
طبق نظرسنجی ارسال شده برای سازندگان در برنامه Spotify for Podcasters، غول استریم ممکن است برند Anchor را کنار بگذارد. Anchor که Spotify آن را به مبلغ 340 میلیون دلار در قراردادی شامل استودیو Gimlet خریداری کرد، یک سرویس میزبانی پادکست رایگان است. در سال 2020، Anchor گفت که از سرویس آن برای ایجاد 1 میلیون پادکست جدید استفاده شده است که 80 درصد از نمایش های جدید آپلود شده در Spotify در آن سال را تشکیل می دهد.
اما اکنون که Anchor تقریباً سه سال است که بخشی از Spotify است، به نظر می رسد این شرکت در نظر دارد یک برند جدید را تغییر دهد. در نظرسنجی ارسال شده به برخی از پادکستهایی که ادعای نمایش خود را در Spotify برای پادکست کردهاند، تیم تحقیقاتی کاربران Spotify اطلاعاتی را در مورد تغییر نام تجاری احتمالی که هنوز در حال آزمایش با کاربران بالقوه است به اشتراک گذاشت.
در یک اعلامیه نمونه در این نظرسنجی آمده است: «لنگر و اسپاتیفای برای پادکستها اکنون استودیوی خالق اسپاتیفای هستند، پلتفرمی همهکاره برای سازندگان با هر شکل (و اندازهها) برای بیان و موفقیت در Spotify».

اعتبار تصویر: Spotify، اسکرین شات از TechCrunch

اعتبار تصویر: Spotify، اسکرین شات از TechCrunch
در حال حاضر، پادکستها میتوانند به Spotify برای Podcasters بپیوندند تا به تجزیه و تحلیل جریان خود دسترسی داشته باشند، حتی اگر با سرویس دیگری مانند Libsyn، Podbean یا Buzzsprout میزبانی کنند. کسانی که از طریق Anchor میزبانی می کنند به ویژگی هایی مانند کسب درآمد از اشتراک و پادکست های ویدیویی دسترسی دارند، اما فقط شنوندگانی که از Spotify استفاده می کنند می توانند با آن محتوا تعامل داشته باشند.
اگر تغییر نام تجاری پیشنهادی این مطالعه انجام شود، Spotify برای Podcasters به ”Spotify Creator Studio – Unhosted” تغییر نام میدهد. Anchor به “Spotify Creator Studio – Hosted” تغییر نام خواهد داد. هر دو محصول رایگان خواهند ماند.
نظرسنجی Spotify از پادکستها در مورد این تغییر احتمالی نشان میدهد که علاقه به تغییر برند دارد، اما این بدان معنا نیست که چنین خواهد شد.
“در Spotify، ما به طور منظم تعدادی نظرسنجی و آزمایش را در تلاش برای بهبود تجربه کاربری خود انجام می دهیم. برخی از آنها در نهایت راه را برای تجربه کاربری گسترده تر ما هموار می کنند، و برخی دیگر فقط به عنوان یادگیری مهم عمل می کنند. یکی از سخنگویان Spotify به TechCrunch گفت: ما در حال حاضر هیچ خبری از برنامه های آینده برای اشتراک گذاری نداریم.
در چند سال گذشته، Spotify تعدادی خرید پادکست مانند Anchor و Gimlet انجام داده است. از جمله Podz، یک پلتفرم کشف پادکست، و Megaphone، یک شرکت تبلیغاتی پادکست. برای چهار مورد از خریدهای اخیر خود – Findaway، Podsights، Chartable و Sonantic – این شرکت حدود 295 میلیون دلار پرداخت کرد.