
در سال 2011، جوردی تورس، معاون سابق اوراکل، متوجه شد: شرکتها فناوریهای جستجوی خود را به خوبی بهینه نمیکنند. او Inbenta را برای حل این مشکل با ارائه خدمات مشاوره حرفه ای و در عین حال توسعه مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی داخلی برای بهینه سازی تقاضا تاسیس کرد.
در طول سالها، Inbenta از مشاوره به ارائه هوش مصنوعی محاورهای به عنوان یک سرویس – از جمله رباتهای گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی، مدیریت دانش و ابزارهای موتور جستجو، حرکت کرده است. ثابت شد که این حرکت عاقلانه ای بود – پایگاه مشتریان Inbenta به بیش از 250 برند در صنایع از جمله خدمات مالی، مسافرت، تجارت الکترونیک، بیمه، خودرو و مخابرات افزایش یافت.
به نشانه حضور سرمایهگذاران، Inbenta امروز دور سرمایهگذاری 40 میلیون دلاری به رهبری Tritium Partners را بست و مجموع استارتآپ را به بیش از 60 میلیون دلار رساند. Thoras میگوید که پول جدید بر روی افراد، فرآیندها و پلتفرمهای تحقیق و توسعه متمرکز خواهد شد تا – به قول او – «موقعیت Inbenta را برای رشد انفجاری مورد انتظار در فضای هوش مصنوعی محاورهای» قرار دهد.
“اینبنتا توراس ادامه داد: در حال توسعه یک پلتفرم جامع است که راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در صنایع مختلف طراحی میکند و از موارد استفاده میکند. ما بیش از یک دهه را صرف تنظیم دقیق ابزار اختصاصی و اختصاصی هوش مصنوعی خود در سطح جهانی، به 35 زبان کردهایم، و به طور مداوم آن را از طریق میلیاردها تعامل با مشتری اصلاح کردهایم.
Inbenta چهار محصول اصلی را ارائه می دهد: Chatbot و Messenger، Knowledge و Search.
چت بات و مسنجر – هر دو ربات چت – می توانند در وب سایت ها و برنامه های موجود (مانند WhatsApp، Facebook Messenger و Slack) تعبیه شوند تا به سوالات مشتریان پاسخ دهند. آنها تاریخچه مکالمه را حفظ می کنند، به طور خودکار درخواست های پیچیده را به عوامل انسانی یا یک سیستم فروش بلیط افزایش می دهند، و از اتوماسیون برای انجام وظایفی مانند ایمن کردن رزرو، برنامه ریزی قرار ملاقات ها و تغییر سفارش ها استفاده می کنند.

اعتبار تصویر: اینبنتا
به طور مشابه، دانش به سوالات رایج پاسخ می دهد. اما این یک ربات چت نیست، بلکه نوعی پایگاه دانش فعال است که میتواند محتوا را برای فرمها، تکمیل خودکار پرسشها و جستجوی پیشبینیکننده اطلاعات را پیشنهاد کند. در مورد جستجو، دادهها را از منابع مختلف مانند کاتالوگ محصولات نمایه میکند و از الگوریتمهایی برای رسیدگی به پرسشهای جستجو، تصحیح خودکار اشتباهات تایپی و غلطهای املایی استفاده میکند.
مانند چت بات و مسنجر، دانش و جستجو را می توان در اکثر برنامه ها و صفحات وب جاسازی کرد.
تورس گفت: «از منظر سازمانی، Inbenta به کسبوکارها کمک میکند تا تعاملات با مشتری را خودکار کنند، نیاز و هزینه مداخله انسانی را کاهش دهند، و یک خط لوله فروش، بازاریابی و منابع انسانی همیشه فعال ایجاد کنند.»
ممکن است تعجب کنید که هوش مصنوعی Inbenta چگونه توسعه یافته است، با توجه به اینکه برخی از فروشندگان چت بات سابقه آموزش الگوریتم های خود را بر روی داده های کاربر بدون اطلاع یا رضایت آن کاربران دارند. Thoras میگوید هوش مصنوعی Inbenta – که توسط تیمی از تحلیلگران با تجربه و زبانشناسان محاسباتی تهیه شده است – کاملاً ناشناس است و کنترلهایی به کاربران اجازه میدهد در صورت تمایل دادههای خود را از پلتفرم حذف کنند.
اینبنتا با مجموعهای که دارد، برای سهم بازار در چندین جبهه رقابت میکند. در فضای چت بات، این شرکت رقبایی در Quiq و Ada دارد که خدمات چت بات قابل سفارشی سازی و مبتنی بر هوش مصنوعی را به برندها ارائه می دهند. محصول Inbenta’s Knowledge با پیشنهادات استارتاپهایی مانند Sana رقابت میکند، در حالی که Search در مقابل ابزار نمایهسازی اسناد Hebbia است.
توراس از افشای درآمد Inbenta خودداری کرد و این امر ارزیابی میزان کشش شرکت را دشوار کرد. مت بومن، شریک مدیریت Tritium Partners، هیچ نگرانی ابراز نکرد – نه اینکه با توجه به اینکه یک سرمایه گذار است، ابراز نگرانی کند. اما در یک بیانیه ایمیلی، بومن آنچه را که به عنوان ویژگی متمایز Inbenta میداند برجسته کرد: “قابلیت چند زبانه که نیازی به آموزش داده ندارد و به طور مداوم با هر تعامل بهبود مییابد.”
بومن افزود: «با قابلیت پیکربندی بسیار بالا در موارد استفاده و صنایع، اینبنتا مشتریان را قادر میسازد تا بازگشت سرمایهشان را فوراً دریافت کنند، در حالی که پلتفرمی دارند که میتواند نیازهای آینده را با گسترش استفاده برآورده کند».
اینبنتا که در دالاس، تگزاس مستقر است، در حال حاضر بیش از 160 کارمند دارد. این کشور قصد دارد این تعداد را تا سال 2024 به بیش از 200 افزایش دهد.