
هفته گذشته، مارک زاکربرگ به دلیل گرافیک ضعیف در پیش نمایش خود از بسط جدید Horizon Worlds، دنیای متا، به شدت مورد تمسخر قرار گرفت. پاسخ سریع او که قول آواتارهای بهتر را برای پرتاب واقعی می دهد، نشان می دهد که ظاهر در این شرایط چقدر اهمیت دارد. اکنون، در زمان مناسب، یک استارتآپ از تالین، استونی به نام Ready Player Me – که پلتفرمی محبوب برای ایجاد آواتارهای پویا و متحرک برای استفاده در دنیای مجازی ساخته و مدیریت شده توسط دیگران ساخته است – 56 میلیون دلار بودجه برای رشد شما اعلام کرده است. کسب و کار.
این شرکت امروز حدود 5 میلیون آواتار از حدود 3000 شریک را پردازش می کند و بودجه در سه زمینه اصلی استفاده می شود: استخدام مداوم (شرکت دارای دفاتری در نیویورک است). برای گسترش پلت فرم با ابزارهای بیشتر توسعه دهنده، از جمله کسب درآمد، و ایجاد خدمات بیشتر برای سازندگان با استفاده از Ready Player Me (هم SDK و هم API را ارائه می دهد). و دوچندان کردن این ایده که ایجاد آواتارها و هویتهای منفرد که قابلیت همکاری دارند و میتوانند در چندین محیط مجازی استفاده شوند، تجربه کلی کاربر را بهبود میبخشد و در نتیجه به افزایش تعداد کاربران کمک میکند.
تیمو توکه، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل، Ready Player Me، در مصاحبه ای گفت: “دیدگاه بزرگ ما این است که متاورز را از طریق آواتارها به هم متصل کنیم.” ممکن است فراجهانی وجود داشته باشد [experiences] متعلق به شرکت های بزرگی است که همه قوانین را تعیین می کنند، اما چشم انداز باز بودن، جایی که مردم می توانند سفر کنند، توسط میلیون ها توسعه دهنده ساخته شده است، جایی که هیچکس همه چیز را کنترل نمی کند. مثل اینترنت. ما در تلاش هستیم تا جهان را به سمت این فراجهان سوق دهیم.»
سری B توسط Andreessen Horowitz رهبری میشود، VC افسانهای که اخیراً همه چیزهای web3، از جمله فناوری متاورس را دوچندان کرده است. و لیست طولانی تری از نام های به همان اندازه بزرگ به آن ملحق شده است. دیوید بازوکی، یکی از بنیانگذاران Roblox; جاستین کان، یکی از بنیانگذاران توییچ؛ سباستین کناتسون و ریکاردو زاکونی، بنیانگذاران کینگ گیمز؛ شرکت ورزش و سرگرمی Endeavor; کوین هارت و هارتبیت ونچرز; خانواده TikTok-y D’Amelio؛ پانک6529; برفی؛ ارز همکاری؛ جمع؛ کاروان سرمایه گذاری; رابین چان، یکی از بنیانگذاران فراکتال؛ و دیگران نیز شرکت می کنند.
Ready Player Me ارزش گذاری را فاش نکرد – توکه گفت “خوب” است – اما این دور به سرعت پس از آخرین دور شرکت، یک سری A 13 میلیون دلاری در اوایل سال جاری در ژانویه در دوری به رهبری Taavet + Sten انجام شد. VC به رهبری Taavet Hinrikus، سابقاً از Wise/TransferWise و Sten Tamkivi، سابقاً Teleport و زمانی EIR در a16z؛ همچنین در این سری B).
بین آن زمان و اکنون، Ready Player Me مانند یک علف هرز رشد کرد. بیش از 3000 شریکی که با آنها کار می کند بیش از سه برابر در ژانویه (زمانی که تعداد آنها حدود 900 بود) است.
این عدد چیزی در مورد تکه تکه شدن فضا در حال حاضر – و چیزی در مورد مدت زمان صف مخاطبان در حال حاضر – می گوید – دو دلیل برای اینکه شرکت ها خدماتی را ایجاد می کنند که در تمام این باغ های دیواری مختلف فعالیت می کنند تا حدی منطقی است.
اینکه آیا این مفهوم در طول زمان پابرجا خواهد ماند – برای مثال، اگر ما شروع به یکپارچگی و تمرکز مخاطبان کنیم، یا اگر بازیکنان بزرگتر (مانند Meta) بخواهند ایجاد و کنترل آواتار را به دست خود بگیرند – باید مشخص شود. این قطعاً یک فاکتور دروازه بالقوه برای استارت آپ هایی مانند این است. یا، به طور بالقوه، یک فرصت: شرکتی مانند Ready Player Me را به یک هدف اکتساب برای کسانی تبدیل می کند که امیدوارند پلتفرم قدرتمندتری باشند که فراجهت را در بر می گیرد. اما همچنین به استارتاپ شتاب استراتژیک بالقوه ای برای رشد و تبدیل شدن به آن پلتفرم می دهد.
در حمایت از مسیر دوم، Ready Player Me میگوید که فناوری آن هشت سال در حال ساخت بوده است: این شرکت توسط Wolf3D تأسیس شد که با شرکتهایی مانند Tencent، Verizon، HTC و Wargaming برای ایجاد سیستمهای آواتار سفارشی برای آنها همکاری میکند.
این کار منجر به جمع آوری یک پایگاه داده اختصاصی از بیش از 20000 اسکن صورت ایجاد شده با استفاده از اسکنرهای سه بعدی اختصاصی این شرکت شد. این پایگاه داده به نوبه خود برای ساخت یک پلت فرم مبتنی بر یادگیری عمیق استفاده شد که می تواند آواتارهای متحرک را در زمان واقعی تولید کند، بی شباهت به انیموجی هایی که در iOS اپل دریافت می کنید، به جز اینکه با Ready Player Me، آواتارهای متحرک برای “پیش بینی و رندر دقیق” ایجاد می شوند. چهره های واقع گرایانه از یک عکس 2 بعدی” که می تواند در دسکتاپ، وب و موبایل استفاده شود. همچنین می تواند با تصاویر سه بعدی کار کند.
(همانطور که از لینک بالا می بینید، Wolf3D هنوز یک سایت دارد، اگرچه سایت از سال 2021، زمانی که Ready Player Me معرفی شد، به روز نشده است. توکه به من گفت که این یک تولید کننده سرنخ عالی است، بنابراین من پشتیبانی می کنم، اما آن سازمانی / کسب و کار B2B در حال حاضر به پایان رسیده است.
امروز، شرکای Ready Player Me هر دو محیط web3 و web2 را در بر می گیرند و شامل VRChat، Spatial، Somnium Space، RTFKT هستند. این استارت آپ گفت که با خلاقان و برندهای مد – مشتریانی مانند آدیداس، نیو بالانس، دیور، Pull&Bear و برادران وارنر – کار می کند تا به آنها کمک کند تا «دارایی» آواتار برای بازی های متقابل در متاورس بسازند. شرکا کسانی هستند که پلتفرم ها یا بازی ها و تجربیات دیگر را روی آن پلتفرم های دیگر می سازند. و بنابراین بخشی از آنچه Ready Player Me نیز ارائه می دهد، فرصتی برای شبکه شرکای خود است تا آواتارهای خود را در این تجربیات دیگر ادغام کنند.
“هدف اصلی ما امروز یک شرکت بازی سازی متوسط است، نه شرکت های بزرگ. توکه گفت: ما با متا و دیگران نیز صحبت می کنیم، اما فکر می کنیم بزرگترها سریع رشد خواهند کرد، بنابراین منطقی است که ابتدا با آنها کار کنیم. او خاطرنشان کرد که بسیاری از شرکای او “هنوز در حال ساختن تجربه هستند، بنابراین بسیاری از شبکه هنوز فعال نشده است و هنوز رشد زیادی در راه است.”
ایده ساختن یک پلتفرم برای ایجاد آواتارهایی که در محیطهای متعدد کار میکنند، برای اینکه چه تعداد از طرفداران وب3 معتقدند که کل تلاش در درازمدت قابل دوامتر میشود، محوری است. برخی از مشکلات بزرگ در مدلهای کسبوکار متاورس تاکنون، مقرونبهصرفه بودن و تجربه کاربری بوده است – شما در واقع باید مالکیت دستگاه را خریداری کنید و استفاده از آن کمی سخت است، واقعاً بیشتر به دنبال پذیرندگان اولیه است که میخواهند آن را با آن چمدان ببرند. نسبت به بازار اصلی – بنابراین ایجاد حداقل یک تکه فناوری برای تسهیل انتقال هویت از یک دنیای مجازی به دنیای دیگر – همراه با شناسه کاربری – یکی از موانع را برطرف می کند.
جاناتان لای، شریک عمومی در Andreessen Horowitz، گفت: «Ready Player Me به عنوان بزرگترین پلتفرم برای سیستمهای آواتار به عنوان یک سرویس، مورد علاقه توسعهدهندگان و بازیکنان است و در راه ایجاد یک پروتکل هویتی تعاملی برای Metaverse باز است». بیانیه. ما عمیقاً تحت تأثیر ترکیب تیم از همدلی توسعهدهنده، مهارت فنی و عملگرایی کارآفرینی قرار گرفتهایم و نمیتوانیم بیشتر از این هیجانزده باشیم که با آنها در این سفر شریک شویم.»