
Kontempo، استارتآپی که طرحهای اقساط خرید اکنون، پرداخت بعدا (BNPL) و بدون بهره را به مشتریان تجاری (B2B) ارائه میکند، امروز اعلام کرد که سرمایه اولیه 30 میلیون دلاری را در ترکیب سهام جمعآوری کرده است. 6.5 میلیون دلار) و بدهی (25 میلیون دلار). مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران متیو میهان به TechCrunch می گوید که پول جدید برای استخدام کارکنان، رشد شبکه فروش Kontempo و توسعه بیشتر فناوری زیربنای پلت فرم آن استفاده می شود.
در حالی که BNPL بازی زیادی در بازار مصرف پیدا کرده است، با غول هایی مانند Klarna، Afterpay و Affirm که تمام تلاش خود را برای متوقف کردن آن انجام می دهند، برنامه های اقساط جایگزین برای نفوذ به شرکت های سنتی محافظه کار کندتر بوده است. اگرچه اکثر خریدها و تدارکات B2B در طول زمان توزیع می شوند (مثلاً شرایط خالص 30 روزه)، ساختار معاملات به گونه ای نیست که طرح های مصرف کننده BNPL معمولاً دارند. کارمزدهای پردازش بالا اغلب درگیر است، به طوری که 35٪ از کسب و کارها در نظرسنجی شرکای آتشین گزارش می دهند که پردازش پرداخت از یک فروشنده تنها 8 دلار هزینه دارد. و تاخیر رایج است. یک گزارش جداگانه نشان داد که پرداخت به طور متوسط 30 روز طول می کشد و 47٪ از تامین کنندگان با تاخیر در محصولات یا خدمات خود مواجه می شوند.
Meehan می گوید که او و دیگر بنیانگذاران Kontempo، Antonia Marino و Kwesi Steele، فرصتی برای رسیدگی به این چالش ها در یک پلتفرم دیدند.
میهان در یک مصاحبه ایمیلی به TechCrunch گفت: «سه بینش مهم که از کار قبلی ما به دست آمد، اساس راهاندازی Kontempo را تشکیل داد. «بیشتر شرکتهایی که به شرکتهای کوچک و متوسط میفروشند، برای رقابتی شدن نیاز به تأمین مالی نقطه فروش یا «شرایط خالص» دارند. همچنین، در حال حاضر هیچ گزینه مناسبی برای برون سپاری این عملکرد وجود ندارد. در نهایت، شرایط پرداخت سریع و انعطافپذیر در محل فروش منجر به میانگین ارزش سفارش و فروش کل بالاتر میشود – مشابه BNPL در بخش مصرفکننده.
میهان پیش از این که معاونت تجاری آمریکای لاتین در مریل لینچ شود، تحلیلگر مورگان استنلی و یکی از همکاران Lehman Brothers بود. مارینو یک مدیر ارشد عملیات منطقه ای در اوبر در مکزیکو سیتی بود، در حالی که استیل مدیر ارشد فروش در گوگل بود.
Kontempo به تیمهای فروش اجازه میدهد اعتبار خریدهای آفلاین یا آنلاین با شرایط خالص 30، 60 یا 90 روزه را تأیید کنند. به طور متناوب یا علاوه بر این، کسب و کارها می توانند از API Kontempo برای پیاده سازی یک گزینه BNPL در هنگام پرداخت استفاده کنند که به اطلاعات کارت اعتباری یا حساب بانکی نیاز ندارد.
میهان میگوید برای کاهش ریسک، Kontempo دادههای شرکای تجاری را جمعآوری میکند تا الگوریتمی را که اعتبار اعتبار را تعیین میکند تغذیه کند. این الگوریتم، که تعدادی از عواملی را که میهان از افشای آنها خودداری کرد، در نظر میگیرد، به Kontempo اجازه میدهد تا به بخش وسیعتری از شرکتهای کوچک و متوسط (SMEs) دسترسی پیدا کند که معمولاً برای اعتبار رد میشوند.
“Kontempo با محصول BNPL خود فرصتی برای افزایش استفاده از پرداخت های دیجیتال در فضای B2B، افزایش فروش برای توزیع کنندگان آنلاین و آفلاین و تامین کنندگان SME و اولین کسی است که زیرساخت پرداخت حیاتی را برای هنوز کوچک اما در حال رشد ایجاد می کند. بازار تجارت الکترونیک B2B، گفت: Meehan. “Kontempo در این فضا پیشگام است که تامین کنندگان خود تامین کنندگان اصلی تامین مالی نقطه فروش برای SMEها هستند. ما فناوری را ایجاد کردهایم که به فروشندگان اجازه میدهد این عملکرد را برون سپاری کنند.»
سوال این است که آیا اشتهای زیادی در B2B برای محصولاتی که Kontempo می فروشد وجود دارد؟ تا حدودی، پلتفرم های فاکتورینگ فاکتور مشکلی را که Kontempo ادعا می کند حل می کند – تضمین پرداخت – با ارائه پیش پرداخت نقدی قابل توجه به تامین کنندگان را حل می کند. در فاکتورینگ فاکتور، تامین کننده فاکتورهای پرداخت نشده خود را به شرکت فاکتورینگ می فروشد (در قبال کارمزد) و در ازای آن پیش پرداختی دریافت می کند (معمولاً حدود 90%)، در حالی که مابقی ارزش توسط شرکت فاکتورینگ پس از پرداخت توسط خریدار به تامین کننده پرداخت می شود. فاکتور (به اضافه کارمزد) به شرکت فاکتورینگ شرکت.
اما میهان استدلال میکند که فاکتورینگ «تامین مالی فوری در محل فروش» را که BNPL میتواند فراهم کند. وی با اشاره به بسترهای فاکتورینگ گفت: آنها یک راه حل نقدینگی پس از معامله هستند. در مورد کارتهای اعتباری، آنها میتوانند مشکلات مشابهی را حل کنند، اما معمولاً توسط شرکتهای کوچک و متوسط برای تأمین مالی خرید موجودی استفاده نمیشوند، زیرا محدودیتهای اعتباری کم و نرخهای بهره بسیار بالا هستند.»
گسترش توسط رقبای Kontempo نشان می دهد که این درست است. Funding Circle، یک وام دهنده فین تک برای SME ها، پس از یک پروژه آزمایشی موفق، ارائه یک برنامه BNPL به نام FlexiPay را به مشتریان تجاری آغاز کرده است. Billie مستقر در برلین، یکی دیگر از تامین کنندگان BNPL B2B، بیش از نیم میلیارد دلار ارزش دارد و اخیراً از Klarna و غول فناوری چینی Tencent حمایت مالی کرده است. بازیگران کوچکتر در این بخش با دورهای مالی قابل توجه عبارتند از Playter، Hokodo، Mondu و Tranch.
در واقع، در حالی که استارتآپ BNPL با مصرفکننده شاهد کاهش ارزشگذاریهای خود و کاهش شدید قیمت سهام در ماههای اخیر بوده است، سرمایهگذاران تا حد زیادی از B2B BNPL بهعنوان یک دسته محصول استقبال میکنند – به غیر از ریسک پیشفرض پرداختکننده. همانطور که در یک پست اخیر CNBC اشاره شد، خدمات BNPL به ویژه در میان شرکتهای کوچک و متوسط که تورم فزاینده را احساس میکنند، محبوبیت خاصی پیدا کرده است.
در مورد رواج چک های کاغذی در B2B، میهان اذعان می کند که غلبه بر آن مشکل سختی است – همراه با افزایش نرخ بهره که شرایط برخی برنامه های پرداخت را جذاب تر می کند. اما در مورد اولین نکته، Meehan خاطرنشان میکند که همهگیری باعث مهاجرت به مدلهای تجارت الکترونیک برای بسیاری از صنایع B2B شده است.
کنتمپو با 26 شریک تجاری در مکزیک قرارداد امضا کرده است. این 26 شریک تجاری نشان دهنده دسترسی به بیش از 100000 خریدار یا کاربر نهایی محصول ما در شرکت های کوچک و متوسط هستند. این شرکت در مسیر پردازش تقریباً 1 میلیون دلار حجم پرداخت هر ماه تا پایان سال 2022 است. ما بیش از سه سال از باند پرواز داریم.
میهان میگوید Kontempo قصد دارد تا پایان سال نیروی کار 11 نفره خود را «حداقل» دو برابر کند. تا به امروز، این شرکت 32.5 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر جذب کرده است. پرتیج با مشارکت Scor P&C Ventures، Upper90 (که همچنین تسهیلات اعتباری را ارائه میکرد)، Ignia، Tectonic Ventures و Asymmetric Capital Partners، دور اولیه را رهبری کرد.