
با کیت، یک شرکت فرانسوی آشنا شوید که میخواهد ماشین کوچکی بسازد که بتوانید برای رفتوآمدهای روزانه و کارهای مختلف از آن استفاده کنید. کیت علاوه بر مدیرعامل ماتیاس گلدنبرگ و مدیر ارشد فناوری پیر اسکروکس، توسط تیبو السیر، کارآفرین سریال پشت سر Hexa، استودیوی استارتآپی که قبلا با نام eFounders شناخته میشد، نیز یکی از بنیانگذاران است.
در حالی که کیت در قلب یک خودروساز است، او نمی خواهد شاسی بلندهای بزرگ با سیستم های سرگرمی پیچیده بسازد. این شرکت می خواهد با تولید مینیمالیستی ترین خودروی الکتریکی ممکن، تحرک را تغییر دهد.
کیت به جای شروع با وسیله نقلیه، با استفاده از کیس شروع می کند. ماتیاس گلدنبرگ، مدیرعامل کیت به من گفت: “ما می خواهیم این را به افرادی بفروشیم که واقعاً به وسیله نقلیه نیاز دارند، افرادی که در حومه شهرها، در شهرهای متوسط یا حتی در حومه شهر زندگی می کنند.”
در اروپا، افرادی که از A به B حرکت می کنند از یک وسیله نقلیه بزرگ – مانند ماشین معمولی – برای 84٪ از سفرهای خود استفاده می کنند. این نشان دهنده 11 درصد از انتشار CO2 است. با این حال 98 درصد از سفرها کوتاهتر از 80 کیلومتر (یعنی 50 مایل) هستند.
به همین دلیل است که استفاده از خودرویی با صندلیهای بسیار راحت و باتریهای بادوام، هیچ فایدهای ندارد، اگر فقط فرزندتان را در مدرسه رها میکنید و سپس به دفتر کار در شهر کوچک نزدیک میروید. همیشه می توانید برای تعطیلات بعدی خود یک ماشین کرایه کنید.
اما ایجاد یک خودروساز جدید از ابتدا چندان آسان نیست. به همین دلیل است که کیت دقیقاً یک “شرکت جدید” نیست. Thibaud Elzière در یک شرکت فرانسوی به نام NOSMOKE سرمایه گذاری کرد که خودروهای الکتریکی با الهام از Mini Moke تولید می کند.
سپس کیت به طور کامل NOSMOKE را برای استفاده مجدد از برخی از کارهای این شرکت بر روی نوع جدیدی از خودرو خریداری کرد. کیت به جای تولید یک وسیله نقلیه تفریحی که در کنار خانه ساحلی خود پارک می کنید، می خواهد وسیله نقلیه ای برای بازار انبوه ایجاد کند.
ظاهر کیت اورجینال به شرح زیر است:

اورجینال کیت اعتبار تصویر: کیت
بر روی کاغذ، خودروی آینده کیت، K1، یک خودروی L7e خواهد بود – یک خودروی چهارگانه سنگین. این خودرو چهار نفره خواهد داشت و حداکثر سرعت آن به 90 کیلومتر در ساعت (56 مایل در ساعت) می رسد. شما می توانید آن را با گواهینامه رانندگی B1 در فرانسه رانندگی کنید که در سن 16 سالگی یا بالاتر می توانید آن را دریافت کنید.
گلدنبرگ میگوید: «با K1 میخواهیم خودرویی داشته باشیم که دقیقاً در منطقه ممنوعه بین سیتروئن آمی با قیمت 8000 یورو و رنو زویی با قیمتی در حدود 25000 تا 30000 یورو قرار گیرد.»
کیت قیمت اولیه حدود 15000 یورو را با برد باتری 200 کیلومتر (124 مایل) در نظر گرفته است. البته مدل هایی با موتورها و باتری های بهتر وجود خواهند داشت که قیمت بیشتری از آن خواهند داشت.
وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، کیت می خواهد خودرویی تولید کند که تا حد امکان مدولار و بادوام باشد. برخی از اجزای اتصال وجود خواهد داشت تا شرکت بتواند مشکلات را از راه دور شناسایی کند.
اما نکته اینجاست که شما باید بتوانید کیت K1 خود را برای سالها و سالها نگه دارید. بهروزرسانیهای سختافزاری و نرمافزاری وجود خواهد داشت، اما خودرو باید برای مدت طولانی قابل استفاده باقی بماند، حتی اگر هیچ جزء را تغییر ندهید. برای مثال، کیت باتریهای LFP (با لیتیوم، آهن و فسفات) را انتخاب کرد تا عمر چرخهای بهطور قابلتوجهی داشته باشند.

کیت کی 1. اعتبار تصویر: کیت
در مورد سیستم سرگرمی، برخی از ویژگی های نرم افزاری اولیه در خودرو وجود خواهد داشت. میتوانید موسیقی پخش کنید یا مسیرها را دریافت کنید. اما اگر میخواهید مسیرهای رانندگی بهتری داشته باشید یا اگر میخواهید به پادکستهای خود گوش دهید، باید به گوشی هوشمند خود تکیه کنید.
گلدنبرگ می گوید: «گوشی هوشمند باید در مرکز تجربه باشد، اما اگر باتری شما تمام شده است، باید بتوانید ماشین را نیز برانید.
سال گذشته، NOSMOKE/Kate نزدیک به 200 خودرو تولید کرد. امسال، این شرکت خودروی NOSMOKE را بازسازی کرده و آن را کیت اورجینال مینامد. هدف ما تولید چهار برابر خودرو در سال است. طی 5 سال، ما از 200 وسیله نقلیه در سال به 200 وسیله نقلیه در روز خواهیم رسید.
کیت می خواهد K1 را در اواخر امسال به درستی معرفی کند و فروش آن را در سال 2024 آغاز کند. به عبارت دیگر، این شرکت اهداف بلندپروازانه ای دارد و یک بازار اثبات نشده را هدف قرار داده است. اما با توجه به موفقیت سیتروئن آمی در فرانسه در میان دانش آموزان ثروتمند دبیرستانی در حومه فرانسه، ممکن است فرصت بزرگتری با خودروهای کوچک برای بزرگسالان وجود داشته باشد.

اورجینال کیت اعتبار تصویر: کیت