
فرآیند ارسال و دریافت پرداختها در بازار پرداختهای B2B 1.5 تریلیون دلاری در جنوب صحرای آفریقا، جایی است که تجار معمولاً از صورتحساب دستی و فرآیندهای ناکارآمد استفاده میکنند که بار تجار را تحتالشعاع قرار میدهد و باعث میشود آنها با تجارت خود دچار مشکل شوند.
Duplo، یک استارتآپ پرداخت B2B که این مشکلات را با امکان دادن به کسبوکارهای آفریقایی برای جمعآوری پرداختها از مشتریان و شرکای خود و پرداخت به فروشندگان و تامینکنندگان خود حل میکند، 4.3 میلیون دلار سرمایه اولیه جمعآوری کرده است. این خبر تنها هفت ماه پس از آن منتشر شد که Duplo سرمایه گذاری 1.3 میلیون دلاری خود را قبل از راه اندازی اعلام کرد. در مجموع، استارت آپ تحت حمایت YC از زمانی که Yele Oyekola و Tunde Akinnuwa آن را در سپتامبر گذشته راه اندازی کردند، 5.6 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
این استارتاپ نیجریه ای در ژانویه امسال با توزیع کنندگان FMCG به عنوان اولین مجموعه از مشتریان خود راه اندازی شد. توزیع کنندگان FMCG می توانند خرده فروشان را در پلتفرم Duplo به شبکه خود بیاورند، پرداخت ها را به صورت دیجیتالی جمع آوری کنند و به اطلاعات در زمان واقعی در مورد عملکرد تجاری دسترسی داشته باشند. یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Yele Oyekola طی تماسی به TechCrunch گفت که این کانال توزیع کننده به خرده فروش منبع رشد ویروسی برای استارتاپ بوده است. «یک توزیعکننده میتواند به بیش از 1000 خردهفروش خدمات دهد و آنها را با Duplo همراه کند. این خرده فروشان همچنین می توانند به مشتریان Duplo تبدیل شوند. و سپس دیجیتالی کردن روش پرداخت بین خردهفروشان و توزیعکنندگان برای ما آسانتر میشود.»
توزیعکنندگان FMCG همچنین میتوانند همزمان با خودکارسازی پرداختها به بازرگانان، تولیدکنندگان و تأمینکنندگان، پرداختها را ردیابی و تطبیق دهند، با پرداختهای فوری که به آنها امکان میدهد در مقادیر بیشتری معامله کنند.
در همین حال، Duplo اکنون برای جلوگیری از اتکای بیش از حد به یک بازار خاص، به تیم های مالی متوسط و سازمانی پاسخ می دهد. برای تیمهای مالی، راهاندازی پرداختهای B2B تولید و پردازش صورتحسابها، دریافت و تأیید صورتحسابها، جمعآوری و پرداخت وجوه، و تکمیل تطابق حسابها را خودکار میکند. علاوه بر این، Duplo به طور مستقیم با سیستم عامل های حسابداری و ERP محبوب در مشاغل نیجریه مانند SAP، Microsoft Dynamics، QuickBooks و Sage ادغام می شود، بنابراین پرداختی که از طریق Duplo انجام می شود به طور خودکار با این پلت فرم ها در زمان واقعی همگام می شود و در زمان و هزینه های تیم های مالی صرفه جویی می شود. ضمن کاهش خطا و تقلب.
وقتی به پرداختها در قاره یا حتی در نیجریه فکر میکنیم، تمرکز زیادی روی بازرگانانی است که پرداختها را از مشتریان دریافت میکنند. و از دیدگاه B2B، چیزی که استارتآپها به آنها کمک میکنند صرفا جمعآوری و پرداخت است. با این حال، کمک به آنها برای ردیابی و تطبیق پرداختها در زمان واقعی، جایی که ما نقش مهمی ایفا میکنیم، ارزش زیادی دارد. طبق گفته Duplo، تا 85٪ پرداخت می شود.
اگرچه Duplo پرداختهای مربوط به پرداختهای B2B در نیجریه را پردازش میکند، اخیراً درخواستهایی از برخی از مشتریان خود برای تسهیل پرداختها به مشاغل خارج از کشور در چند ماه گذشته دریافت کرده است. در نتیجه، این استارت آپ نیجریه ای از 1000 صاحب کسب و کار در کنیا، آفریقای جنوبی، مصر و نیجریه نظرسنجی کرد تا زمان انتظار آنها برای دریافت پرداخت از مشتریان تجاری و شرکای سراسر جهان را بهتر درک کند. حدود 44 درصد گفتند که باید بیش از 24 ساعت منتظر بمانند. 34 درصد اذعان دارند که تا یک هفته طول می کشد، در حالی که 17 درصد می گویند که یک ماه صبر می کنند و 3 درصد 30 روز را به عنوان حداقل زمان انتظار می دانند.
Duplo گفت که در حال حاضر پرداخت از بازرگانان در نیجریه به مناطق دیگر مانند ایالات متحده، بریتانیا و اروپا را تسهیل می کند. اویکولا گفت زمان ته نشین شدن از 24 تا 48 ساعت متغیر است. این بهروزرسانیهای محصول باعث شده است که تعداد کسبوکارها در پلتفرم Duplo در سه ماه گذشته 1000 درصد افزایش داشته باشد، در حالی که حجم کل پرداخت (TPV) پردازش شده در پنج ماه گذشته 4200 درصد افزایش یافته است.
Oyecola اصرار دارد که جا برای رشد بیشتر وجود دارد. در حالی که Duplo دارای یک واحد حساب های دریافتنی قوی است که به کسب و کارها اجازه می دهد از طریق صورتحساب های نقدی و حساب های مجازی پول جمع آوری کنند، باید نتایج حساب را بهبود بخشد، جایی که مشاغل می توانند پرداخت ها را برنامه ریزی کنند، فاکتورها را تنظیم کنند و به طور کلی پلت فرم را به روش های مختلف بهبود بخشند. .
مدیر عامل شرکت خاطرنشان کرد: “ما همچنین در تلاش هستیم تا به عمودهای جدید گسترش دهیم.” ما در ابتدا با صنعت FMCG شروع کردیم. اکنون ما علاقهای به صنعت ساختوساز، مخابرات و این کسبوکارهای بزرگ متوسط داشتهایم و بنیادی را ایجاد کردهایم که در سراسر قاره گسترش یابد، امیدواریم در 9 تا 12 ماه آینده.”
سرمایه اولیه جمعآوریشده برای کمک به شرکت در راهاندازی محصولات جدید و گسترش به حوزههای تجاری جدید در نیجریه شامل مشارکت سرمایهگذارانی مانند Liquid2 Ventures، Soma Capital، Tribe Capital، Commerce Ventures، Basecamp Fund و Y Combinator و سرمایهگذار موجود Oui Capital بود.
پیتر اوریایفو، مدیر Oui Capital گفت: «تیم Duplo مجموعهای باورنکردنی از محصولات ساخته است که نحوه پرداخت و دریافت پرداختها از یکدیگر را بهبود میبخشد. رشدی که شرکت از زمان سرمایهگذاری اولیه ما قبل از راهاندازی در سال 2021 تجربه کرده است، چشمگیر نبوده است. به همین دلیل، ما خوشحالیم که یک بار دیگر از Duplo حمایت می کنیم.