
برخی از بهترین شرکت ها تنها به این دلیل ظهور می کنند که مشکلی را کشف کرده اند که ارزش حل کردن را داشته باشد.
برای مایک سالگوئرو، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران ButcherBox، مشکل و فرصت در فضای بسیار شکسته تولید و توزیع گوشت را نمی توان نادیده گرفت. این شرکت با ایدهای مبنی بر اینکه چگونه کارها را متفاوت انجام دهیم، کمپین Kickstarter را در سال 2015 راهاندازی کرد که توجه هزار مشتری اول خود را به خود جلب کرد. از آنجا، شرکت به رشد خود ادامه داد.
در کنفرانس اخیر فناوری خلاق که توسط صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر Baukunst برگزار شد، سالگوئرو به اشتراک گذاشت که این شرکت 600 میلیون دلار درآمد داشته است بدون اینکه حتی یک پنی از سرمایه گذاری خارجی صرف کند و در مورد برخی از درس هایی که در این راه آموخته صحبت کرد.
یک شروع خشن
ButcherBox اولین رودوی سالگوئرو نیست. اولین شرکت او CustomMade.com بود که 30 میلیون دلار سرمایه خطرپذیر از First Round Capital، Google و Atlas Ventures در یک سری دورهای مالی جمع آوری کرد.
اما با وجود تمام پولی که او جمع آوری کرد، شرکت موفق نبود. “تجربه من واقعا بد بود. سالگوئرو به یاد می آورد که ما پول همه را از دست دادیم که من از آن خجالت می کشیدم. “در پایان، من آنقدر رقیق شدم که فقط 5.5٪ از شرکت را در اختیار داشتم. تیکسب و کار شکست خورد و ما در نهایت ورشکست شدیم و پول همه را از دست دادیم.»
سالگوئرو سپس تصمیم گرفت مسیر بسیار متفاوتی را با شرکت بعدی خود در پیش بگیرد که پس از مواجه شدن با یک مشکل بسیار شخصی شروع به کار کرد. همسر او به بیماری تیروئید مبتلا است، و در فرآیند رژیم غذایی حذفی برای اینکه بفهمند ممکن است نسبت به چه غذاهایی عدم تحمل داشته باشد، آنها در مورد گوشت گاو تغذیه شده با علف یاد گرفتند. با این حال، یافتن این نوع گوشت در سوپرمارکت های بوستون دشوار بود.
“Wسالگوئرو میخندد، وقتی CustomMade زیر بار رفت، شروع کردم به تماس با کشاورزان و پرسیدن اینکه آیا میتوانم نیمی از گوشت را بخرم. این مقدار زیادی گوشت است و او آن را به عنوان “در اصل دو کیسه زباله پر از گوشت گاو” توصیف می کند.
او گفت: «من در پارکینگها با تولیدکنندگان گوشت ملاقات میکردم، چند کیسه زباله پر از گوشت میخریدم – مطمئنم که اصلاً ناقص به نظر نمیرسید. اما گوشت برای فریزر من زیاد بود، بنابراین در نهایت گوشت اضافی را به دوستان یا افرادی که برای آنها کار می کردم فروختم.
برخی از خریداران او بارها به او گفتند که اگر گوشت به خانه آنها تحویل داده شود بسیار بهتر است و به این ترتیب ایده اصلی ButcherBox متولد شد.
گوشت از طریق پست
“من با این ایده وسواس داشتم و شروع به تحقیق در مورد نحوه ارسال گوشت کردم. من هیچ ایده ای برای انجام آن نداشتم. اما من به یافتن افرادی که قبلاً کاری انجام داده اند و سپس درخواست کمک از آنها اعتقاد زیادی دارم. سالگوئرو توضیح میدهد که بسیاری از کارهای سخت را نادیده میگیرد. من رئیس سابق عملیات Omaha Steaks را پیدا کردم که غول بزرگ سفارش پستی گوشت در آن زمان بود. و او فقط گفت: “اوه بله، عدم رقابت من به تازگی به پایان رسیده است. من خوشحال خواهم شد که به شما کمک کنم. او در ابتدا همه قطعات را کنار هم گذاشت.
سپس همه چیز ناگهان شروع شد. Salgero از CustomMade اخراج شد، و اگرچه او آرزو داشت 100 روز مرخصی بگیرد، به یک استراحتگاه آرام مراقبه برود و دوباره شارژ شود، کمتر از یک هفته بعد خود را به ساخت ButcherBox انداخت.
او یک کارآموز استخدام کرد و یک کمپین Kickstarter را در سپتامبر 2015 راه اندازی کرد، تصمیمی که از روی ناامیدی گرفته شد تا دیگر هرگز پول جمع نکند. او فکر کرد که نیازی به جمع آوری کمک نیست، زیرا می خواست این کار را به عنوان یک سرگرمی و نه یک تجارت بزرگ انجام دهد.
“من فقط 10000 دلار برای این کار می گذارم. من به مرد اوماها استیکز سهام دادم و به استودیوی برندسازی سهام دادم، که در گذشته اشتباه بود زیرا ارزش گذاری خیلی پایینی داشتم.»

مایک سالگوئرو، مدیر عامل ButcherBox، در کنفرانس فنآوران خلاق Baukunst صحبت میکند. اعتبار تصویر: Haje Kamps / TechCrunch
همه روی کشتی موشکی
ما با گیاهخواران موافقیم. مایک سالگوئرو، مدیر عامل، ButcherBox
هدف این شرکت 25000 دلار برای کمپین تامین مالی جمعی بود، اما در نهایت هشت برابر این مبلغ را در پیشسفارشها افزایش داد. به زودی بسیاری از مشتریان پیشسفارش را به مشترک تبدیل کردم و بقیه تاریخ است. درآمد این شرکت از 275000 دلار در سال 2015 به 5 میلیون دلار در سال 2016 رسید، سپس در سال 2017 به 31 میلیون دلار رسید و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.
وقتی کووید-19 شیوع پیدا کرد، صنعت بستهبندی گوشت خوب عمل نکرد، اما درآمد ButcherBox همچنان در حال رشد بود، زیرا مردم شروع به مشترک شدن در خدمات تحویل در خانه کردند که انگار فردایی وجود ندارد. در سال 2019، این شرکت 225 میلیون دلار درآمد داشت، اما بادهای دنباله دار این همه گیری تقریباً دو برابر سود آن را به 440 میلیون دلار رساند. در سال 2021، این شرکت 550 میلیون دلار و در سال جاری ثبت کرد سالگوئرو خوشبین است که شرکتش از مرز 600 میلیون دلار عبور کند.
سالگوئرو می گوید: «تمام این مدت فقط در یک کشتی موشکی بودم.
فراتر از اعداد و ارقام، این شرکت همچنان به ماموریت اصلی خود یعنی تلاش برای ایجاد تفاوت وفادار می ماند.
ButcherBox در ژانویه 2021 به یک شرکت معتبر B تبدیل شد و به صفوف سایر شرکت های با حسن نیت مانند Allbirds، Ben & Jerry’s، King Arthur Flour و Patagonia ملحق شد و آرزوهای خود را به عنوان شرکتی که موضع می گیرد بیشتر تقویت کرد.
رشد بدون سرمایه گذاری خارجی
فهمیدن اینکه چگونه می توان یک شرکت را بدون سرمایه گذاری خارجی ایجاد کرد و رشد داد، یک تمرین بیهوده است، اما تیم سالگوئرو چند ترفند در آستین خود داشت، با یک کمپین Kickstarter و تعدادی از جوامع که علاقه زیادی به نحوه و آنچه می خورند شروع کردند.
این شرکت با استفاده از وبلاگ نویسان و متخصصان تغذیه متوجه شد که چگونه مسیر موفقیت خود را گسترش دهد. شرکت به آنها می گفت: «شما گفتید گوشت گاو تغذیه شده با علف بخورید. “Wسالگوئرو گفت: “من هیچ پولی ندارم، بنابراین نمی توانیم از قبل به شما پول بدهیم، اما به ازای هر جعبه ای که آن شخص دریافت می کند، به شما می پردازیم و مطمئن می شویم که شما حدود 10 یا 15 دلار دریافت می کنید.”
از روزهای اول خیلی چیزها تغییر کرده است. امروزه، این شرکت برای دسترسی به مشتریان، هزینههای بیشتری را پرداخت میکند.
“تیتصمیم به جمع نکردن پول ما را مجبور به انجام اقدامات مشابه کرد. ما یک خندق در سراسر جهان پالئو / کتو / کراس فیت با همه اینفلوئنسرها ایجاد کردیم. سالگوئرو به یاد می آورد. “همه این اینفلوئنسرها هنوز از ما چک دریافت می کنند و برخی از این چک ها 5000 تا 10000 دلار در ماه است. آنها چیزهای دیگران را نمایندگی نمی کنند زیرا نمی خواهند این جریان درآمد را متوقف کنند.
این شرکت اساساً وارد بازاریابی تأثیرگذار و وابسته شد و در این فرآیند کوتاهی کرد.