
حمل پول نقد قبلاً یک چیز بود، اما اکنون با کارت های اعتباری، و اخیراً با کیف پول های دیجیتال، داشتن بیش از چند دلار در کیف پول فیزیکی شما دشوار است.
متأسفانه، بسیاری از ما را نیز برای ابراز قدردانی آماده نمیکند، بهویژه زمانی که به مسافرت میرویم، انعام پول نقد به افرادی که اتاقهای ما را تمیز میکنند یا ماشین شما را میرانند.
Grazzy مستقر در آستین میخواهد با استفاده از پلتفرم پرداخت فوری و رعایت مالیات خود این شرایط را تغییر دهد، جایی که مردم میتوانند نکاتی را برای کارگران خط مقدم بگذارند که کارمندان بتوانند در همان روز به آنها دسترسی داشته باشند. همچنین ابزاری برای استخدام و نگهداری برای کارفرمایان مبتنی بر خدمات مانند هتل ها، کافه ها، رستوران ها و سالن ها فراهم می کند و در عین حال ابزارهای سلامت مالی را برای کارکنان فراهم می کند.
راسل لمر، بنیانگذار و مدیر عامل Grazzy، به TechCrunch گفت که او یکی از آن مسافرانی است که خدمات عالی در هتل ها دریافت می کند، اما از تلفن خود برای همه چیز استفاده می کند و به ندرت پول نقد حمل می کند.
لمر به یاد می آورد: زمانی که در لاس وگاس بودم، کیفم را نزد خدمتکار گذاشتم و می خواستم انعام بدهم، اما نتوانستم. “شنیدم که خدمتکار به همکارانش گفت که “این هفت نفر پشت سر هم هستند.” احساس خجالت کردم و به فکر راه حل افتادم.»

راسل لمر، بنیانگذار و مدیر عامل Grazzy اعتبار تصویر: گل آلود
لمر با نظرسنجی از دیگران متوجه شد که او تنها نیست: اکثر افرادی که با آنها صحبت میکرد از کیفپولهای تلفن سنگین نیز استفاده میکردند که زمانی در موقعیتی قرار داشتند که نمیتوانستند انعام بدهند، زیرا پول نداشتند.
او گفت که او کار بر روی Grazzy را در سپتامبر 2021 آغاز کرد و نتیجه برنامه ای است که “رویکرد تجاری به کسب و کار را به Venmo” و روشی یکپارچه برای مردم برای نشان دادن قدردانی از کسی که شخصاً نمی شناسند، دارد.
لمر همچنین می خواست به کارفرمایان کمک کند تا گردش کار ساعتی را کاهش دهند، که به گفته او یک مشکل 100 میلیارد دلاری در ایالات متحده است، با ارائه راهی برای کارمندان برای کسب درآمد و پس انداز بیشتر. او تنها نیست: از آنجایی که همهگیری جهانی شرایط وخیم را برای کارگران خط مقدم بدتر کرده است، استارتآپهای دیگر فناوری را برای رسیدگی به جنبههای خاصی معرفی کردهاند. به عنوان مثال، Anthill برای اتصال کسانی که هرگز پشت میز نمی نشینند، SnapShift برای مدیریت منابع انسانی و AskNicely برای تجربه کاربری.
نحوه کار Grazzy به این صورت است: مهمانان میتوانند فوراً با استفاده از یک کد QR با مارک دارایی به کارکنان انعام دهند، و ویژگی Grazzy Direct به کارکنان اجازه میدهد تا فوراً به نکات خود دسترسی داشته باشند. Grazzy از هزینه های پردازش درآمد کسب می کند.
این پلتفرم همچنین پول را رصد و ردیابی میکند تا کسبوکارها بتوانند ضمن مشاهده افزایش دستمزدها و تأثیر آن بر کارمندان، الزامات مالیاتی را رعایت کنند.
لمر میگوید Grazzy انتظاری را که اغلب در مورد انعام از طریق تراکنشهای کارت اعتباری و نیاز به انعام دادن به طور منظم یا کاهش دستمزد هفتگی رخ میدهد، کاهش میدهد. علاوه بر این، لمر با ارائه جایگزینی برای پول نقد سنتی، می بیند که نکات دیجیتالی درآمد کارمندان را به طور متوسط 20٪ افزایش می دهد.
Grazzy کار خود را با اولین مشتری اصلی هتل خود در جولای گذشته آغاز کرد و اکنون به حدود 12 نفر رسیده است. لمر گفت که هنوز در مراحل اولیه است و در ماه گذشته شروع به درآمدزایی کرده است.
امروز، این شرکت 4.25 میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری Next Coast Ventures و Tuesday Capital را اعلام کرد. این مبلغ کل بودجه آن را تا به امروز به 6.8 میلیون دلار می رساند.
لمر قصد دارد سرمایه جدید را در تسریع رشد مشتری در برندهای هتل، گروههای عامل، گروههای رستوران و سالنهای استراحت و توسعه فناوری به کار گیرد تا Grazzy با سیستمهای عامل اصلی ادغام شود.
در همین حال، او یک برنامه سه ساله در دست اجرا دارد که شامل پیگیری گروه های عملیاتی هتل که صدها ملک را مدیریت می کنند و ایجاد ویژگی های سلامت مالی اضافی برای کارگران است.
لمر گفت: «ما میخواهیم لایهبندی راههای بهتری برای پسانداز و خرج کردن را آغاز کنیم. ما فکر میکنیم این قدم بعدی پس از کمک به آنها برای کسب درآمد بیشتر و بهرهبرداری بیشتر از آن در همان روز است.» در درازمدت، آنها کمی بیشتر در این مشاغل باقی می مانند و این ابزاری برای استخدام برای کارفرمایان است.”