
استارتاپ پروپسلر مستقر در سنگاپور، ماموریت دارد تا معاملات املاک و مستغلات را برای فروشندگان و خریداران کارآمدتر و مبتنی بر داده ها کند. پلتفرم آن قادر است احتمال تبدیل را در هر مرحله به کاربران بگوید. Propseller امروز اعلام کرد که 12 میلیون دلار سرمایه در سری A به رهبری Vertex Ventures در آسیای جنوب شرقی و هند جمع آوری کرده است.
سایر سرمایه گذاران شرکت کننده در این دور شامل حامیان بازگشته Hustle Fund، Iterative و Rapzo Capital، همراه با سرمایه گذاران جدید Partech، ICCP SBIT، Vulpes Ventures و Redbadge Pacific هستند. همچنین دارای چندین بنیانگذار برجسته پروپتک، مانند Jani Rautiainen از PropertyGuru، Marta Higuera از OpenAgent، Steffen Wicker از Homeday و Tushar Garg از Flyhomes است.
Propseller که در سال 2018 تأسیس شد، از سری A خود برای توسعه مدل کسب و کار خود، گسترش پیشنهادات خود و ورود به بازارهای خارج از کشور استفاده خواهد کرد. در حال حاضر حدود 50 کارمند، از جمله 20 مشاور املاک (یا به قول استارت آپ آنها مشاور) دارد و قصد دارد 200 نفر دیگر را برای تیم های بازاریابی، عملیات، محصول، مهندسی و فروش و املاک خود استخدام کند.
آدرین خورخه موسس و مدیر عامل آن به TechCrunch گفت که با استفاده از فناوری برای کارآمدتر کردن فرآیند خرید/فروش املاک، Propseller همچنین میتواند تنها 1% کمیسیون در مقابل 2% برای آژانسهای املاک سنتی دریافت کند.

تیم پروپسلر
خورخه زمانی که در نیس فرانسه بزرگ شد به املاک و مستغلات علاقه مند شد. او میگوید که افراد خانوادهاش یا مهندس شدهاند یا مشاور املاک و متوجه شده است که گروه دوم بیشتر از مهندسان درآمد دارند. جالب اینجاست که خورخه در 14 سالگی به آژانس املاک مادرش پیوست و تا 22 سالگی در آنجا ماند. اما وقتی پدربزرگش از او میپرسد که آیا میخواهد این تجارت را تصاحب کند، خورخه تصمیم نمیگیرد.
یکی از دلایل او این بود که مدل سنتی آژانس املاک و مستغلات مقیاس پذیر بود و بسیار دستی بود و اغلب کمیسیون هایی دریافت می کرد که به سختی قابل توجیه بود. در عوض، خورخه به کار برای شرکتهای فناوری ادامه داد، از جمله شش سال در Groupon، جایی که سمتهایی از جمله مدیر کل آسیای جنوب شرقی داشت.
در حالی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری بود، خورخه با ناراحتی خرید املاک در جنوب شرقی آسیا مواجه شد. به عنوان مثال، او می گوید که قیمت ملک اغلب بالا است، اما خدمات کارگزاری های سنتی اغلب چیزهای زیادی را به جای می گذارد. او دلیل این امر را پراکندگی بازار املاک و مستغلات جنوب شرقی آسیا میداند، به طوری که 200000 نماینده در آسیای جنوب شرقی به طور متوسط تنها دو معامله در سال را انجام میدهند.
در نتیجه، خورخه فرصتی را برای ایجاد یک پلتفرم برای کمک به مردم برای فروش سریعتر خانههای خود، با شفافیت و کمترین دردسر دید.
دلیل اینکه Propseller مشاوران مشاور املاک دارای مجوز خود را صدا می کند این است که اتوماسیون شرکت به آنها زمان می دهد تا روی روابط با مشتری کار کنند. به طور متوسط، مشاوران Propseller حدود 55 تراکنش فروش در سال را انجام می دهند، که همچنین به معنای درآمد بیشتر است.
ما احتمالاً تنها شرکتی در سنگاپور هستیم که به شما میگویم نرخ تبدیل مورد انتظار برای سرنخهای PropertyGuru یا 99.coخورخه گفت. این بدان معناست که وقتی سرنخ تولید میشود، میتوان آن را از ابتدا تا انتها ردیابی کرد، بنابراین فروشندگان و مشاوران میدانند که هر مرحله از فرآیند چقدر احتمال دارد که با موفقیت به پایان برسد.
مشاهده ها معمولاً به صورت آفلاین انجام می شوند، اما Propseller همچنین مشاهده ویدیو و VR را برای هر ملک انجام می دهد. فروشندگان میتوانند با داشبوردی که به آنها نشان میدهد داراییشان از طریق کدام کانالها توزیع میشود، درخواستهای ایجاد شده، برنامهریزیشده بازدیدها و پیشنهادها، در صدر روند باقی بمانند.
همهگیری کووید باعث شده است که افراد تمایل بیشتری به خرید اقلام با قیمت آنلاین داشته باشند و بسیاری از افرادی که از خانه به کار خود ادامه میدهند به دنبال ملک بزرگتری هستند. با فروکش تدریجی همه گیری، خورخه معتقد است این روند ادامه خواهد داشت.
رقابت اصلی این شرکت 34000 نماینده مستقل در سنگاپور است که حدود 99 درصد از بازار املاک و مستغلات را در اختیار دارند. خورخه گفت: رقبای Proptech شامل Ohmyhome و Bluenest در سنگاپور و مدل های مشابه شامل Red Fin در ایالات متحده و Flyhomes تا حدی هستند.
خورخه گفت Propseller دارای یک پلت فرم مبادله املاک و مستغلات است. ما هر مرحله از فرآیند را تجزیه کردهایم، هر چیزی را که اتفاق میافتد را ثبت کردهایم، و میتوانیم دادههایی را که هیچ کس دیگری ندارد، ثبت کنیم و شناسایی کنیم که چگونه میتوان آن فرآیند را برای به دست آوردن بهترین نتایج بهینه کرد.»
در بیانیه ای آماده شده، شریک مدیریت Vertex Ventures برای آسیای جنوب شرقی و هند، کارمن یوئن، گفت که Propseller «در حال انقلابی کردن روشی است که ما با استفاده از فناوری و داده ها به روشی مقرون به صرفه تر و بهینه تر از خانه های خود معامله می کنیم. ما بیش از دو سال است که تیم Propseller را دنبال میکنیم و آنها انعطافپذیری و رشد چشمگیری را در طول سالها نشان دادهاند.»