
برای شرکتهایی که برای رسیدن به صفر خالص تلاش میکنند، ردیابی انتشار کربن با محدوده 3 یک چالش کلیدی است. محدوده 3 انتشارات زنجیره تامین و ارزش است، به این معنی که آنها باید تعداد زیادی از شرکا را به خود اختصاص دهند. Avarni بسیاری از فرآیندها را خودکار می کند و می گوید که می تواند زمان صرف شده برای حسابداری کربن را از ماه ها به دقیقه کاهش دهد. استارت آپ مستقر در سیدنی استرالیا امروز اعلام کرد که 3 میلیون دلار برای پلت فرم مدیریت کربن خود جمع آوری کرده است. این سرمایه توسط شرکت فناوری عمیق Main Sequence، با سرمایه گذاران بازگشتی Vulpes Ventures و Common Sense Ventures هدایت شد.
پلتفرم Avarni داده های زنجیره تامین و هزینه را در یک مجموعه داده جامع جمع می کند و از این و هوش مصنوعی برای کمک به مشتریان برای گزارش و پیش بینی ردپای کربن خود استفاده می کند. از زمان راه اندازی در سال گذشته، Avarni بیش از 100 میلیارد دلار از داده های مخارج شرکت ها و 100 میلیون تن معادل دی اکسید کربن را در زنجیره های تامین از بازارهای دولتی و خصوصی تجزیه و تحلیل کرده است. مشتریان آن شامل شرکت های مشاوره ای مانند KPMG استرالیا و Point B و همچنین استارتاپ انرژی خورشیدی 5B است.
Avarni توسط مدیرعامل تونی یامین، که قبلاً مشاور مدیریت KPMG استرالیا بود، مدیر عامل میشا چایچ، مدیر محصول سابق Atlassian، و CTO Anuj Paudel، که مهندس شبکه ابری در Macquarie Telecom Group بود، تاسیس شد. یامین به TechCrunch گفت که تجربه تیم با کارفرمایان سابق خود به آنها این فرصت را داد تا با صدها شرکت سازمانی در مورد چالشهایی که در ردیابی و گزارش انتشارات Scope 3 با آن مواجه هستند صحبت کنند.
گزارش CDP نشان می دهد که انتشارات Scope 3 تا 75٪ از کل انتشار شرکت ها را تشکیل می دهد. اما ردیابی آنها دشوار است زیرا شرکت ها باید داده های انتشار را از زنجیره تامین خود دریافت کنند و اغلب ناقص یا ناسازگار است و به سازماندهی زیادی نیاز دارد. یامین گفت که آوارنی این چالش را با استفاده از مجموعه داده های خود برای کمک به شناسایی نقاط داغ انتشار در زنجیره تامین برطرف می کند و قادر است بدون توجه به ساختار یا طبقه بندی داده های ورودی این کار را انجام دهد.

بنیانگذاران آوارنی میشا چایچ، تونی یامین و آنوج پائودل
KPMG استرالیا از Avarni برای ترسیم تدریجی خطرات آب و هوایی در سراسر زنجیره تامین خود استفاده می کند و از 20 تامین کننده برتر خود که 40٪ از کل هزینه های سالانه کالاها و خدمات را تشکیل می دهند درخواست می کند تا داده های عملکرد کربن را ارائه دهند. نقطه B، در عین حال، با Avarni همکاری می کند تا اطلاعات انتشار سریعتر گازهای گلخانه ای را به مشتریان خود ارائه دهد.
این استارتاپ با دریافت هزینه ثابت برای خدمات حرفه ای و مشاوره هر ماه بر اساس مجوزها، درآمدزایی می کند. کسبوکارها بر اساس میزان دادههای تدارکاتی که توسط آورنی تجزیه و تحلیل شده است، هزینه ثابتی را پرداخت میکنند. یامین گفت که شرکت قیمتها را بر اساس تامینکننده تعیین نمیکند، زیرا نمیخواهد از پیشبینی انتشار گازهای گلخانهای بر اساس اندازه زنجیره تامین جلوگیری کند. همچنین اخیراً قیمتگذاری مدولار را راهاندازی کرده است که به مشتریان امکان میدهد با توجه به اجزای مورد نیاز خود از جمله بررسی، معیار و پیشبینی کربن پرداخت کنند.
اکثر رقبای Avarni در ایالات متحده هستند و عبارتند از Persefoni، SINAL Technologies و Watershed. یامین گفت که در استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیند کربن زدایی برتری دارد. شرکتهای گزارشدهنده کربن ادعا میکنند که دادهها را خودکار میکنند، اما اگر فناوری هوش مصنوعی و مجموعه دادهای جامع برای شروع نداشته باشید، نمیتوانید دادهها را خودکار کنید.
این شرکت از بودجه جدید خود برای توسعه پلتفرم خود استفاده خواهد کرد. همچنین کارمندان بیشتری استخدام کرده و دفتری در ایالات متحده باز خواهد کرد
Field Pickering، شریک مدیریت Vulpes Ventures در بیانیهای گفت: «آنچه Avarni در سال گذشته به آن دست یافته است خارقالعاده است و علیرغم یک محیط اقتصادی چالش برانگیز، آنها در مسیری قوی قرار دارند. این تیم به سرعت در حال ساخت یکی از بزرگترین مجموعه داده های انتشارات سازمانی موجود است. این کسبوکار اطلاعاتی است که باید استراتژیهای کربنزدایی خود را اطلاع دهد – و Avarni در جمعآوری سریع این اطلاعات در خط مقدم است.