
هوندا در حال دور شدن از رویه طراحی است که (به معنای واقعی کلمه) ساخت خودرو را از دهه 1930 شکل داده است.
این شرکت 43 میلیارد دلاری هنوز برای ارزیابی طرحهای خود به مدلهای سفالی در اندازه واقعی وابسته است، روشی آزمایش شده و قابل اعتماد که توسط طراح جنرال موتورز هارلی ارل پیشگام است. اما هوندا از زمانی که ویروس کرونا جهان را از هم پاشید و تیمهایش را در لسآنجلس، اوهایو و ژاپن از هم جدا کرد، به تدریج کمتر به این تمرین اعتماد کرد. همانطور که هوندا آن را بیان می کند، قوانین سواری اولیه 2020 توانایی طراحان آن را برای کار با مهندسان در «24 Prologue» «به خطر انداخته» و دریچه ای برای فرو رفتن عمیق تر در واقعیت مجازی ایجاد می کند.
تا جولای 2020، هوندا دو استودیوی اختصاصی VR را افتتاح کرد – یکی در تورنس، کالیفرنیا، و دیگری در توکیو – تا تیمهایش بتوانند بدون سفر با هواپیما، بازخوردی در مورد تکرارهای داخلی و خارجی ارائه دهند. حدود دو سال و نیم بعد، این خودروساز گفت که طرحهایی که از طریق VR ارزیابی کردهاند در حال حاضر از خطوط مونتاژ خارج شدهاند.
این شرکت هفته گذشته هنگامی که مطبوعات را به سایت SoCal خود دعوت کرد، گفت: “شما می توانید یک طرح را در مدت زمان بسیار کوتاه تری توسعه دهید” در VR. این استودیو به اندازه نصف یک زمین NBA، به راحتی چندین خبرنگار و بیش از ده ها گزارش را در خود جای می دهد. کارمندان هوندا، بسیاری با دکمه های مارک دار.
در اطراف فضا، دهها هدست Varjo، مانیتورهای نصب شده بر روی صندوق عقب و سه ایستگاه نمایشی برای نظاره کردن یا «نشستن» خودروهای مجازی مانند ’23 Pilot و ’24 Prologue EV را دیدم. یک ایستگاه کاملاً مجازی بود و دو ایستگاه دیگر شامل فرمان واقعی و پدالهای گاز و درها بودند، در پیکربندی که به نظر من شبیه تصویر مطبوعاتی هیوندای 2019 بود. بسیاری از خودروسازان دیگر از جمله فورد و بوگاتی نیز برای تجسم خود به VR روی آوردهاند. کار کردن
دکل هوندا برای امتحان کردن سرگرم کننده بود و خوشبختانه آنقدر سرگیجه من را رها نکرد که سوار شدن به خانه را به تعویق بیندازم. به جای تمرکز بر تمایل خود به بیمار شدن، می خواستم بدانم آیا طراحی به کمک واقعیت مجازی تاثیری بر نتایج نهایی دارد یا خیر. این چه تاثیری بر خلبان داشت؟ آیا خریداران خودرو می توانند پس از گذراندن زمان بیشتری در اتاق های مجازی از تیم های هوندا انتظار چیز جدیدی داشته باشند؟
هنوز، تا آنجا که من می توانم بگویم، هوندا توضیح دقیقی در مورد تفاوت خودروهای پیشرفته VR ارائه نکرده است. در عوض، خودروساز از کارایی صحبت می کند. در بیانیهای آمده است که «یکی از آزمایشهای متعدد انجام شده شامل ارزیابی رنگ در محیط واقعیت مجازی است که برای تیم رنگ، مواد و پرداختها برای تجسم کلی تمام پرداختها ارزشمند بود و امکان بازخورد فوری بین استودیوهای طراحی در لسآنجلس را فراهم کرد. و ژاپن.» خوب باشه!
در طول نمایشهای هوندا، کارمندان توضیح دادند که چگونه VR در زمان توسعه مدلها صرفهجویی میکند و به آنها اجازه میدهد به سرعت طرحها را تغییر دهند تا بعداً در همان روز بررسی شوند. حداقل در حال حاضر، به نظر می رسد تاثیر VR بر طراحی خودروی هوندا برای خریداران نامرئی خواهد بود. مجازی یا نه، هوندا هوندا باقی خواهد ماند.
هوندا همچنین دقیقاً تعداد مدلهای خاکی خود را قبل از تولید انبوه خودرو یا SUV به اشتراک نمیگذارد. در این رویداد، یکی از کارمندان به TechCrunch گفت که این شرکت دارای “نقاط لمسی متعدد” است که در آن طرح ها را از طریق مدل های فیزیکی بررسی می کند، “و ما آنها را یکی یکی حذف می کنیم.”
همین مقام اضافه کرد که با گذشت زمان این شرکت “اعتماد ایجاد می کند و تصمیم گیرندگان می توانند بدون بررسی مدل فیزیکی بگویند “بله، خوب است”. ای کاش می توانستم به یاد بیاورم چه کسی این را گفته است، اما وقتی یک گوشی را به صورت خود بسته اید (تصویر بالا)، ردیابی اینکه چه کسی چه می گوید دشوار است.
در حالی که تلاش میکردم بین دنیای مجازی و فیزیکی تعادل برقرار کنم، هوندا به این نکته اشاره کرد که واقعیت مجازی در واقع کارها را سریعتر و آسانتر میکند. با این حال، این خودروساز نمی گوید که آیا زمان صرفه جویی شده توسط طراحان خود را به صورت قیمت های پایین تر به خریداران منتقل می کند یا خیر. هوندا همچنین به سرعت تاکید کرد که “رویکرد صرفا دیجیتالی” را دنبال نخواهد کرد بوگاتی گفت انجام شد متیو گسلین، رئیس VR هوندا، به مدلهای فیزیکی اطمینان داد که این شرکت “احساسات و تماس انسانی” خودروهایش را از دست نداده است.
طراحان هوندا به وضوح رویکرد هیبریدی را ترجیح می دهند. پس از برداشتن هدست و بازگشت به اتاق، پرسیدم آیا کسی در شرکت برای سازگاری با واقعیت مجازی مشکل دارد یا خیر. یکی از کارمندان به من گفت که برخی از طراحان، به خصوص در دکوراسیون داخلی، «دوست دارند اشیا را لمس کنند. آنها دوست دارند چیزها را احساس کنند، بنابراین برای آنها کمی دوری است، آنها توضیح دادند و افزودند که ارزیابی های مجازی “گاهی اوقات سخت است.”
این امکان وجود دارد که حرکت هوندا به VR همچنین تیم طراحی آن را پایدارتر کند و برخی از سفرهای هوایی اجرایی و همچنین تکرار مدلهایی را که در نهایت به زبالهدان ختم میشوند حذف کند. با این حال، با توجه به تولید انبوه و دوام موتورهای احتراق داخلی، VR بعید است که سوزن را از نظر انتشار گازهای گلخانه ای به هیچ وجه حرکت دهد. خودروهای کاملاً برقی در کاهش آلایندگی بسیار فراتر خواهند رفت، اما مهلت هوندا برای آن هنوز سال ها باقی مانده است.