قانونگذاران کالیفرنیا لایحهای را تصویب کردند که به دنبال ایمنتر کردن اپلیکیشنها و دیگر فضاهای آنلاین برای کودکان در غیاب استانداردهای فدرال قوی است. این لایحه، در صورت امضا، مجموعهای از حمایتهای جدید را برای افراد زیر 18 سال در کالیفرنیا اعمال میکند که احتمالاً شرکتهای فناوری را با هزاران جریمه برای هر کودکی که تحت تأثیر تخلف قرار میگیرد، مجازات میکند.
این لایحه، قانون طراحی سازگار با سن کالیفرنیا، هنوز باید توسط گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، قبل از تبدیل شدن به قانون، امضا شود. در صورت امضا، مفاد آن از اول ژوئیه 2024 لازم الاجرا می شود و به پلتفرم ها فرصتی می دهد تا مطابقت داشته باشند.
قوانین جدید حفظ حریم خصوصی برای برنامههای اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب – که هدف انتقادات مکرر به دلیل برخورد ضعیف آنها با ایمنی و سلامت روانی کاربران جوان هستند – و همچنین در مورد سایر مشاغلی که “خدمات، محصول یا ویژگی آنلاین” را ارائه میکنند اعمال خواهد شد. که احتمالاً برای کودکان قابل دسترسی هستند.” این تعریف گسترده تر، الزامات این لایحه را به پلتفرم های بازی و آموزشی که کودکان می توانند از آنها استفاده کنند، همراه با سایر وب سایت ها یا خدماتی که صراحتاً استفاده از آنها را به بزرگسالان محدود نمی کند، گسترش می دهد.
این لایحه کودک را به عنوان هر فردی زیر 18 سال تعریف می کند و از برنامه ها و سایر محصولات آنلاینی که ممکن است افراد زیر سن قانونی را جذب کنند، می خواهد تا برای همه کاربران زیر 18 سال، نه فقط برای کوچکترین، محافظت از حریم خصوصی بیشتری اعمال کنند. قانون فدرال که برخی از محافظتها را برای حریم خصوصی آنلاین کودکان ارائه میکند، قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA)، حمایتهای خود را فقط به کودکان زیر 13 سال تعمیم میدهد.
مناسب سن کالیفرنیا… توسط TechCrunch
در میان الزامات آن، قانون حریم خصوصی کودکان کالیفرنیا، شرکتها را از جمعآوری دادههای کاربران خردسالان فراتر از آنچه کاملاً ضروری است، یا استفاده از اطلاعات شخصی کودکان به هر نحوی که «به طور قابل ملاحظهای برای سلامت جسمی، سلامت روان یا رفاه کودک مضر است، منع میکند. همچنین از شرکتهای آسیبدیده میخواهد که کاربران زیر ۱۸ سال را بهطور پیشفرض به سختترین تنظیمات حریم خصوصی، از جمله با غیرفعال کردن ویژگیهایی که کودکان را با استفاده از رفتار گذشتهشان، سابقه مرور، یا فرضیاتی در مورد شباهت آنها با سایر کودکان برای ارائه مطالب مضر، نمایه میکند، انجام دهند.
این لایحه همچنین یک کارگروه جدید را ایجاد می کند که برای اجرای الزامات آن متشکل از اعضای منصوب شده توسط فرماندار و سازمان های ایالتی است. دادستان کل کالیفرنیا این اختیار را خواهد داشت که شرکت هایی را که قوانین آن را نقض می کنند به ازای هر کودک آسیب دیده 2500 دلار برای هر گونه تخلفی که “سهل انگاری” تلقی شود و 7500 دلار برای تخلف عمدی جریمه کند.
گروه حمایت از کودکان Common Sense روز سه شنبه در بیانیه ای گفت: «ما از تصویب دو حزبی امروز AB 2273، گامی عظیم در جهت محافظت از کودکان کالیفرنیا در فضای آنلاین، بسیار دلگرم شدیم. “اقدام امروز Assemblymembers Weeks، Cunningham و Petrie-Norris سیگنال مهمی در مورد نیاز به قرار دادن سلامت و ایمنی آنلاین کودکان در اولویت بالاتری برای قانونگذاران و شرکت های فناوری ما ارسال می کند، به خصوص وقتی صحبت از وب سایت هایی است که کاربران جوان به آنها دسترسی دارند.”
در حالی که هنوز جزئیات زیادی وجود دارد که باید بررسی شوند، لایحه کالیفرنیا میتواند شرکتهای فناوری را که از نظر تاریخی رشد چشمگیر کاربران و درآمدزایی را بیش از هر چیز در اولویت قرار دادهاند، وادار کند – و وقتی صحبت از کار کم درآمدتر تأیید سن به میان میآید کند هستند. کاربران خود و محافظت از جوانان در برابر تهدیدات ایمنی آنلاین و سلامت روان. با الهام از قانون حریم خصوصی کودکان بریتانیا، معروف به کد طراحی سازگار با سن، قانون فعلی می تواند به طور مشابه شرکت های فناوری را مجبور کند که استانداردهای حریم خصوصی خود را برای خردسالان در سراسر جهان بهبود بخشند، به جای ایجاد تجربیات مناسب برای بخش های مصرف کننده خاص منطقه ای که تحت شرایط جدید قرار می گیرند. حمایت های قانونی