
Stellantis در CES 2023 پاسخ خود را به شلوغ شدن بازار کامیون های برقی باتری نشان داد: یک پیکاپ با شانه های گشاد مملو از فناوری، یک کابین بلندتر با صندلی های ردیف سوم، جا لیوانی در صندوق عقب و حتی یک پروژکتور فیلم.
کانسپت Ram 1500 Revolution BEV دقیقاً همان چیزی نیست که برند Stellantis قصد دارد تا سال 2024 تولید کند (این نسخه اواخر امسال به نمایش در خواهد آمد). با این حال، واضحترین تصویری را از برنامههای رم برای نسل بعدی کامیونها و اینکه چگونه قصد دارد با دیگر شرکتکنندگان در بازار نوپای کامیونهای برقی الکتریکی، از جمله فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو EV رقابت کند، ارائه میکند.
این با معماری بدنه روی فریم طراحی شده برای خودروهای برقی با اندازه کامل شروع میشود که بسته باتری را یکپارچه میکند، همچنین پنلهای هوای زیر بدنه و دیفیوزر فعال برای بهبود ویژگیهای آیرودینامیکی خودرو. دو واحد محرک الکتریکی در محورهای جلو و عقب نصب شده اند تا قابلیت حرکت تمام چرخ ها را فراهم کنند و سیستم فرمان محور عقب به راننده اجازه می دهد تا چرخ های عقب را تا 15 درجه بچرخاند.
Ram برخی از مشخصات مهم EV مانند برد و اندازه باتری را فاش نکرد. در اواخر این سه ماهه منتظر آنها باشید. این برند میگوید کانسپت Ram 1500 Revolution BEV میتواند با شارژ سریع 800 ولتی DC تا 350 کیلووات، در حدود 10 دقیقه تا 100 مایل برد داشته باشد. البته این فرض را بر این می گذارد که نسخه تولیدی دارای معماری الکتریکی 800 ولتی باشد که امکان شارژ سریع سریع را فراهم می کند.
این خودروساز امکانات، فناوری و زبان طراحی جدید زیادی را در انقلاب Ram 1500 گنجانده است. در اینجا چیزی است که برجسته بود.
صورت جدید، درب سالن

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
Ram Revolution انواع و اقسام راهحلهای طراحی بیرونی جالبی دارد، مانند یک «چهره» جدید که شامل نشانهای مدرنتر و طراحی متحرک چراغهای جلوی چنگال تنظیم LED است.
شاید قابل توجه ترین ویژگی طراحی عدم وجود ستون B باشد که امکان باز شدن درب بزرگ به سبک سالن را فراهم می کند. راه حل طراحی باعث می شود فضای داخلی جادار حتی بیشتر غار باشد. کابین در واقع چهار اینچ طولانی تر از کامیون های مشابه رم گازسوز است. درهای سبک سالن فقط این ایده را به خانه هدایت می کند.

اعتبار تصویر: استلانتیس
آینه های جانبی پرینت سه بعدی

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
آینههای جانبی کوچکتر از آینههای دیگر کامیونهای رم هستند، یک انتخاب طراحی برای کاهش درگ و افزایش آیرودینامیک. آینه های جانبی که از دوربین دیجیتال برای عکسبرداری از محیط اطراف کامیون استفاده می کنند نیز با استفاده از قطعات پرینت سه بعدی ساخته شده اند.
این کامیون مفهومی همچنین مجهز به یک دوربین پشتیبان و یک آینه دید عقب است که با دوربین های بیومتریک که محیط کامیون را رصد می کنند ارتباط برقرار می کند.
پروژکتور فیلم موبایل
این کامیون به چندین پروژکتور داخلی برای انتقال بصری اطلاعات به کاربر مجهز شده است. اما ما واقعاً اهمیت می دهیم زیرا پروژکتورها به عنوان یک سینمای سیار نیز عمل می کنند.
سقف الکتروکروماتیک

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
مفهوم Ram Revolution به سقف تمام شیشه ای با پانل های الکتروکروماتیک و ریل های سقف یکپارچه مجهز شده است. از داخل کابین، مسافران می توانند از کنسول بالای سر برای کنترل نور محیط استفاده کنند.
آنها همچنین می توانند از فناوری اسلاید لمسی Ram برای پیکربندی سایبان ها یا کل سقف الکتروکرومیک برای تنظیم کدورت استفاده کنند.
دستیار شخصی
مانند بسیاری از خودروهای امروزی، انقلاب رام یک دستیار شخصی دارد. به گفته Ram، آواتار سه بعدی Ram به عنوان چهره خودرو عمل می کند و به دستورات صوتی مختلف کاربران پاسخ می دهد.
یکی از ویژگی های خوب این است که دستیار شخصی حتی دستورات مالک را در زمانی که خارج از خودرو است اجرا می کند. کاربر می تواند با حالت سایه به وسیله نقلیه بگوید پنجره ها را ببندد، موسیقی پخش کند، عکس بگیرد و «من را دنبال کنید».
حالت سایه

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
بله، حالت سایه، قابلیتی که به خودرو اجازه می دهد به طور خودکار راننده ای را که جلوی ماشین راه می رود دنبال کند. این ویژگی که از حسگرها و فناوری دوربین برای حرکت در اطراف موانع استفاده می کند، برای افرادی که ممکن است در محل کار باشند و ممکن است بخواهند کامیون آنها را دنبال کند و ابزار حمل کند، عرضه می شود.
صفحه نمایش پایین قابل تنظیم و جداشدنی

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
به گفته Ram، نمایشگر پایینی (تصویر بالا) می تواند به عنوان تبلت، نمایشگر سرنشین، ایستگاه کاری تخت کامیون، کنترلر وسیله نقلیه یا کنترلر بازی ویدیویی استفاده شود.
دو نمایشگر 14.2 اینچی نیز می توانند با هم ترکیب شوند تا فضای دید بزرگ تری ارائه دهند.
پرش از مکان ها

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
با فضای داخلی جادار چه می کنید؟ البته صندلی های ردیف سوم را اضافه کنید.
ردیف سوم صندلیهای پرشی، زمانی که میخواهید شش نفر را در کابین کامیون جا دهید، مفید است – بگویید چه؟ – تا زمانی که برای استفاده لازم باشد تا می شوند. صندلی ها به در وسط با قسمت پایین قابل جابجایی نصب می شوند.
چیدمان داخلی در واقع انعطاف پذیر است و به کاربران این امکان را می دهد که کنسول مرکزی را جدا کرده و صندلی ها را دوباره پیکربندی کنند.

اعتبار تصویر: کرستن کوروستس
سوراخ فرونکوا
صحبت از انعطاف پذیری شد. طرح منعطف شامل یک گذرگاه است که از کنسول مرکزی و داخل صندوق عقب میگذرد. من رسماً به آن سوراخ می گویم. این ویژگی اجازه می دهد تا اقلامی تا 18 فوت در داخل کامیون قرار گیرند.

سوراخی که بین صندلی های راننده و سرنشین قرار دارد به وسایل اجازه عبور از صندوق عقب را می دهد. اعتبار: کرستن کوروستس
لازم به ذکر است که این سوراخ باریک است. می توان یک لوله فلزی یا پی وی سی را در اینجا تصور کرد یا شاید یک جفت چوب اسکی.
مطمئن نیستید که آیا یک شی مناسب است؟ این مفهوم همچنین با یک اپلیکیشن موبایل همراه است که به کاربران کمک میکند اشیاء را اندازهگیری کنند تا تشخیص دهند که آیا میتوان آنها را در وسیله نقلیه خود حمل کرد یا خیر. کاربران می توانند بارکد محصول را اسکن کنند یا از ابزار اندازه گیری دوربین واقعیت افزوده داخلی استفاده کنند. برنامه موبایل به کاربران نشان می دهد که چگونه شیء را در وسیله نقلیه خود به بهترین شکل قرار دهند. به گفته این شرکت، از پروژکتورهای داخلی و خارجی کابین نیز می توان برای نمایش راهنماهای مقصد ذخیره سازی استفاده کرد.
زیر لیوانی فرونک
متأسفانه، نمیتوانستم به صندوق عقب یا صندوق عقب که مجهز به برق است نگاه کنم. اما به من می گویند اگر به زیر درب آن که عملکرد باز و بسته شدن با یک لمس دارد نگاه کنید، جا لیوانی وجود دارد. (این یک چیز دم است.)
از دیگر ویژگیهای قدرت خودرو میتوان به درب پورت شارژ برقی واقع در پانل ربع جلو سمت راننده، درب عقب برقی، دستگیرههای درب داخلی، پلههای جانبی برقی و پله عقب برقی اشاره کرد.