

قبل از شروع دوره الکتریک، کوئینسی لی یکی از مهندسان مکانیک ارشد اسپیس ایکس بود. زمانی که بحران آب و هوایی اینجا روی زمین اتفاق میافتاد، از انجام کارهای فضایی خسته شد و تصمیم گرفت برای یکی از بزرگترین چالشها با پذیرش برق کاری انجام دهد. وسایل نقلیه: زیرساخت شارژ پرسرعت توزیع شده.
من هفت سال را در اسپیس ایکس گذراندم و دندان هایم را روی موشک ها و ماهواره ها بریدم. همانطور که در سال 2018 پرتاب موشکی از SpaceX Mission Control را تماشا کردم، دیدم که اندازه زمین با پرتاب موشک به فضای خالی کوچک شده است. لی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در مصاحبه ای با TechCrunch می گوید: WTF، من فکر کردم. “چرا من تمام وقت خود را صرف فرستادن فناوری از زمین می کنم، در حالی که بشریت در شرف نابودی از تغییرات آب و هوایی است؟ این احمقانه است.”
این شرکت به تازگی 4 میلیون دلار جمع آوری کرده است (که مجموع جمع آوری شده خود را به 8 میلیون دلار می رساند) تا به این چالش با ایستگاه های شارژ سریع EV بپردازد، به ویژه با هدف نصب آنها در فروشگاه ها و نزدیک آن. این امر آنها را واجد شرایط برنامه فرمول ملی زیرساخت خودروهای الکتریکی پرزیدنت بایدن (NEVI) می کند و به آن اجازه می دهد تا از برنامه 5 میلیارد دلاری استفاده کند.
مدل کسب و کار منطقی است: 7-Eleven می گوید در حال آماده شدن برای نصب ایستگاه های شارژ در 500 مکان خود تا پایان سال است و سال گذشته شل اعلام کرد که می خواهد تا پایان سال 2025 500000 نقطه شارژ اضافه کند. بازار ممکن است به زودی برای تثبیت فکر دوم آماده باشید.
Electric Era اعلام کرد که سرمایه گذاری خود را از Proeza Ventures، Blackhorn Ventures، Liquid 2 Ventures و سرمایه گذاران استراتژیک قبلی از جمله Remus Capital تضمین کرده است. این شرکت همچنین یک کهنه سرباز دیگر SpaceX را به لیست حقوق و دستمزد خود اضافه کرد – Sam Reinemann، که به عنوان مهندس مکانیک ارشد در شرکت تحت هدایت ماسک خدمت می کرد. او به عنوان مدیر ارشد فناوری Electric Era میپیوندد تا به سرعت بخشیدن به تولید و تحویل پلتفرم PowerNode به مشتریان کمک کند.
سرمایهگذاریهای جو مونتانا، بلکهورن، پروئزا و لیکوئید ۲ فوقالعاده هستند. آنها عمیقاً سرمایه گذاران فنی و سطح بالای آب و هوا هستند. لی گفت، آنها در مورد کربن زدایی عمیق، تفکر اصولی و استراتژی تجاری برجسته بسیار شدید هستند. پلتفرم PowerNode مقرون به صرفه ترین راه حل شارژ سریع EV است. ما آن را طراحی کردهایم تا از هزینههای گران قیمت جستجو و ارتقاء شبکه جلوگیری کنیم، و آن را به گزینهای عالی برای فروشگاهها تبدیل کردهایم – بهویژه آنهایی که به دنبال واجد شرایط بودن برای کمکهای مالی NEVI هستند.
ایده این است که پلتفرم نیازهای شبکه و هزینه های مصرف را به یک سوم کاهش می دهد و در عین حال سرعت شارژ سریع را حفظ می کند. نتیجه این است که این امکان را به فروشگاهها میدهد تا ضمن بهینهسازی درآمد و به حداقل رساندن هزینه شارژ سریع، تجربه پمپ بنزین را تکرار کنند و آنها را در دور جدیدی از رقابت با پمپ بنزینها و زیرساخت شارژ نگه دارند.
«فناوری ما به ما این امکان را میدهد که به جای چند سال، در هر پمپ بنزین در آمریکا، ایستگاههایی شبیه به سوپرشارژر تسلا بسازیم. ما بر روی نصب 10000 ایستگاه شارژ PowerNode تا سال 2030 تمرکز کردهایم، لی، با ارائه تصویری از گسترش بازار تهاجمی در آینده، تأکید میکند: «عصر الکتریک برای اینکه شارژ سریع خودروهای برقی در همه جا حاضر و مقرون به صرفه باشد، تأسیس شد. در 10 سال آینده، میتوانید ریویان یا سایبرتراک خود را در هر گوشه خیابان آمریکا در ایستگاههای شارژ ما بهطور خودکار شارژ کنید.»
نه یک لحظه خیلی زود؛ همانطور که تیم در یک پست اخیر به بررسی آن پرداخته است، شارژ EV برای یک مدل کسبوکار ناامیدکننده است و دعوت از رانندگان خودروهای الکتریکی به فروشگاههای رفاهی و رستورانهای فستفود میتواند تنها چیزی باشد که ترازو را بالا میبرد.
این شرکت با رقابت شدیدی روبرو است زیرا تعداد زیادی از شرکتهای شارژ EV در سال گذشته پول جمعآوری کردهاند و همه تلاش میکنند بخشهای مختلف یک بازار را تصاحب کنند. لوپ 60 میلیون دلار، بامپ 180 میلیون دلار، مونتا از کوهی 30 میلیون دلاری به صورت نقدی صعود کرد و کاپرفیلد 5 میلیون دلار به دست آورد.