
پس از سالها برونسپاری و تولید خارج از کشور به کشورهایی با نیروی کار ارزانتر و اکوسیستمهای تولیدی بزرگتر، ایالات متحده و اروپا مأموریت دارند بخشی از این کار صنعتی را به سواحل خود بازگردانند. امروز، استارتاپی که معتقد است می تواند به این تغییر کمک کند، مقداری بودجه را اعلام کرده است. Robco، یک استارت آپ مستقر در مونیخ که پلتفرمی برای طراحی ربات های مدولار کم هزینه برای شرکت های صنعتی کوچک و متوسط ایجاد کرده است، 13 میلیون یورو (حدود 13.8 میلیون دلار) جمع آوری کرده است. دور سری A توسط Sequoia رهبری شد و Kindred Capital، Promus Ventures و Torsten Reil، Christian Reber و Daniel Dines نیز سرمایهگذاری کردند.
رومن هولزل، مدیرعامل Robco، که شرکت را به همراه پل مارولد و کنستانتین درزل بنیانگذاری کرد، گفت: این برنامه سرمایهگذاری این سرمایهها برای گسترش قابلیتهای ماژولهای موجود و ادامه افزودن مشتریان بیشتر به رباتیک پایه مدولار آن است. مدل -a-service.
پیشنهاد فعلی Robco مبتنی بر سه جزء است که بر تراشکاری، حکاکی لیزری و پالت سازی تمرکز دارد، با مدل کسب و کار آن مبتنی بر سفارش مشتریان آنچه نیاز دارند و به عنوان خدمات به آنها تحویل داده می شود – خود ربات ها خریداری نمی شوند و در Robco باقی می مانند. ترازنامه با این ایده که می توان آنها را تعمیر کرد و در صورت نیاز برای مشتریان دیگر استفاده کرد. این طرح این است که ماژول های سنگ زنی و کنترل کیفیت بیشتری را معرفی کنیم و به گسترش جغرافیایی بیشتر، به عنوان مثال در بازار ایالات متحده نگاه کنیم.
حتی با وجود صدها میلیون دلاری که در سالهای اخیر به شرکتهای مختلف اتوماسیون صنعتی و روباتیک سرازیر شده است، Robco معتقد است که با تمرکز بر کارهای دشوار و ایجاد راهحلهای مقرونبهصرفه برای رفع نیازهای کوچکتر، جایگاهی در بازار پیدا کرده است. تولید کنندگان . . به طور خلاصه، شرکت های کوچک و متوسط ممکن است گاهی نیاز به افزایش بهره وری داشته باشند، اما – چه به دلیل اقتصادی نیاز، یا به دلیل کمبود نیروی کار یا هر دو – آنها نمی توانند افرادی را برای پر کردن این مشاغل به طور دائم استخدام کنند. او گفت که این حوزه ای است که کسانی که ماشین های بزرگتر را برای مشتریان صنعتی بزرگتر می سازند هنوز به آن توجه نکرده اند.
هولتزل در مصاحبهای گفت: «وقتی به بازار فکر میکنیم، فکر میکنیم دو دسته وجود دارد که غالب هستند. اولین مورد تولیدکنندگان قطعات و دیگری بازار پراکنده ای از یکپارچه سازان سیستم است که ربات های گران قیمت و حرفه ای می سازند که در آن شما 250 هزار دلار برای راه حل می پردازید. هیچ شرکتی هنوز از شکاف نپریده است [provide] فناوری عالی و لذت بخش که می تواند در چند روز یا چند ماه به کار گرفته شود. ما روبات یا نرم افزار نمی فروشیم. ما اساساً یک سرویس اتوماسیون ارائه می دهیم و یک مشکل خاص را حل می کنیم.
هولتزل رویکرد سنتی استخدام اپراتورهای ماشینآلات را بهعنوان «وضعیت کلاسیک موجود» توصیف میکند – چیزی که او به طور مستقیم در کارخانه کوچک خود والدینش دید که الهامبخش تأسیس شرکت در سال 2020 بود – و نه، آنطور که ممکن است فکر کنید، افکار، کووید-19 و فشاری که بر کار شخصی وارد میکند، اگرچه مطمئناً جریانی قوی برای او ایجاد میکند که بر اساس آن علاقه ایجاد کند و در نهایت ایدههایش را بازاریابی کند. یکی از دلایل این بود که عوامل زیادی مجبور بودند کارمندان خود را اخراج کنند نه اینکه کارکنان خود را صرفاً مرخصی کنند و بعد از آن که زمان بازگشت به اینترنت فرا رسید، آنها نتوانستند کارها را انجام دهند و برخی از ماشین های تولید گران قیمت خود را درست انجام دادند. خالی بود و قبلاً به تعطیلات آخر هفته و عصرها اشاره می کرد که کارکنانی که آنجا بودند کار نمی کردند. او به آماری اشاره می کند که نشان می دهد حدود 2 میلیون شغل در اروپا خالی است و هزینه های نیروی کار به طور متوسط 6.6 درصد در سال افزایش می یابد.
مقایسه هزینه با استفاده از ربات Robco واضح است: به گفته او، شرکت امروزه معمولاً 1000 دلار در ماه هزینه می کند، با هزینه ها بسته به مدت زمان تعامل متفاوت است (هزینه ها در صورت طولانی تر بودن قراردادها کاهش می یابد)، و مجموع هزینه ها به 4000 دلار در ماه می رسد. بسته به پیچیدگی نیاز مشتری. او گفت که یک استقرار معمولی از 10 ماشین مدولار شروع می شود.
او خاطرنشان کرد که با رشد درآمد سه رقمی قوی، “اقتصاد واحد هیجان انگیز” و چهار اختراع تا کنون در مورد سخت افزار و تکنیک های آن از یک تیم موسس که از یک دانشگاه تحقیقاتی بزرگ بیرون آمده اند و بنابراین بر اساس مهارت های هوش مصنوعی و مهندسی هستند، پیشرفت بزرگی است. – تمام جزئیاتی که برای سرمایهگذارانی مانند سکویا جذاب است، که نسبتاً اخیراً در اروپا با یک دفتر جدید درخشان در لندن دو برابر شده است، اما مانند سایرین در دنیای سرمایهگذاری خطرپذیر با فشار زیادی در مورد شرکتهای سبد موجود و نحوه تحمل آنها مواجه است. طوفان های قابل توجهی که بخش فناوری را تحت تاثیر قرار داده است.
همه اینها به معنای سرمایهگذاری محتاطانهتر و شاید کمتر گستردهتر است، که احتمالاً به معنای پایبندی دقیقتر به تزهای مربوط به بازدهی و کمتر در مورد کشف ایدههای جالب است.
رویکرد Robco منحصر به فرد است [in the SMB manufacturing space] زیرا کاری که آنها انجام می دهند کمی شبیه لگو است. لوسیانا لیکساندرو، که سرمایهگذاری سکویا را رهبری میکرد، گفت: آنها رویکردی مدولار دارند. “مورد استفاده شما هرچه باشد، به آنها می گویید به چه ماشینی نیاز دارید و آنها فرمت مناسب را می سازند. زمان تحویل کوتاه است، یک یا دو روز. آنها سپس یک پلتفرم نرم افزاری ایجاد کردند که در آن با کنار هم قرار دادن ماژول ها یک دوقلو دیجیتال ایجاد می شود. سپس پیکربندی و کنترل آسان است – چیزی که قبلاً به دانش فنی یا مشاوران خارجی بیشتری نیاز داشت.
او معتقد است که این شکاف بزرگی است که هنوز در بازار پر نشده است، به طوری که 70 درصد از وظایف تولیدکنندگان SMB می توانند خودکار شوند. “این یک ربات جراحی نیست، بلکه چیزی است که می تواند کارهای تکراری را انجام دهد که در تولید اتفاق می افتد.” سرمایهگذاری عظیمی در گذشته Lixandru و تا حدی چگونگی نامش در VC) بر اتوماسیون فرآیندهای روباتیک، در پایان اداری اداره یک تجارت متمرکز شده است.
او با اشاره به اینکه رابکو پیش از این فقط چند میلیون دلار جمع آوری کرده بود، یکی از سیگنال های بزرگ دیگری را که سرمایه گذاران این روزها روی آن حساب می کنند، اضافه کرد: «این شرکت تا کنون راه درازی را طی کرده است. [and] آنها مشتریان واقعی دارند، با دسته ای از ربات ها که قبلاً مستقر شده اند. ما داده ها و شواهد زیادی داریم که نشان می دهد کار می کند. من به 99 درصد رباتیک شک دارم [pitches] و من میتوانم ببینم که ساختن یک بازار در اطراف آن چقدر سخت است، اما «چرا اکنون» را اینجا میبینیم و بنابراین فکر میکنیم که شروع به کار خواهد کرد.»