منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه از لحظه جذب سرمایه استارتاپ خود بیشترین استفاده را ببرید • TechCrunch

چگونه از لحظه جذب سرمایه استارتاپ خود بیشترین استفاده را ببرید • TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
چگونه از لحظه جذب سرمایه استارتاپ خود بیشترین استفاده را ببرید • TechCrunch

چگونه از لحظه جذب سرمایه استارتاپ خود بیشترین استفاده را ببرید • TechCrunch

استارت آپ های مرحله آخر هستند با مشکلات عمده ای در جذب سرمایه مواجه هستند، اما سرمایه گذاری در مراحل اولیه هنوز نقطه روشنی برای استارت آپ ها تا رسیدن به دور سری B است.

این روزها به‌دست آوردن دلارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنتی سخت‌تر است، اما سرمایه‌گذاران نهادی همچنان به دنبال سرمایه‌گذاری‌های هوشمند هستند و ناظران صنعت تشنه خبرهای خوبی هستند که دور جدیدی از تأمین مالی ارائه می‌دهد. اگرچه بازار نامطمئن است، بنیانگذاران باید آماده باشند تا از سرمایه خود به عنوان دارایی استفاده کنند که فراتر از پولی است که نشان می دهد.

در هر محیط بازار، یک رویداد جمع آوری سرمایه می تواند به عنوان رای اعتماد یا اعتبار سرمایه گذاران عمل کند و از رشد شرکت شما از طریق جذب استعداد و شناسایی برند حمایت کند. صرف نظر از اندازه دور، تضمین سرمایه گذاری خارجی یک نقطه عطف کلیدی در سفرهای بسیاری از شرکت ها است و اغلب به تلاش زیادی نیاز دارد. با این حال، پس از انجام این همه کار، بسیاری از بنیان‌گذاران این اشتباه را مرتکب می‌شوند که اجازه می‌دهند زمان تامین مالی بدون استخراج تمام ارزشی که می‌توانند داشته باشند، بگذرد.

در طول بیش از 20 سالی که به عنوان رهبر بازاریابی در استارتاپ‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شرکت‌های بزرگ فناوری، به ده‌ها شرکت کمک کرده‌ام تا اخبار مالی از 1 میلیون دلار قبل از راه‌اندازی تا افزایش 50 میلیون دلاری را اعلام کنند.

در اینجا کتاب بازی من برای بنیانگذارانی است که می خواهند لحظات “پول کلان” خود را فراتر بگذارند:

مفروضات مربوط به اخبار جمع آوری کمک های مالی را تجدید نظر کنید

انتشار اخبار در مورد تأمین مالی به شما این امکان را می دهد که با برجسته کردن شتاب و آگاهی از برند، ارزش بیشتری فراتر از سرمایه گذاری ایجاد کنید.

بنیانگذاران ممکن است ارزش اعلام اخبار تامین مالی را به دلایل مختلفی نادیده بگیرند، اما بزرگ‌ترین آنها این است که فرض می‌کنند این دور به اندازه کافی بزرگ نیست که شایستگی توجه را داشته باشد. وقتی می‌بینید که شرکت‌های دیگر صدها میلیون دلار جمع‌آوری می‌کنند، می‌توان به راحتی فکر کرد که هیچ‌کس علاقه‌ای به شنیدن در مورد دور بسیار کوچک‌تر استارتاپ شما نخواهد داشت.

خوشبختانه این درست نیست. در حالی که اعداد بزرگ می توانند عناوین پر زرق و برق را به خود جلب کنند، اگر پیام به خوبی اجرا شود و بتوانید اخبار را به صنعت/تکنولوژی/روند اجتماعی بزرگتر متصل کنید، دورهای کوچکتر همچنان می توانند علاقه ایجاد کنند.

دلیل دیگر تردید بنیانگذاران این است که آیا تمام یا بخشی از سرمایه جدید از طریق سرمایه گذاری بدهی است. در حالی که رایج‌تر می‌شود، به‌ویژه زمانی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر وقفه‌ها را افزایش می‌دهند، هنوز انگی در مورد تأمین مالی بدهی وجود دارد و بنیان‌گذاران ممکن است نگران جریمه شدن برای اضافه کردن بدهی به ترازنامه‌های خود باشند.

با این حال، تضمین یک سرمایه‌گذاری بدهی، اغلب حتی به سخت‌گیری بیشتر از سرمایه‌گذاری سهام نیاز دارد، بنابراین برجسته کردن افزایش بدهی در واقع می‌تواند نشان دهد که مبانی و درآمد کسب‌وکار شما به اندازه‌ای قوی است که از پرداخت حمایت کند.

بنیانگذاران همچنین ممکن است از دادن اطلاعات بیش از حد به رقبا در مورد کسب و کار خود محتاط باشند و ترجیح می دهند در حالی که زیر رادار پرواز می کنند به جلو حرکت کنند. محرمانه نگه داشتن برخی اطلاعات فوایدی دارد، اما مهم است که آنقدر روی ساخت و ساز در پشت درهای بسته تمرکز نکنید که فرصت به دست آوردن دید بیشتر با مشتریان بالقوه و شرکا را از دست ندهید که باعث افزایش درآمد می شوند.

در نهایت، گاهی اوقات اطلاعیه های تامین مالی در بالای لیست طولانی کارهای بنیانگذار قرار نمی گیرند، عمدتاً به این دلیل که یا مطمئن نیستند که چگونه یک اعلامیه را راه اندازی کنند یا تجربه بازاریابی برای اجرای موثر آن را ندارند. این بخش بعدی باید در این زمینه کمک کند.

سه مرحله برای افزایش ارزش بازاریابی جذب کننده سرمایه شما

آینده نامعلوم است، بنابراین وقتی یک دور سرمایه گذاری در بانک دارید و پول در بانک دارید، این فرصت را دارید که با اخباری که دارید بیشترین تأثیر ممکن را داشته باشید.

برای استفاده از این لحظه و رسیدن به موفقیت، باید:

مرحله 1: از قبل برنامه ریزی کنید

آماده شدن برای اعلامیه جمع آوری کمک مالی به زمان و تفکر استراتژیک نیاز دارد. به محض اینکه در مکالمات خود با سرمایه گذاران به نقطه ای رسیدید که برگه های مدت زمان احتمالاً گام بعدی است، باید تیم بازاریابی خود را گرد هم بیاورید تا کار روی یک برنامه را شروع کنند. این شامل هماهنگی اولیه با سرمایه گذاران شما در مورد توانایی آنها برای شرکت در یک خبر است.

برخی از سوالات کلیدی که رهبر بازاریابی شما باید در نظر بگیرد عبارتند از:

  • چه کسی می‌تواند در مورد سرمایه‌گذاری پیشنهاد یا نظر عمومی ارائه دهد؟
  • پیام‌های کلیدی که می‌خواهید درباره این دور ارسال کنید چیست و دوست دارید سرمایه‌گذارانتان چه پیام‌هایی را تقویت کنند؟
  • چه زمانی سرمایه گذار برای بررسی مطالب تبلیغاتی و شرکت در مصاحبه های رسانه ای احتمالی در دسترس است؟