
همانطور که آنها می گویند یک عکس ارزش 1000 کلمه دارد و اکنون استارتاپی به نام Nuralogix این ایده را به سطح بعدی می برد: به زودی، یک سلفی می تواند 1000 قطعه اطلاعات تشخیصی در مورد سلامتی شما را به شما بدهد.
Anura، برنامه شاخص سلامت و تندرستی این شرکت، یک سلفی 30 ثانیه ای می گیرد و از داده های آن برای ایجاد یک کاتالوگ خواندن برای شما استفاده می کند. اینها شامل آمارهای حیاتی مانند ضربان قلب و فشار خون است. تشخیص سلامت روان مانند سطح استرس و افسردگی؛ جزئیات وضعیت فیزیکی شما مانند شاخص توده بدن و سن پوست؛ سطح خطر ابتلا به مواردی مانند فشار خون بالا، سکته مغزی و بیماری قلبی؛ و نشانگرهای زیستی مانند سطح قند خون شما.
برخی از این خوانشها دقیقتر از بقیه هستند و با گذشت زمان بهبود مییابند. همین امروز، همزمان با نمایشگاه CES در وگاس – جایی که با شرکت آشنا شدم – Nuralogix اعلام کرد که اندازه گیری فشار خون بدون تماس آن دقیق تر می شود، به ویژه با دقتی که مطابق با انحراف استاندارد خطای کمتر از 8 میلی متر جیوه است.
رشد آنورا بخشی از یک روند بزرگتر در دنیای پزشکی و سلامتی است. همهگیری کووید-19 به جهان فرصتی منحصربهفرد داده است تا از خدمات بهداشتی از راه دور استفاده کند و آن را توسعه دهد و آنچه را که بسیاری آزمایشی یا غیربهینه میدانستند عادی کند.
این، همراه با آگاهی روزافزون مبنی بر اینکه نظارت منظم می تواند کلیدی برای جلوگیری از مشکلات سلامتی باشد، منجر به تکثیر تعدادی از برنامه ها و دستگاه ها در بازار شده است. آنورا تنها مورد نیست، اما نمونه قابل توجهی از نحوه اجرای معادله تکیه بر اصطکاک کم برای دستیابی به نتایج بزرگ است. این به یک معنا جام مقدس بسیاری از پزشکی مدرن است – این یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم می خواستند Theranos واقعی باشد.
بنابراین در حالی که برخی از رفتارهای دوران بیماری همه گیر به آن اندازه که مردم فکر می کردند ثابت نشده اند (مثلاً تجارت الکترونیک به طور کامل جایگزین خرید حضوری نشده است)، ناظران معتقدند آینده بزرگی در سلامت از راه دور وجود دارد و شرکت هایی مانند Nuralogix ارائه می کنند. یعنی اعمالش کن
تحقیقات گراند ویو تخمین میزند که بازار جهانی بهداشت از راه دور در سال 2022، 83.5 میلیارد دلار بوده است، و این رقم در سال 2023 به 101.2 میلیارد دلار افزایش مییابد که تا سال 2030 با CAGR 24 درصد رشد خواهد کرد. زمانی که بازار به 455.3 میلیارد دلار خواهد رسید.
این استارتآپ – که در تورنتو، کانادا مستقر است و توسط تلاشهای نوآوری مریخ (کنسرسیومی از دانشگاهها و گروههای تحقیقاتی که به پیشرفت تحقیقات دانشگاهی کمک میکنند) و سایرین پشتیبانی میشود – از یک مدل کسبوکار B2B استفاده میکند و NTT ژاپن و ارائهدهنده بیمه اسپانیایی Sanitas را از جمله میداند. مشتریان خود را او همچنین با شرکتهای خودروسازی صحبت میکند که میتوانند از این پتانسیل برای ردیابی، مثلاً زمانی که راننده خسته و حواسپرت میشود، یا دچار یک بحران سلامتی از نوع دیگر، استفاده کنند، صحبت میکند.
در حال حاضر، نتایجی که Anura ارائه میدهد به عنوان دستورالعملها – برای بینشهای «اکتشافی» که مکمل انواع دیگر ارزیابیها هستند، قرار میگیرند. این شرکت با HIPAA و سایر مقررات حفاظت از داده ها مطابقت دارد و در حال حاضر مراحل تأیید FDA را طی می کند تا مشتریانش بتوانند از نتایج به شیوه ای فعال تر استفاده کنند.
همچنین یک نسخه Lite از برنامه (در iOS و Android) وجود دارد که افراد میتوانند برخی، اما نه همه، از این تشخیصها را دریافت کنند.
نسخه Lite نه تنها به عنوان راهی برای تبلیغ خود، بلکه نحوه جمع آوری داده ها نیز ارزش دارد.
Nuralogix Anura را در پشت هوش مصنوعی ساخته است که بر روی داده های حدود 35000 کاربر مختلف آموزش دیده است. یک تصویر ویدئویی معمولی 30 ثانیه ای از صورت کاربر برای مشاهده نحوه حرکت خون در اطراف آن تجزیه و تحلیل می شود. این شرکت خاطرنشان می کند: پوست انسان شفاف است. نور و طول موجهای مربوط به آن در لایههای مختلف زیر پوست منعکس میشوند و میتوان از آنها برای آشکار کردن اطلاعات مربوط به جریان خون در صورت انسان استفاده کرد.

اینگرید این برنامه را در CES آزمایش کرد
این به نوبه خود، با تشخیصهای مختلف از آن دسته از افراد که از ابزارهای اندازهگیری سنتی استفاده میکنند، ترسیم میشود و به موتور هوش مصنوعی «DeepAffex» این شرکت وارد میشود. سپس کاربران برنامه Anura اساساً بر اساس آنچه که هوش مصنوعی برای دیدن آن آموزش دیده است، “خوانده” می شوند: خون در حال حرکت در یک جهت یا آن طرف یا رنگ پوست فرد می تواند چیزهای زیادی در مورد نحوه برخورد بدنی و فیزیکی فرد نشان دهد. ذهنی
DeepAffex به طور بالقوه برای بیش از تشخیص از راه دور استفاده می شود. قبل از تمرکز بر سلامت، فناوری هوش مصنوعی این شرکت و استفاده از این تکنیک «تصویربرداری نوری ترانس درمال» (به اختصار TOI توسط شرکت) برای «اعتماد» چهرهها، برای خواندن احساسات کاربران به کار گرفته شد. یکی از کاربردهای بالقوه این، استفاده از این فناوری برای تقویت یا حتی جایگزینی تستهای تشخیص دروغ سنتی است که به طور منظم توسط پلیس و دیگران استفاده میشود تا مشخص شود که آیا یک شخص چیزها را نادرست معرفی میکند اما اشتباهش ثابت شده است.
افق هایی نیز وجود دارد که به سخت افزار کشیده می شود. نسخه فعلی Anura مبتنی بر برنامهای است که از طریق تلفنهای هوشمند یا تبلتها به آن دسترسی دارید، اما در درازمدت ممکن است این شرکت روی دستگاههای اسکن خودش نیز کار کند تا انواع دیگر اسکن صورت و ابزارهای دیگری مانند مادون قرمز را به جمعآوری کند. اطلاعات بیشتر و تولید تشخیص بیشتر. (به عنوان مثال، یک منطقه که در حال حاضر تحت تأثیر قرار نگرفته است، اکسیژن خون است، منطقه ای که شرکت قطعاً می خواهد با آن مقابله کند.)
من نسخه کامل برنامه Anura را این هفته در لاس وگاس امتحان کردم، و باید بگویم که این یک تجربه بسیار غوطه ور است، و واقعاً به اندازه کافی کم اصطکاک است که برای بسیاری از افراد جذاب باشد. (و به عنوان معیاری برای آن، نسخه آزمایشی شرکت دارای صف ثابتی از مردم بود که منتظر آزمایش آن بودند.)