
TikTok انقلابی در نحوه مصرف و اشتراک گذاری اطلاعات توسط مردم ایجاد می کند. اکنون استارتآپی به نام Vylo میخواهد فرمت ویدیوی کوتاه را یک قدم جلوتر بردارد و به کاربران اجازه میدهد تا با فیلمبرداری از صحبت کردن خود، افکار خود را در مورد ورزش، رویدادهای جاری و دیگر دستههای خبری به اشتراک بگذارند.
اولین واکنش من به این ایده این بود: چرا باید تفسیر اخبار را از طریق کلیپ های ویدئویی به اشتراک بگذارید؟ آیا این اتفاق نمی تواند فقط در بخش نظرات متن نیویورک تایمز یا سایر وب سایت های خبری رخ دهد؟
تایلر رینولدز، بنیانگذار و مدیر عامل Vylo، معتقد است که آینده اخبار در ویدیوها است. او به TechCrunch گفت: «ما مشتاقانه منتظر ساختن قلمرو اخبار و گفتمان هستیم و پلتفرمهای خبری در آینده نزدیک چگونه خواهند بود.
Vylo که توسط تیمی در ایالات متحده، هلند و اوکراین توسعه یافته است، جمعآوری اخبار و رسانههای اجتماعی مبتنی بر ویدئو را ترکیب میکند. بخش اصلی آن شامل جریانی از اخبار است که از نشریات اصلی جمع آوری شده و توسط یک تیم داخلی مدیریت می شود. در زیر هر داستان گزینه ای برای اضافه کردن پاسخ ویدیویی خود وجود دارد. برای کسانی که در نشان دادن چهره احساس راحتی نمی کنند، صدا نیز یک گزینه است.

تصویر: وایلو
نام بزرگ VC برای Vylo تضمین می کند. Kleiner Perkins Fairchild Fund IV این استارتاپ را از یک دور اولیه 2 میلیون دلاری که اخیرا بسته شد، رهبری کرد. از دیگر سرمایه گذاران این دور می توان به برایان کورنل، مدیر عامل تارگت اشاره کرد. رایان هاوارد، 3 بار ستاره بیسبال در لیگ برتر؛ کورت شی از Welinder Shi Capital; 8808 Ventures، شرکت سرمایه گذاری براد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل؛ در میان دیگر سرمایه گذاران فرشته
رینولدز استدلال کرد که یکی از جذابیتهای بحث خبری مبتنی بر ویدیو این است که یک لمس انسانی را اضافه میکند. من و شما و هشت دوست دیگر برای ناهار بیرون میرویم و در مورد همه چیز از کووید گرفته تا جو بایدن برای سفر به هر جایی صحبت میکنیم، زیرا ما منابع قابل اعتمادی هستیم. این لحظات وجود دارد که ما همیشه در اختیار داریم… ما میتوانیم آن لحظات را با یک پلتفرم فناوری بازسازی کنیم.»
تفسیر ویدئویی تولید شده توسط کاربر چیز جدیدی نیست، اما رینولدز معتقد است که مانع ورود در کانالهای موجود مانند یوتیوب بسیار زیاد است، جایی که کاربران باید ابتدا اخبار را به طور فصیح و مختصر خلاصه کنند. از سوی دیگر، با Vylo، سازندگان میتوانند به سادگی برداشت دو دقیقهای خود را از یک مورد خبری که از قبل در برنامه وجود دارد ارائه دهند، جنبهای که بنیانگذار معتقد است نوار تفسیر اخبار را پایین میآورد.
در واقع، وایلو بخش پاسخ را در سایتهای خبری سنتی تجسم میکند و کامنتهای ویدیویی را دموکراتیک میکند.
جنبه “اجتماعی” Vylo بخش Trending است که نظرات ویدیویی و صوتی محبوبی را نشان می دهد که بر اساس “بینش” آنها رتبه بندی می شوند، مشابه نحوه رأی دادن خوانندگان به نظرات در وب سایت های خبری سنتی. برای یک خلاصه اخبار شخصی تر، کاربران می توانند با دنبال کردن نسخه ها و موضوعات مختلف “کیوسک روزنامه” خود را ایجاد کنند. نظرات توسط Hive ارائهدهنده نظارت بر محتوای شخص ثالث قبل از انتشار بررسی میشوند.
جدایی از گذشته
توییتر مدتهاست که میدان عمومی دیجیتال جهان بوده است، اما وقتی ایلان ماسک غول رسانههای اجتماعی را وارونه میکند، کاربران ناراحت دستهجمعی را ترک میکنند.
با این حال، Vylo قصد ندارد مانند Mastodon جایگزین توییتر باشد. رینولدز میگوید: «مثل دستهای از سگهاست که دنبال دم میگردند. «همه روی اینجا و اکنون تمرکز کردهاند. اما فناوریها و پلتفرمهای فناوری ما تکامل خواهند یافت. ما هیچ علاقه ای به رقیب توییتر نداریم. ما بیشتر به آینده این چیزها نگاه می کنیم.
“یک نکته مهم این است که افراد چهره خود را نشان می دهند و صدای خود را نشان می دهند. این چیزی است که ما اکنون از انتشار آن نمی ترسیم زیرا به زودی به یک ستون اصلی تبدیل خواهد شد.”
شی از Welinder Shi Capital با اشاره به ماهیت همدلانه Vylo پیشنهاد کرد: “من فکر می کنم آینده اخبار غیرمتمرکز است.” «نسل جوان دیگر واقعاً اخبار خود را از سایت های خبری دریافت نمی کند. آنها در توییتر و اینستاگرام هستند، اما این پلتفرم ها در اصل برای اخبار نیستند، بنابراین یک شکاف وجود دارد که باید پر شود.
Vylo چند هفته پیش بتای عمومی خود را راه اندازی کرد و بیش از 500 کاربر را به خود جذب کرد. کسب درآمد در دستور کار آن نیست، اما زمانی که زمان آن فرا می رسد، استارت آپ چندین گزینه از جمله اشتراک کاربر بدون آگهی، مدل اشتراک درآمد با سازندگان محتوا، و کمک به پست های دیوار پرداخت کمک به ایجاد اشتراک هایی را در نظر می گیرد که می توانید از آنها جدا شوید. .