
کانن طولانی است و سابقه ای عمیق به عنوان تولید کننده سخت افزار. اکثر مصرف کنندگان آن را به عنوان یک سازنده دوربین بهتر می شناسند، اما این شرکت سابقه طولانی، عمیق و درخشان در زمینه پزشکی، تجهیزات اداری و سایر برنامه های تصویربرداری دارد.
در طول همه گیری، بسیاری از کسب و کار او تغییر کرد. مردم از رفتن به دفاتر منصرف شدند. رویدادهای ورزشی تعطیل شد. و در حالی که صنعت پزشکی در حال رونق بود، کانن به عنوان یک شرکت مجبور شد در ماموریت و چشم انداز خود تجدید نظر کند: یک شرکت تصویربرداری در دنیایی که مردم مشتاق اتصال هستند اما نمی توانند خانه های خود را ترک کنند در حالی که یک ویروس کشنده در سراسر جهان موج می زند چه می کند. ?
در نمایشگاه CES 2023، این شرکت چشم انداز خود را برای آینده نشان داد – چشم اندازی که سخت افزاری بسیار کمتر از آنچه از شرکت 85 ساله انتظار داشتید، به نظر می رسد، زیرا به طور سنتی تمام پول خود را از ساختن چیزهایی با دکمه ها به دست می آورد.
گروهی از کهنه سربازان کانن این چالش را پذیرفتند و کوکومو، مجموعه نرم افزار دوستیابی VR را ایجاد کردند که اساساً چت های ویدیویی سه بعدی بلادرنگ را به واقعیت تبدیل می کند.
کاربران از هدست واقعیت مجازی استفاده می کنند و گوشی هوشمند را به سمت خود نشانه می گیرند. این نرم افزار صورت شما را اسکن می کند و یک آواتار سه بعدی واقع گرایانه از شما و شخصی که با آن تماس می گیرید ایجاد می کند. از حسگرهای حرکتی در هدست و دوربین برای گرفتن آواتار شما استفاده میکند، شما را به فضایی واقعگرایانه و بوم میبرد، شما عملاً در کنار یک همکار، عضو خانواده یا دوست حضور دارید. فناوری اسکن چهره شما شبیه به فناوری استفاده شده توسط شناسه چهره iOS است که یک فرآیند کوتاه قبل از عکسبرداری را انجام می دهد. از آنجا، شکل و بافت صورت شما می تواند در چت های ویدیویی نمایش داده شود.

یک اسکن سریع با برنامه همراه Kokomo چهره شما را می گیرد تا بتواند در واقعیت مجازی به دوستان شما نشان داده شود. اعتبار تصویر: Canon
جالب ترین نکته ای که در پاراگراف بالا باید به آن اشاره کرد کمبود محصولات کانن است. راه حل های نرم افزاری Canon به طور سنتی بر بهبود و ساده سازی استفاده از محصولات سخت افزاری متمرکز بوده اند. با این حال، این شرکت گوشی های هوشمند یا هدست های واقعیت مجازی تولید نمی کند، بنابراین این حرکت نشان دهنده انحراف بزرگ از ریشه های آن است.
TechCrunch با تیم پشت کوکومو به گفتگو نشست تا بفهمد که چگونه به وجود آمده است و Canon در حالی که آینده خود را بازنگری می کند به کجا می رود.
کوکومو راهی است برای توانمندسازی افراد برای حضور در زمانی که نمی توانند. جان لورنز
جان لورنز، یکی از خالقان راه حل Kokomo، گفت: «این یک نوآوری جدید بسیار هیجان انگیز برای Canon است – اما همچنین یک جهت تجاری بسیار جدید برای Canon است. همانطور که می دانید، کانن به طور سنتی بسیار به محصولات سخت افزاری ما گره خورده است. وقتی سال گذشته AMLOS را در CES معرفی کردیم، درباره کار نوآورانه از خانه بود. وظیفه ماست [with Kokomo] تجدید زندگی در خانه است و این پروژه از اینجا سرچشمه می گیرد. وقتی شروع کردیم، در بحبوحه COVID بودیم و راههای زیادی برای ارتباط مردم وجود نداشت. فرض اصلی چیزی که ما ایجاد کردیم این بود که راه حلی برای آن باشد. کوکومو راهی است برای توانمندسازی افراد برای حضور در زمانی که نمی توانند.“
هدف این تیم ایجاد راهحلی بود که تجربه را فراتر از یک تماس تلفنی، تماس FaceTime یا تماس زوم میبرد – به جای اینکه فقط به یکدیگر روی صفحه نگاه کنید، احساس حضور کنید. یک پیگیری شایسته در دنیایی که سفر محدود است و خستگی صفحه نمایش واقعی است. اما راه حل Canon برای آوردن افراد به دنیای مجازی چگونه به این امر دست خواهد یافت؟
ما از اکثر هدستهای واقعیت مجازی مصرفکننده محبوب در بازار پشتیبانی میکنیم تا مردم بتوانند در مکالمات فراگیر شرکت کنند. در این گفتگوها افراد می توانند درگیر شوند. آنها پویا، در یک محیط زندگی و تنفس هستند. لورنز توضیح میدهد که میتوانید یک برنامه تلفن همراه همراه دانلود کنید که به فردی که با او صحبت میکنید اجازه میدهد شما را از سر تا پا ببیند. «پایان آواتارهای بدون پا. دیگر جای تعجب نیست که کسی واقعاً چه چیزی را نشان می دهد. و در واقع شما می توانید دیدن شخص دیگر. شما ممکن است که در تماس و نه بر تماس.”
در زیر یک مصاحبه عمیق با جان لورنز، ری کونو، و جیسون ویلیامز، خالقان کوکومو وجود دارد. مصاحبه برای وضوح و طولانی بودن ویرایش شده است.

برای استفاده از کوکومو کانن به یک گوشی و یک هدست واقعیت مجازی نیاز دارید. اعتبار تصویر: Canon
TechCrunch: چرا Canon در مورد نرم افزار هیجان زده است؟ آیا این یک قدم بالاتر از ریشه های سخت افزاری نیست؟
جان لورنز (JL): کانن در هسته خود یک شرکت تصویربرداری است و این در واقع تخصص ماست. Kokomo این تخصص را به جای اینکه ابتدا با سخت افزار ما شروع کند، در نرم افزار اعمال می کند. می بینیم که توانایی ورود به یک مکالمه در واقع ورود به یک حسگر تصویر است. این در مورد گرفتن آن داده ها از حسگر تصویر و سپس اعمال آن در میدان دید شخص دیگری است.
واضح است که جزئیات زیادی پشت آن نهفته است، اما هسته اصلی ما برتری تصویربرداری است. وقتی واقعیت مشبک و واقعیت مجازی را معرفی می کنید، باید سطح خاصی از مش بندی داشته باشید: واقعاً باید مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت، احساس قطع ارتباط خواهید کرد – احساس طبیعی نخواهید داشت. در مورد محیط زیست هم همینطور. آنها ثابت نیستند، از یک مکان مجازی دیگر. ما محیط های واقعی را ضبط کردیم و آنها را به VR آوردیم. واقعا احساس می کنید در مکان های پویا و پر جنب و جوش هستید.