
با شرط بندی Roblox روی آینده محتوای تولید شده توسط کاربر، پلتفرم بازی آنلاین که در گروه سنی زیر 13 سال همه جا وجود دارد، بر همین اساس استخدام می کند.
این شرکت روز سهشنبه اعلام کرد که تیان لیم، نایب رئیس سابق Google Play را برای رهبری تیم محصول برای گروه سازندگان خود، بخش داخلی شرکت که بر بازیها و تجربیات ساختهشده توسط کاربر متمرکز است، استخدام کرده است.
Lim بر ساخت اکوسیستم سازنده مبتدی این شرکت تمرکز خواهد کرد، که شامل بسیاری از کاربران جوان است که برای اولین بار انگشتان پای خود را در توسعه بازی فرو می برند، و همچنین استودیوهای حرفه ای بازی که به دنبال تبدیل جامعه اختصاصی پلتفرم به یک جامعه تجاری هستند. موفق باشید.
“من از تعامل با افراد پرشور هیجان زده هستم روبلوکس لیم گفت: جامعه توسعه دهندگان و سازندگان و کمک به ایجاد یک پلتفرم جذاب، ایمن و مدنی برای متاورس.
لیم قبل از پیوستن به Roblox، پنج سال روی اکوسیستم اپلیکیشن موبایل گوگل، گوگل پلی، کار کرد. او از سال 2014 تا 2017 به عنوان مدیر ارشد فناوری Hulu خدمت کرد و پیش از آن تیم هایی را در ایکس باکس و پلی استیشن رهبری کرد، از جمله تیمی که آواتارها را برای Xbox Live توسعه می داد.
لیم به TechCrunch گفت: «اکنون انواع مختلفی از اکوسیستمها را دیدهام، از AAA تا موبایل.
لیم با نیک تورنو، یکی دیگر از CTO سابق که سال گذشته به تلاش خالق Roblox پیوست، کار خواهد کرد. تورنو به عنوان معاون مهندسی گروه سازنده این شرکت فعالیت می کند.
Roblox تاکید زیادی بر بازی های سفارشی و دیگر فضاهای مجازی ایجاد شده توسط جامعه خود دارد. در حالی که شبکههای اجتماعی سنتی بیش از یک دهه پیش به قدرت و سودآوری محتوای تولید شده توسط کاربر پی بردند، دنیای بازی بسیار کندتر از آن درگیر شد.
محتوای تولید شده توسط کاربر یا “UGC” در دنیای بازی در حال افزایش است و اکوسیستم های خلاقانه ای مانند Roblox، Minecraft و Epic’s Fortnite در موقعیت خوبی برای هدایت این روند قرار دارند. Roblox – که خود بیشتر یک پلتفرم است تا یک بازی به معنای سنتی – ابزارهای دیجیتالی اساسی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا هر آنچه را که به ذهنشان می رسد بسازند.
به نوبه خود، توسعهدهندگان بازی Roblox را با «تجربهها» تکمیل میکنند، نام شرکت برای میلیونها پورتالی که میزبان آن است که همه چیز را از اتاقهای خنک گرفته تا بازیهای ترسناک سرگرمکننده و نمایشگاههای هنری تعاملی با برند گوچی ارائه میدهند.
در حالی که به نظر می رسد هیچ کس نمی تواند در مورد اینکه متاورس چگونه به نظر می رسد یا چه زمانی به آنجا می رسد موافق باشد، محتوای تولید شده توسط کاربر معمولاً عاملی در آن مکالمه است – و Roblox نیز از این قاعده مستثنی نیست.
لیم گفت: «فکر نمیکنم Roblox در تلاش برای ساخت متاورس باشد. این پلتفرم و سیستم عامل را می سازد برای متاورژن.”