

شرکت فناوری خودروهای خودران Aurora Innovation گزارش درآمد سه ماهه سوم خود را پس از زنگ خطر در روز چهارشنبه منتشر کرد. این شرکت سه ماهه را با حدود 1.2 میلیارد دلار نقد و سرمایه گذاری کوتاه مدت به پایان رساند که به گفته آرورا برای راه اندازی تجاری آن در اواسط سال 2024 کافی است.
این اعلامیه ها تنها چند روز پس از تعطیلی رقیب سابق Argo AI و عرضه عمومی Mobileye با سومین IPO موفق سال منتشر شد. هر دو حرکت نشانهای از این است که خودروسازانی که زمانی میخواستند میلیاردها دلار در توسعه فناوری AV بدون سود کوتاهمدت سرمایهگذاری کنند، اکنون توجه و منابع خود را به مراکز سود کوتاهمدت مانند سیستمهای پیشرفته کمک راننده در خودروهای متعلق به مسافران معطوف کردهاند. بنابراین این سوال پیش میآید که آیا Aurora میتواند ادامه دهد؟
مدیر مالی ریچارد تام در تماس با سرمایه گذار گفت که Aurora نیاز به جذب سرمایه بیشتری دارد، اما شرکت از توضیح دادن به TechCrunch که آیا این اتفاق قبل یا بعد از راه اندازی در سال 2024 رخ خواهد داد یا خیر، خودداری کرد. کریس اورمسون به هیئت مدیره Aurora نوشت که یافتن راهی برای جمع آوری 300 میلیون دلار در سال آینده برای افزودن حدود 6 ماه به باند پرواز ما بسیار ارزشمند است.) با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی و با توجه به سابقه پول سوزی Aurora، این شرکت ممکن است بتواند با بودجه ای که اکنون در اختیار دارد، اما بسیار اندک، به سال 2024 برود – و فقط در صورتی که به خرج کردنش ادامه دهد.
در سه ماهه سوم، زیان Aurora از عملیات 200 میلیون دلار بود که بیش از 128 میلیون دلار گزارش شده در سه ماهه مشابه سال گذشته بود، اما کمتر از زیان نزدیک به 1.2 میلیارد دلار از سه ماهه دوم سال 2022 بود. ضرر خالص 200 میلیون دلاری از سه ماهه چهارم تا سه ماهه اول 2024، نیازی به جمع آوری پول بیشتر قبل از عرضه عمومی ندارد. اما Aurora بهعنوان یک استارتآپ پیشانتفاعی که بر روی فناوری مرزی کار میکند، هزینههای هنگفتی برای تحقیق و توسعه برای مقیاسبندی و عرضه محصول خود به بازار متحمل خواهد شد. علاوه بر این، Aurora باید به نحوی از تاثیر تورم و محدودیت های زنجیره تامین جلوگیری کند. نتیجه؟ Aurora باید در همه زمینه ها کارآمدی پیدا کند.
این یادداشت فاش شده همچنین طیف وسیعی از گزینههای کاهش هزینه و ایجاد پول نقد را برای هیئت مدیره Aurora، از جمله توقف استخدام، اخراج احتمالی، واگذاری، خریدهای خصوصی و حتی فروش به شرکتهای فناوری برجسته، نشان میدهد. Aurora هیچ یک از این واقعیت های بالقوه را در طول تماس های درآمدی خود ذکر نکرد، اما این بدان معنا نیست که آنها از جدول خارج شده اند.
خیابان به تلاشهای آرورا برای اطمینان بخشیدن به سرمایهگذاران پاسخ مثبت داد. پس از بسته شدن بازار، سهام این شرکت 5.85 درصد افزایش یافت.
Aurora تجاری سازی حمل و نقل خودران را از طریق مجموعه ای از مشارکت های آزمایشی با FedEx، Paccar، Schneider، Werner و Xpress در اولویت قرار داده است. اما این شرکت همچنین با تویوتا همکاری می کند تا در نهایت یک سرویس اشتراک برای بازار سواری راه اندازی کند. در اوایل سال جاری، این شرکت ناوگان آزمایشی خود از تویوتا سینا را معرفی کرد که به صورت سفارشی برای روباتهای رباتیک ساخته شده بودند. در سه ماهه سوم، Aurora حدود 3 میلیون دلار درآمد حاصل از همکاری با تویوتا شناسایی کرد.