
برای سازمانهایی که بیشتر کارهای خود را از طریق جلسات مجازی انجام میدهند، نوشتن یا یادداشت برداری برای ثبت همه چیزهایی که گفته میشود کافی نیست. برخی ادغام جلسات خود را برای جمع آوری داده ها ایجاد می کنند، اما این زمان بر و گران است. Recall.ai به یک API یکپارچه کمک میکند که در حال حاضر با Zoom، Google Meet، و تیمهای مایکروسافت کار میکند و میتوان از آن برای ساخت برنامههایی استفاده کرد که (در میان سایر موارد استفاده) بهطور خودکار CRMها را پر میکنند یا از نمایندگان مشتری در طول تماسهای پشتیبانی درخواست میکنند. این استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو امروز اعلام کرد که 2.7 میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرده است.
شرکت کنندگان در این دور عبارتند از Y Combinator، Cathexis Ventures، Pioneer Fund، Rebel Fund، Bungalow Capital، SV Tech Ventures و Starling Ventures. همچنین از سوی سرمایه گذاران فردی مانند Sentry CTO David Cramer، مدیر عامل Doppler برایان Vallelunga، مدیر عامل Grain، Mike Adams، مدیر عامل BloomTech آستین آلرد و یکی از بنیانگذاران Runway، Siqi Chen، حمایت شد.
API یکپارچه Recall.ai به دادههای جلسه، از جمله ویدیو و صوت بیدرنگ، افرادی که در جلسه هستند، زمانی که صحبت میکنند و به جلسه میپیوندند یا آن را ترک میکنند و زمانی که اشتراکگذاری صفحه شروع و متوقف میشود، دسترسی دارد. این شرکت در حال حاضر در نسخه بتا خصوصی است و API آن توسط حدود 50 شرکت در طیف گستردهای از صنایع، از جمله فروش، پشتیبانی مشتری، استخدام، تحقیقات کاربر، ترجمه، آموزش و مراقبتهای بهداشتی استفاده میشود.

بنیانگذاران Recall.ai آماندا زو و دیوید گو. اعتبار تصویر: Recall.ai
قبل از راه اندازی Recall.ai، دیوید گو و آماندا ژو، بنیانگذاران مشترک، بر روی یک ابزار تحقیقاتی کار کردند که رونویسی بلادرنگ را از ضبط جلسات تولید می کرد. گو به TechCrunch گفت که بیشتر زمان مهندسی تیمش صرف ایجاد و حفظ ادغام جلسات می شود، که باعث شد آنها متوجه شوند که سایر شرکت هایی که به دنبال کار با داده های جلسات هستند با همین چالش روبرو هستند.
مشکل اصلی که Recall.ai حل می کند، دسترسی به داده های ویدئویی و صوتی خام از پلتفرم های کنفرانس ویدئویی است. گو گفت که حدود یک سال طول می کشد تا شرکت ها به تنهایی زیرساخت ها و ادغام ها را ایجاد کنند. اما این تنها چالش آنها نیست – شرکت ها همچنین باید زیرساخت پردازش را میزبانی کنند که می تواند شامل صدها تا هزاران سرور باشد. این کار فشرده است زیرا تیم های مهندسی باید همه چیز را نظارت و مقیاس کنند. API Recall.ai نه تنها ساخت یکپارچهسازی جلسات را سریعتر میکند، بلکه به این معنی است که شرکتها میتوانند زیرساخت را انتزاعی کنند.
چند نمونه از نحوه استفاده مشتریان Recall.ai از پلتفرم آن شامل مواردی است که جریانهای صوتی را از Zoom میگیرد و آنها را رونویسی میکند، سپس آنها را برای ایجاد ترجمههای بلادرنگ ترجمه میکند. یکی دیگر از Recall.ai برای ضبط جریانهای ویدیویی و صوتی جلسات فروش برای ایجاد خودکار نرمافزار CRM استفاده میکند.
Recall.ai در حال حاضر با دریافت هزینه از مشتریان به ازای هر دقیقه صدا و تصویر پردازش شده از طریق پلتفرم خود، درآمد ایجاد می کند و کسب درآمد می کند. برنامه های توسعه آن شامل افزودن سیستم های ادغام بیشتر برای کنفرانس ویدیویی و تلفن است.