

Enable، یک استارت آپ فروش دسترسی به یک پلتفرم که به شرکت های تجاری (B2B) کمک می کند تا برنامه های تخفیف خود را مدیریت کنند، امروز اعلام کرد که 94 میلیون دلار در دور سری C به رهبری Insight Partners با مشارکت Lightspeed Venture Partners، SE Ventures جمع آوری کرده است. ، PSP Growth و HarbourVest Partners. اندرو بات، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای با TechCrunch گفت که با رساندن کل سرمایه Enable به 156 میلیون دلار، درآمد حاصل از آن برای افزایش تعداد کارکنان و گسترش به بازارهای جدید، به ویژه در اروپا استفاده می شود.
تخفیف ها مفهومی آشنا در فضای مصرف کننده هستند، اما تمایل دارند در B2B کمی متفاوت عمل کنند. شرکتهای B2B زمانی که مشتریانشان به معیارهایی مانند کل هزینه، خرید مجموعهای از محصولات یا ارجاع بازاریابی برسند، تخفیف ارائه میکنند. چالش این است که این معیارها را ردیابی کنید و به سمت آنها پیشرفت کنید، اطمینان حاصل کنید که مشتریان تخفیف هایی را که حق دارند دریافت می کنند و – در این فرآیند – روابط را تقویت می کنند.
Enable، که بات در سال 2016 با Denys Shortt آن را تأسیس کرد، قصد دارد تا بخشی از بار تخفیف ها را برداشته و به طور ایده آل آنها را به محرک های سود تبدیل کند. این پلتفرم اطلاعات زمانبندی معامله و ارتقای فروش را برای تولیدکنندگان، توزیعکنندگان و خردهفروشان نمایش میدهد و اطلاعاتی در مورد بدهیها در مقابل جمعآوریشده، وضعیت معاملات تخفیف و آنچه در دسترس است ارائه میدهد.
بات میگوید از تجربهاش در فضای B2B، از جمله در Enable Informatix، یک نرمافزار مدیریت دارایی بهعنوان یک سرویس، که او در سال 2010 تأسیس کرد و به Sovereign Capital فروخت، الهامبخش او برای راهاندازی شرکت شد. بات میگوید، دادههای تخفیفها و مشوقها معمولاً در صفحهگستردههای عظیم جمعآوری میشوند که در آن یک اشتباه در فرمول همه چیز را خراب میکند. “اغلب این داده ها به عهده یک کارمند است، به این معنی که افراد کمی از داده ها و نحوه عملکرد این معاملات می دانند.”

اعتبار تصویر: فعال کنید
در مقابل، Enable داشبوردهای مشترکی را برای ایجاد، اجرا و پیگیری پیشرفت معاملات تخفیف ارائه می دهد. این پلتفرم که به مشتریان اجازه میدهد تا طرحهای تجاری مشترک ایجاد کنند، همچنین فعالیت تخفیفها را پیشبینی میکند و تلاش میکند اطمینان حاصل شود که شرکتها قادر به پرداخت و دریافت همه تخفیفهای معوق خواهند بود.
Enable اخیراً یک محصول قرارداد قیمت گذاری اختصاصی را راه اندازی کرده است که با زنجیره تامین شرکت برای بهبود شفافیت در ادعاهای بازگشت، توافقات بین توزیع کنندگان و تولید کنندگان بر اساس فروش پیمانکاران، ارتباط دارد. در جای دیگر، Enable خدمات جدیدی را برای مدیریت طیف گستردهتری از مشوقها معرفی کرد، از جمله ماژولی که به تیمهای فروش و قیمتگذاری اجازه میدهد در مورد معاملات بزرگ به توافق برسند و یک سیستم کمیسیون که ردیابی وضعیت تخفیفهای تولیدکننده را فراهم میکند.
بات گفت: «فعال کردن به شرکتها کمک میکند تا رفتار خرید شرکای خود را هدایت کنند و در عین حال اطمینان حاصل کنند که تمام مشوقهایی را که بدهکار هستند جمعآوری میکنند. بزرگترین رقابت ما صفحات گسترده مایکروسافت اکسل یا پلتفرم های مدیریت منابع سازمانی بیش از حد است.
بات ادعا می کند که امروزه حدود 10000 شرکت از پلتفرم Enable استفاده می کنند و رشد سال به سال پس از گسترش به ایالات متحده و کانادا “شتاب می گیرد” (اگرچه او “رشد” را تعریف نمی کند). Enable 400 کارمند دارد و این شرکت انتظار دارد سال را با 435 نفر در سراسر ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا به پایان برساند.
ما با رشد خود در این بازار بسیار موفق بوده ایم [the Series C] دور به آن رشد سوخت می افزاید. در عین حال، به ما کمک می کند دید خود را گسترش دهیم. «تخفیف ها مشوق هستند. آنها یک راه کلیدی برای تشویق رفتار بین شرکا هستند. چشمانداز ما فعال کردن اکوسیستمهای شریک پررونق است، بنابراین با ادامه رشد، محصولاتی اضافه میکنیم که همسویی شرکا را در اهداف و انگیزهها بهبود میبخشد، در حالی که شفافیت را افزایش میدهد و اصطکاک را کاهش میدهد و به هر شریک اجازه میدهد شکوفا شود.»