
این آخر هفته، آن هیدالگو، شهردار پاریس به Le Parisien گفت که پاریسیها میتوانند در مورد اینکه آیا میخواهند اسکوترهای برقی شناور آزاد را ممنوع کنند یا نه، رأی دهند. همانطور که هفته گذشته توضیح دادم، Dott، Lime و Tier، سه شرکت اسکوتر در حال حاضر در شهر، دارای مجوز فعالیت هستند که در 23 مارس 2023 منقضی می شود. .
اگر پاریسی ها بخواهند اسکوتر خودشان را داشته باشند، مشکلی نیست. اما ما یک مشکل واقعی با اسکوترهای شناور آزاد داریم. سازگار با آب و هوا نیست. شهردار پاریس به Le Parisien گفت: با کارمندانی که برای این شرکتها کار میکنند رفتار مناسبی نمیشود.
او افزود: «به همین دلیل است که من در رای گیری که در روز یکشنبه 2 آوریل برگزار می شود، از پاریسی ها سوال می کنم تا بفهمم آنها چه می خواهند.
در حال حاضر هر اپراتور دارای ناوگانی متشکل از 5000 اسکوتر برقی است. اگرچه رای گیری چند روز پس از انقضای مجوز انجام می شود، شرکت های اسکوتر همچنان می توانند خدمات خود را پس از 23 مارس فعال نگه دارند. مجوزها تا زمانی که کمی شفافیت ایجاد شود تمدید خواهد شد.
شورای شهر بر سر اسکوترهای برقی اختلاف نظر دارد. معاون شهردار دیوید بلیارد به شدت با این خدمات مخالف بود. او مسئول حمل و نقل است و از اعضای حزب سبز است. او یکی از متحدان مهم آن هیدالگو، یکی از اعضای حزب سوسیالیست است.
اما این بدان معنا نیست که همه اعضای شورای شهر بخواهند اسکوترهای برقی را ممنوع کنند. شهردار پاریس در نهایت باید تصمیم بگیرد که آیا اسکوترهای مشترک باید ممنوع شوند یا خیر. و او تصمیم گرفت که … تصمیم نخواهد گرفت، حتی اگر اسکوتر را دوست نداشته باشد.
«آیا باید با اسکوترهای شناور آزاد جلو برویم یا نه؟ در طول جلسه استماع عمومی سال گذشته با پاریسی ها، این یک موضوع قطبی بود – این یک نبرد است. ایده من این است که متوقف شود. اما من به رای پاریسیها احترام میگذارم، حتی اگر آنها با آنچه من میخواهم موافق نباشند.»
بنابراین کمپین ادامه دارد. Dot، Lime، و Tear اکنون موضوعات گفتگوی خود را مرتب می کنند. به عنوان مثال، به گفته آنها، اسکوتر برقی یک گزینه سبز برای حمل و نقل است. واقعیت کمی پیچیده تر است، زیرا یک اسکوتر برقی نسبت به سواری اوبر با محیط زیست سازگارتر است. اما پاریس یک شبکه مترو متراکم نیز دارد.
بر اساس نظرسنجی Ipsos که توسط Dott، Lime و Tier انجام شده است، 40 درصد از افرادی که در پاریس زندگی می کنند از اسکوترهای شناور آزاد راضی هستند. 88 درصد از آنها نیز فکر می کنند که اینجا هستند تا بمانند. ببینیم آیا این نظر در نتایج رای گیری منعکس خواهد شد یا خیر.
در اینجا بیانیه مشترک Dott، Lime و Tier آمده است:
ما از تصمیم برای مشورت با پاریسیها در مورد خدمات اسکوتر الکترونیکی مشترک شهر استقبال میکنیم و امیدواریم از تداوم آن در ماههای آینده اطمینان حاصل کنیم.»
با بیش از 2 میلیون سوار منحصربهفرد که از خدمات اسکوتر الکترونیکی مشترک استفاده میکنند و تنها در سال جاری از انتشار 700 تن دیاکسید کربن در سال 2021 با سواری سبز در پایتخت جلوگیری میشود، ما مطمئن هستیم که پاریسیها از نقش حرکت میکروبی آلایندهها آگاه هستند. گزینه ها برای کمک به تحقق جاه طلبی های مندرج در توافق نامه های پاریس COP21 بازی می کنند.
همه کارکنان سه اپراتور در منطقه پاریس – در مجموع 800 نفر، همه با قراردادهای ثابت و دائم – این تعویق را در نظر می گیرند. Lime، Dot و Tier در مورد شرایط این مشاوره محتاط خواهند ماند، زیرا به نظر می رسد که فقط ساکنان پاریس واجد شرایط رای دادن خواهند بود و کسانی که در حومه شهر زندگی می کنند و همچنین مهاجران و غیر مقیمان ساکن در شهر پاریس رای نخواهد داشت.”
تصحیح: نسخه قبلی این مقاله گفته بود که مجوزهای بهره برداری همچنان در 23 مارس 2023 منقضی می شود. مجوزها تمدید شده اند و اسکوترها حداقل تا زمان نتیجه رای گیری در خیابان های پاریس باقی خواهند ماند.