
اگر واحد بانکداری فینتک بهعنوان خدمات کار خود را به درستی انجام دهد، در بین کسبوکارها فراگیر خواهد شد و در عین حال نامی ناشناخته برای کاربر نهایی خواهد داشت. این شرکت به شرکتها راهی میدهد تا خدمات مالی را در محصول خود بسازند – و پس از راهاندازی کارتهای نقدی، Unit رسما وارد بازی کارت شارژ میشود.
مشتریان یونیتی اکنون می توانند از API استارت آپ برای ایجاد کارت شارژ سفارشی برای کاربران نهایی خود استفاده کنند. مشتریان می توانند کارت اعتباری، کارت اعتباری، وام گردان یا هر محصول اعتباری دیگری که شرکای بانک واحد ارائه می دهند به مشتریان خود ارائه دهند. در بخش پشتیبان، بخش چاپ کارت، مطابقت و پس از استفاده از کارت، ردیابی تراکنش را نیز انجام خواهد داد.
به گفته یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ایتای دامتیکارت چهارمین و آخرین رکن یونیت به عنوان یک شرکت سرمایه گذاری است که به محصولات آن در بدهی، حساب های بانکی و پرداخت اضافه می کند.
تنها شش ماه پیش، Unit اعلام کرد که 100 میلیون دلار سری C را با ارزش 1.2 میلیارد دلار افزایش داده است، و کل سرمایه جمع آوری شده از زمان شروع به کار را به نزدیک به 170 میلیون دلار رساند.
کارتهای شارژ، که محبوبتر از کارتهای اعتباری برای کسبوکارهای کوچک هستند، راهی را به Unit میدهند تا مشتریان را قادر به ساخت و ارائه محصولات اعتباری کند، حتی اگر استارتآپ فی نفسه وامدهنده نیست. دامتی گفت: «وقتی میتوانید برای مردم پول ذخیره کنید، میتوانید پول را برای مردم جابجا کنید، و میتوانید به مردم پول بدهید، این طیف کاملی از بانکداری است که همه این محصولات نرمافزاری میتوانند از آن برای اجرا در محیطهای خود استفاده کنند.»

اعتبار تصویر: واحد
اگر خط جدید کارتهای Unit با کارتهایی مانند Brex و Ramp رقابتی به نظر میرسد که ارزش آنها میلیاردها دلار است – من هم همین فکر را داشتم و کمی پیچیدهتر است. واحد به جای فروش کارت به استارتاپ هایی مانند رقبای با سرمایه خوب خود، راهی را به مشتریان می فروشد تا برای کاربران نهایی خود کارت های سفارشی ایجاد کنند. به جای مدل B2B، برای یک مدل کلاسیک B2BC استفاده می شود.
«اگر شرکتی هستید که به شرکتهای ساختمانی میفروشید، به جای اینکه مشتریانتان راهحلهای دیگری در بازار پیدا کنند، میتوانید فقط بسازید. [lending] دامتی گفت. “ما با آنها رقابت نمی کنیم [Brex and Ramp] به خودی خود، اما ما به شرکتها اجازه میدهیم که اساساً یک محصول مشابه را ارائه دهند و آن را به روشی که ساخته شده است انجام دهند.»
گسترش این بخش در بحبوحه یک دوره سخت اقتصادی برای شرکتهای فینتک مانند Chime و Stripe انجام میشود که در چند هفته گذشته اخراج شدهاند. نایب رئیس وام دهی دیوید سینسکی که اخیراً پس از 7 سال حضور در Opendoor به این شرکت ملحق شده است، توضیح داد که محصول جدید می تواند به مشتریان کمک کند تا از طریق کارمزدهای مبادله ای، خط کاملا جدیدی از درآمد را معرفی کنند.
سینسکی گفت: «شاید پول VC کمتری برای خرج کردن در تبلیغات گوگل و فیسبوک وجود داشته باشد، اما ما در حال کار با شرکت هایی هستیم که نرم افزارهای متفاوتی ساخته اند. “و من یک واحد را می بینم [as an] فرصتی برای خدمت رسانی بهتر به این کاربران و بهبود اقتصاد واحد آنها.» واحد ادعا می کند که تراکنش با کشیدن کارت وقتی با کارت اعتباری در مقایسه با کارت بدهی انجام شود، 0.5 درصد درآمد مبادله بیشتری ایجاد می کند.
دامتی افزود که “اقیانوس قرمز کمتری در امور مالی عمودی وجود دارد… فرصت بزرگی وجود دارد، زیرا آنها داده ها دارند، توزیع دارند و می توانند پذیره نویسان بسیار کارآمدی باشند که وام دهندگان بسیار کارآمد در عمودی خود هستند.”