
بر اساس گزارشی که در Nikkei آسیا منتشر شده است، BMW و تویوتا برای تولید خودروهای سلول سوختی هیدروژنی از اواسط دهه میلادی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
پیتر نوتا، مدیر فروش BMW به این نشریه گفت که این دو تولید و فروش خودروهای سلول سوختی هیدروژنی را از اوایل سال 2025 آغاز خواهند کرد.
خودروسازان قبلاً با هم کار کرده اند و به طور مشترک iX5 Hydrogen را بر اساس BMW X5 SUV و همچنین خودروهای اسپورت BMW Z4 و Toyota Supra در سال 2019 توسعه داده اند.
تویوتا تجربه گسترده ای در زمینه فناوری پیل سوختی دارد و سدان هشت ساله Mirai سایز متوسط خود را وارد نسل دوم خود می کند. این خودروها به جای موتور یا باتری، از هیدروژن و اکسیژن برای تولید برق استفاده می کنند.
پیل های سوختی نسبت به خودروهای برقی باتری دار مزایایی دارند. آنها می توانند در سه تا چهار دقیقه سوخت گیری کنند و مسافت های بیشتری را طی کنند. با این حال، شبکه ایستگاه های هیدروژن عمومی ایالات متحده در کالیفرنیا متمرکز است و حتی در آنجا هنوز برای پذیرش انبوه آماده نیست.
با وجود ورود مجدد BMW به بازار خودروهای برقی با i4 کوپه چهار در و SUV iX، این شرکت اشاره کرده است که هیدروژن را نیز دنبال خواهد کرد. الیور زیپس، مدیرعامل این شرکت، در تماس اخیر خود گفت: پلتفرم نسل بعدی این شرکت، Neue Klasse، احتمالاً برای گنجاندن سوخت گازی علاوه بر باتری تمیز طراحی خواهد شد.
این شرکت با پلتفرمی به نام CLAR که از احتراق داخلی، پلاگین هیبریدی و باتری تمام الکتریکی پشتیبانی میکند، استراتژی مشابهی با تمام موارد فوق دنبال کرده است. CLAR به BMW اجازه داد تا به سرعت به سمت خودروهای پلاگین هیبریدی حرکت کند، اما تلاشهای اخیر صرفاً EV در مقایسه با رقبای خود به تعویق افتاده است. Neue Klasse می تواند قربانی همان مشکلات شود یا می تواند آنها را حل کند. بازار از سال 2025 تصمیم می گیرد، زمانی که سدان های سری 3 جدید و شاسی بلندهای X3 مبتنی بر پلت فرم به فروش می رسند.
این همکاری به دو شرکت اجازه می دهد تا سرمایه گذاری خود را در خودروهای بدون آلایندگی پوشش دهند. BMW قصد دارد تا پایان دهه نیمی از فروش برندهای شرکتی خود از جمله رولز رویس و MINI را به خودروهای برقی اختصاص دهد.