
MGM (که متعلق به آمازون است) در حال ساخت یک نمایش ویدیویی ویروسی بر اساس فیلم دوربین های امنیتی Ring (همچنین متعلق به آمازون) است. برنامه تلویزیونی سندیکایی “Ring Nation” قرار است یک چرخش مدرن و نظارتی در “خنده دارترین ویدئوهای خانگی آمریکا” با واندا سایکس به عنوان مجری باشد.
طبق گزارشی در ددلاین، در این برنامه تصاویری از «همسایهها در حال نجات همسایهها، پیشنهاد ازدواج، ملاقات نظامی و حیوانات احمقانه» به نمایش گذاشته میشود. رینگ همچنین بهخاطر فعالیتهایی مانند افشای تصادفی آدرس منزل افراد و تحویل فیلم بدون اجازه کاربران به دولت شناخته میشود.
بین ژانویه تا ژوئیه سال جاری، آمازون فیلمی از زنگ در را که 11 بار بدون رضایت صاحب دستگاه به صدا درآمده را با مقامات آمریکایی به اشتراک گذاشت. رینگ به دلیل همکاری نزدیک غیرمعمول با حداقل 2200 اداره پلیس در ایالات متحده مورد انتقاد قرار گرفته است و به پلیس اجازه می دهد از طریق برنامه Ring’s Neighbors فیلم دوربین زنگ در را از صاحبان خانه درخواست کند. مانند Citizen و Nextdoor، برنامه Neighbors جنایات محلی را ردیابی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا به صورت ناشناس نظر بدهند – به علاوه شرکای پلیس Ring می توانند به طور عمومی ویدیوهای داخل برنامه را درخواست کنند.
شبکه نظارت پلیس متعلق به آمازون به اندازه کافی بد است، اما کاربران Neighbors نیز با مشکلات ایمنی و امنیتی مکرر مواجه هستند.
بری پوزنیک، مدیر MGM، نمایش جدید را ستایش کرد: “از لحظات باورنکردنی گرفته تا لحظات خنده دار و الهام بخش ویروسی که باید هر روز از سراسر کشور ببینید، Ring Nation چیزی برای همه تماشاگران در خانه دارد.”
اما شاید آنچه بینندگان در خانه واقعاً می خواهند حفظ حریم خصوصی داده ها باشد.
رینگ تنها پس از ارائه درخواستهای شفافسازی از سوی دولت ایالات متحده شروع به افشای روابط خود با مجریان قانون کرد. در نامه ای در سال 2019، سناتور اد مارکی (D-MA) گفت که رابطه این شرکت با نیروی پلیس نگرانی هایی را در مورد آزادی های مدنی ایجاد می کند.
سناتور مارکی نوشت: «ادغام شبکه دوربینهای رینگ با سازمانهای مجری قانون میتواند به راحتی یک شبکه نظارتی ایجاد کند که بهطور خطرناکی بار افراد رنگین پوست را سنگین میکند و به تشویشهای نژادی در جوامع محلی دامن میزند». “با توجه به شواهدی مبنی بر اینکه فناوری تشخیص چهره موجود به طور نامتناسبی باعث شناسایی نادرست آفریقایی-آمریکایی ها و اسپانیایی ها می شود، محصولی مانند این پتانسیل را دارد که نمایه های نژادی را تسریع کند و به رنگین پوستان آسیب برساند.”
آمازون در سال 2018 شرکت زنگ ویدیوی هوشمند را به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری کرد، سپس MGM را به قیمت 8.5 میلیارد دلار در اوایل سال جاری خریداری کرد. اکنون این دو سرمایهگذاری – که در نگاه اول هیچ وجه اشتراکی با هم ندارند – در حال ادغام هستند تا منظرهای دیستوپیایی از سرمایهداری متاخر را ایجاد کنند که در بدترین کابوسهایمان حتی نمیتوانستیم آنها را تصور کنیم. آمازون همچنین 1.7 میلیارد دلار برای iRobot، سازنده جاروبرقی Roomba هزینه کرده است، اما ما جرات نداریم تصور کنیم که چگونه این خرید ممکن است روزی الهام بخش یک برنامه تلویزیونی وحشتناک باشد.