

مثل تورم و عدم قطعیت اقتصادی عمومی C-suits را به شناسایی زمینه های کاهش هزینه در سازمان خود سوق می دهد، هزینه نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) به یک هدف اصلی تبدیل می شود.
بدیهی است که SaaS یک دسته گسترده است که هر نرم افزار متمرکزی را که بر اساس اشتراک مجوز دارد را پوشش می دهد. اما صرف نظر از طعم و مزه، SaaS یک آیتم در حال رشد در بودجه شرکتها است که سودآوری را تهدید میکند.
طبق گزارش اخیر پلتفرم مدیریت تدارکات SaaS Vertice، تورم قیمت SaaS چهار برابر سریعتر از تورم جهانی رشد می کند. علاوه بر این، این مطالعه نشان داد که مشتریان 53 درصد بیشتر از پنج سال پیش برای صدور مجوز هزینه میکنند و از هر 8 دلاری که امروزه کسبوکارها خرج میکنند، 1 دلار برای محصولات SaaS هزینه میکنند.
“بیشتر سازمان ها به طور چشمگیری سبد فروشندگان نرم افزار خود را در 10 سال گذشته افزایش داده اند… برای آنها غیرعادی نیست که این سبد فروشندگان را دو برابر کرده باشند.” استیون وایت، مدیر تحلیلگر ارشد گارتنر
این ممکن است مانند انبوهی از پول های تکرار شونده به نظر برسد. اما تعجب آور نیست وقتی در نظر بگیرید که طبق گفته BetterCloud، یک سازمان متوسط اکنون از حدود 110 راه حل SaaS استفاده می کند و شرکت های بزرگ تقریباً از 447 استفاده می کنند.
مدیریت به شدت سقوط کرد: 57 درصد از تیمهای فناوری اطلاعات در یک نظرسنجی در سال 2022 به Workato گفتند که تحت فشار هستند تا هزینههای SaaS را کاهش دهند – کاری که در سازمانهایی که تیمها و حتی کل بخشها برای انجام کارشان به بستههای SaaS متکی هستند، سادهتر از انجام آن است. .
برای به دست آوردن بینشی در مورد چشم انداز SaaS در زمان اخراج و کاهش هزینه ها، با تحلیلگران Gartner و PwC که روندهای بازار تحویل نرم افزار را مطالعه می کنند صحبت کردیم.