

خوش آمدید TechCrunch Exchange، یک خبرنامه هفتگی برای استارتاپ ها و بازارها. از ستون روزانه TechCrunch+ که نام خود را از آن گرفته است الهام گرفته شده است. هر شنبه آن را در صندوق ورودی خود می خواهید؟ اینجا ثبت نام کنید.
بعد از صحبت با بسیاری از سرمایه گذاران بیمه اخیراً متوجه شده ام که به بیمه مبتنی بر استفاده فکر می کنم (UBI که در این مورد به درآمد پایه جهانی اشاره نمی کند). در سطح سطحی، این رویکرد بسیار منطقی است: به عنوان مثال، چرا رانندگان باید بدون توجه به اینکه چند مایل رانندگی می کنند، حق بیمه یکسانی را بپردازند؟ اما متمایز کردن مصرف کنندگان نیز انواع سؤالات را در مورد اینکه چه چیزی منصفانه است و اینکه UBI در کجا قرار دارد، ایجاد می کند. – آنا
از پرداخت هزینه برای دیگران دست بردارید؟
هیاهوی زیادی در مورد UBI وجود دارد […] طی چندین سال گذشته. کلاریس لام، یکی از شرکای New Alpha Asset Management، به TechCrunch گفت: قرار بود این چیز بزرگ بعدی باشد، اما واقعاً هنوز مطرح نشده است.
شریک AV8 VC امیرکبیر او با لام موافقت کرد و به کشمکشهای بین استارتآپها و ارائهدهندگان بیمه قدیمی اشاره کرد: «استارتآپهای اولیه که در فضای UBI کار میکردند، کار سختی را برای ایجاد یک خندق معنیدار داشتند. در همین حال، او افزود، “اپراتورهای سیمی ده ها سال است که در فضای UBI کار می کنند و هنوز پذیرش زیادی نداشته اند.”
تصادفا، یا شاید نه، یکی از شرکتهای بیمه که بیشترین ضربه را از فروش سهام در بازار سهام متحمل شد، Metromile بود که در سال 2021 وارد بورس شد و قبل از اینکه توسط یک استارتآپ سابق لیموناد خریداری شود، ارزش آن بیش از 85 درصد کاهش یافت. تمرکز مترومایل بر پرداخت به ازای هر مایل بیمه خودرو بود، مفهومی قابل درک که در آن رانندگان در صورت رانندگی کمتر دستمزد کمتری دریافت می کنند.