
جاه طلبی های ماه استارتاپ توکیو به زودی در حالی که این شرکت برای اولین راه اندازی خود در اواخر این ماه آماده می شود، مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
این استارت آپ تلاش خواهد کرد تا فرودگر “هاکوتو-آر” خود را به سطح ماه بفرستد و یک برنامه جاه طلبانه اکتشاف ماه به همین نام را آغاز کند. ispace که در سال 2010 تأسیس شد، یکی از شرکتهای نوظهور بسیاری است که به دنبال ایجاد بازارهای جدید در ماه و اطراف آن است. در وب سایت خود، هدف خود را تبدیل شدن به “دریچه ای برای شرکت های بخش خصوصی برای بردن مشاغل خود به ماه” توصیف می کند.
با توجه به علاقه روزافزون آژانسهای فضایی دولتی و شرکتهای خصوصی به اکتشاف ماه، شریک تحویل اواسط و آخرین مایل به ماه میتواند سودآور باشد. اما در این اولین استارتاپ بیش از درآمد دور در خطر است. گزارش های اخیر حاکی از آن است که ispace در حال آماده شدن برای عرضه در بورس اوراق بهادار توکیو در اوایل سال مالی جاری است.
در حالی که این شرکت قبلاً یک پنجره پرتاب از 9 تا 15 نوامبر را هدف قرار داده بود، ispace روز دوشنبه گفت که اکنون قصد دارد زودتر از 22 نوامبر راه اندازی شود. این استارت آپ در بیانیه ای اعلام کرد که تاریخ جدید با “هماهنگی دقیق” با شریک پرتاب اسپیس ایکس انتخاب شده است. تاکشی هاکامادا، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت ایسپیس تایید کرد که فرودگر قبل از پرتاب با یک هواپیمای باری به کیپ کاناورال فلوریدا رسیده است.

فرودگر فضایی بر روی هواپیمای باری بارگیری می شود. اعتبار تصویر: فضایی
هاکامادا گفت: “این ماموریت نه تنها برای شرکت ما، بلکه برای توسعه اقتصاد سیسلونار نیز اولین بار تاریخی خواهد بود.”
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، Hakuto-R چندین محموله را به سطح ماه خواهد برد. اینها شامل یک مریخ نورد 22 پوندی برای مرکز فضایی محمد بن راشد امارات متحده عربی، یک ربات قمری برای آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و چندین محموله دیگر از مشتریان تجاری و دولتی است. پس از پرتاب، این ماموریت از مرکز کنترل شرکت در توکیو نظارت خواهد شد.