
این هفته پس از اینکه برخی از سازندگان مشاهده کردند که ویدیوهای قدیمیشان بهطور ناگهانی پولزدایی شده است، جامعه بازیهای یوتیوب از این شرکت عقبنشینی کرده است.
مقصر سیاست جدیدی است که شرکت در ماه نوامبر برای راحتتر کردن انواع خاصی از محتوا برای تبلیغکنندگان معرفی کرد. این تغییری که در دستورالعملهای محتوای آگهیدهنده YouTube ایجاد شد، رویکرد پلتفرم را به ناسزا و خشونت تغییر داد.
خبر خوب این است که در حالی که هنوز نمی دانیم این شرکت چه خواهد کرد، یوتیوب به وضوح به نگرانی های سازندگان گوش می دهد.
مایکل آکیمن، سخنگوی یوتیوب به TechCrunch گفت: «در هفتههای اخیر، ما از بسیاری از سازندگان درباره این بهروزرسانی شنیدهایم. “این بازخورد برای ما مهم است و ما در حال انجام برخی اصلاحات در این سیاست برای رسیدگی به نگرانی های آنها هستیم. به محض اینکه چیزی برای به اشتراک گذاشتن داشته باشیم، به زودی با انجمن سازندگان خود تماس خواهیم گرفت.”
در نوامبر، یوتیوب تعریف خود از خشونت را فراتر از تصاویر دنیای واقعی گسترش داد تا شامل محتوای خشونتآمیز درون بازی «به سمت یک شخص با نام واقعی یا اقداماتی باشد که برای ایجاد تجربیات تکاندهنده (مانند قتل عام وحشیانه) طراحی شدهاند.» این شرکت گفت که خون در “گیم پلی استاندارد” خوب است، اما فقط پس از 8 ثانیه اول ویدیو. کل بخش جای زیادی برای تفسیر خوب یا بد گذاشت.
تغییرات در سیاست ناسزاگویی او شدیدتر بود. یوتیوب اعلام کرده است که دیگر «لعنتی» و «لعنتی» را بهعنوان ناسزا به حساب نمیآورد، اما همه فحاشیهای دیگر بهجای اینکه بر اساس شدت تفاوت قائل شوند، با هم گروهبندی میشوند (مثلاً کلماتی مانند «لعنت» و «لعنت به آن» اکنون در نظر گرفته میشوند. به همان شیوه). علاوه بر این، طبق خطمشی جدید، «حقوقی که در عنوان، تصاویر کوچک یا در ۷ ثانیه اول ویدیو استفاده میشود، یا بهطور مداوم در طول ویدیو استفاده میشود، ممکن است درآمد تبلیغاتی دریافت نکند».
اگر فحش دادن پس از 8 ثانیه اول یک ویدیو شروع شود، همچنان واجد شرایط است، اما برخی از تغییرات باید بر تعداد زیادی از ویدیوها تأثیر بگذارد – که بسیاری از آنها مدتها قبل از اعلام تغییرات ایجاد شدهاند. سازندگان متوجه شدند که قوانین جدید در اواخر دسامبر اعمال میشوند، و مشاهده کردند که برخی از ویدیوها با محدودیتهای جدیدی مواجه شدهاند که دسترسی و واجد شرایط بودن تبلیغات آنها را محدود میکند.
دانیل کوندرن، خالق یوتیوب، که RTGame را اداره میکند، در ویدئویی که بیش از یک میلیون بازدیدکننده داشت، تأثیر تغییر سیاست بر کانال خود را بررسی کرد. کوندرن در هفتههای اخیر پس از دیدن حدود ده ویدیوی غیرفعالشده و رد درخواست تجدیدنظرش، با تغییرات در اجرای قوانین مبارزه کرده است.
کاندرن در توییتر نوشت: «واقعاً احساس میکنم اگر این روند ادامه پیدا کند، تمام معیشت من در خطر است. من خیلی ناراحتم که حتی این اتفاق می افتد و به نظر نمی رسد کاری برای رفع آن انجام دهم.»
YouTube به سؤالات بعدی ما در مورد نحوه برنامه ریزی برای تغییر این خط مشی پاسخی نداد، اما ما مطمئناً کنجکاو هستیم که آیا این پلتفرم از اجرای ویدیوهای قدیمی و قبلاً منتشر شده که سازندگان می توانند برای کسب درآمد به آنها اعتماد کنند چشم پوشی کند.
در مواجهه با مقررات نوظهور که معاملات رسانههای اجتماعی با کاربران زیر سن قانونی را هدف قرار میدهد، ظاهراً این شرکت تلاش میکند تا مجموعه گستردهای از ویدئوهای خود را متناسب با سن (و آگهیدهندهپسندتر) کند. اما بازنگری محدودیتهای سنی و قوانین جدید کسب درآمد در پلتفرمی مانند YouTube تعادل ظریفی است – و در این مورد، تغییرات تأثیر سریع و گستردهای داشت که به سازندگان فرصت کمی برای سازگاری داد.