

Dropbox امروز اعلام کرد که FormSwift را خریداری کرده است، یک پلتفرم ابری که برای کمک به کسب و کارها در ایجاد، ویرایش، تایید، اشتراک گذاری و چاپ اسناد سفارشی شخصی طراحی شده است. طبق شرایط این قرارداد که دیروز بسته شد، دراپ باکس 95 میلیون دلار به صورت نقدی برای استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو که به زودی به تیم دراپ باکس می پیوندد، پرداخت می کند.
در یک بیانیه مطبوعاتی، Dropbox میگوید که FormSwift قابلیتهای ذخیرهسازی، امضا و اشتراکگذاری اسناد قبلی از جمله Dropbox Sign، Dropbox Forms و DocSend را افزایش میدهد و Dropbox را به هدف خود برای ایجاد یک قابلیت گردش کار از انتها به انتها نزدیکتر میکند. “
Chetan Dandekar، معاون و مدیر کل گروه گردش کار اسناد Dropbox در بیانیه ای گفت: در Dropbox، ما در حال ساخت ابزارهایی برای کمک به مشتریان خود در موفقیت در دنیای اول مجازی امروز با مدرن کردن گردش کار دستی و دیجیتالی کردن وظایف هستیم. “با پایگاه مشتری مشابهی از مشاغل کوچک و مترجمان آزاد و کتابخانه ای از فرم ها و قالب های توافق نامه رایج، ما قویاً معتقدیم که FormSwift افزودنی قوی به مجموعه محصولات گردش کار اسناد ما است و به ما کمک می کند ارزش بیشتری برای مشتریان خود داشته باشیم.”
FormSwift توسط دیوید بکر و ساتویک تانتری در سال 2012 با هدف کاهش زمانی که کسبوکارها صرف پر کردن فرمهای رایج میکنند، تأسیس شد. این پلتفرم به مشتریان سازمانی اجازه می دهد تا از الگوهای از پیش ساخته شده برای طراحی فرم هایی مانند نسخه های ثبت نام، اجاره نامه ها و NDA ها، پر کردن اسناد با استفاده از ابزارهای ویرایش، یا ایجاد فرم های قابل استفاده مجدد، قابل اشتراک گذاری و پرکردن با افزودن فیلدهای سفارشی مختلف استفاده کنند.

تصویری که رابط FormSwift را نشان می دهد. اعتبار تصویر: فرم سوئیفت
FormSwift – که به نظر نمی رسد قبل از خرید، بودجه خارجی را برعهده داشته باشد – ادعا می کند که به ایجاد بیش از 10 میلیون سند تا به امروز برای صاحبان مشاغل کوچک و پیمانکاران کمک کرده است.
تانتری در بیانیهای گفت: «در دهه گذشته، FormSwift به ارائهدهنده پیشرو در ابزارهایی تبدیل شده است که به افراد کمک میکند به راحتی اسناد و جریانهای کاری را در فضای ابری ایجاد، ویرایش، امضا کرده و با آنها همکاری کنند و چاپ، فکس و نامههای معمولی غیرضروری را حذف کنند.» با پیوستن به دراپ باکس، میتوانیم تواناییهای خود را برای آسانتر کردن بیشتر مشاغل کوچک و مشتریان آزاد افزایش دهیم.»
خرید FormSwift توسط Dropbox پس از آن صورت میگیرد که غول ذخیرهسازی داراییهای Boxcryptor، استارتآپی که از دادههای شرکتها در چندین سرویس ابری محافظت میکند، در اوایل امسال گرفت. هر دو بخشی از یک استراتژی مداوم از خریدهای کوچک هستند که به دنبال ارتقاء، به جای آدمخواری، خدمات اصلی Dropbox هستند تا آنها را در برابر رقبا در فضای ذخیره سازی ابری فوق رقابتی قرار دهد.
طبق دادههای Crunchbase، Dropbox تاکنون 28 خرید از این قبیل انجام داده است که بزرگترین خرید HelloSign در سال 2019 به مبلغ 230 میلیون دلار است. این خریدها علاوه بر افزایش عرضه محصولات موجود، به راه اندازی سرویس های جدید دراپ باکس مانند دراپ باکس شاپ دامن زده است که اوایل امسال با ابزارهایی راه اندازی شد که به سازندگان اجازه می دهد محتوای دیجیتال را مستقیماً به مشتریان خود بفروشند.
دراپ باکس که درآمد سه ماهه چهارم را در چند هفته آینده گزارش خواهد کرد، پس از یک سال رشد آهسته اما ثابت، از برآوردهای تحلیلگران برای آخرین سه ماهه مالی پیشی گرفت و پایگاه کاربران پرداختی خود را به 17.55 میلیون نفر (از 16.49 میلیون در سه ماهه سوم افزایش داد) سال 2021). درآمد سالانه 7 درصد افزایش یافت و به 591 میلیون دلار رسید، در حالی که درآمد خالص 83.2 میلیون دلار بود که از 75.6 میلیون دلار در سه ماهه سوم سال 2021 بیشتر بود.