیچ کجای دنیا همکاری ویدیویی بلادرنگ با دسترسی از راه دور به تجهیزات انجام نداده است. به طور سنتی در صحنه فیلمبرداری، یک نفر دوربین را کنترل می کند. چراغ ها را روشن می کردم. در حین شماره گیری مطالب، گفتگو می کنیم. این اولین بار است که یک نرم افزار با همه این موارد به طور همزمان صحبت می کند.
این شرکت علی الشائب را که قبلاً Nugget.ai را تأسیس کرده بود، استخدام کرد تا مدیریت فناوری StudioBox را به عنوان مدیر ارشد فناوری آن برعهده بگیرد. او از تخصص هوش مصنوعی خود استفاده می کند و هدف نهایی StudioBox ایجاد یک گردش کار تولید است که کاملاً توسط هوش مصنوعی هدایت می شود.
بخشی از برنامه های آینده و چیزی که ما در مورد آن هیجان زده ایم هوش مصنوعی است. نورپردازی و اتوماسیون دوربین و صدا نیز. هوش مصنوعی در توانایی ایزوله کردن صدای صدای من بسیار خوب است، حتی اگر میکروفون ها در فاصله 10 فوتی قرار دارند، در زمان واقعی، بنابراین همه این فناوری بهتر و بهتر و بهتر می شود. جزایر توضیح می دهد. این یکی از مزایای کار با Dolby.io است – ما در واقع می توانیم از API صوتی پیشرفته آنها استفاده کنیم. ما توانستیم از مواردی مانند کاهش نویز و استفاده از فیلترهای پاپ استفاده کنیم – همه به صورت مجازی.
هدف نهایی فعال کردن هوش مصنوعی برای صرفه جویی چشمگیر در زمان مورد نیاز برای راه اندازی و ایجاد محتوای ویدیویی با کیفیت بالا است.
الشایب توضیح میدهد: «ما در حال حاضر از هوش مصنوعی برای پخش محتوا در زمان واقعی و بهینهسازی محتوا با استفاده از API Dolby استفاده میکنیم. صدها نقطه داده وجود دارد که ما قصد داریم آنها را در پسزمینه ردیابی کنیم. همه آنها به ویژگی هایی که ما برای ایجاد خطوط لوله داده تولید مقیاس پذیر استفاده می کنیم کمک می کنند. من فکر می کنم آنچه واقعاً منحصر به فرد در مورد کاری است که ما انجام می دهیم این است که همه چیز در ابر اتفاق می افتد. این یک راه حل محلی نیست. فقط می توانید این کار را در زمان واقعی انجام دهید و تمام این نقاط داده را پخش کنید و همه این محاسبات را انجام دهید تا بتوانید همه چیز را بهینه کنید. به عنوان مثال، صدای من را بهتر کنید، پارامترهای دوربین را کنترل کنید یا نور را بهینه کنید.”
الشایب به فراوانی اسلایدرها در نرم افزار این شرکت اشاره می کند. آنها تمام جنبههای تنظیمات ویدیویی را که ما به آن نگاه میکنیم کنترل میکنند، و این نشان میدهد که اگر راهشان را داشته باشند، استادان ربات هوش مصنوعی، لغزندهها را حرکت میدهند، چه برای کمک یا جایگزینی یک اپراتور.
ابر + محلی
حتی با بهترین اراده در جهان، اتصال به اینترنت میتواند نقطه ضعف باشد، اما این شرکت تمام تلاش خود را کرده است تا اطمینان حاصل کند که ضبط میتواند ادامه یابد حتی اگر مکانی اتصال اینترنت ضعیفی داشته باشد – یا اصلاً وجود نداشته باشد.
“من فکر می کنم یکی از دلایلی که کنترل سخت افزار واقعی منحصر به فرد است این است که اپراتور می تواند دوربین را برای ضبط فعال کند.” اوسترو می گوید. «اگر اینترنت لحظهای قطع میشود، شاید بینندگان از راه دور کاهش وضوح را ببینند، اما به هیچ وجه روی دوربین تأثیر نمیگذارد و نتیجه نهایی همچنان عالی به نظر میرسد.»
ما در بیمارستانی شلیک کردیم که نمیتوانستیم سرعت آن را زودتر از موعد بالا و پایین کنیم. ما میدانستیم که میتوانیم دیوانه شویم.» اسمیت با خنده میگوید و سرعت آپلود 0.1 مگابیت را توصیف میکند. این حتی برای یک مکالمه Zoom کافی نیست، چه رسد به تولید ویدیو با کیفیت بالا. منظورم این است که شما می توانید به رکورد نگاه کنید. عالی است و من بسیار افتخار می کنم. خیلی تمیزه شما می توانید تمام این موارد را به صورت محلی، بدون اینترنت، به عنوان آخرین راه حل نیز اجرا کنید. ما این کار را کردیم.»
این شرکت در CES به دنبال مشتریان، شرکا و اولین دور سرمایه گذاران نهادی خود است. این بسته نرم افزاری در بهار سال جاری عرضه خواهد شد.