
دیروز، نتفلیکس نتایج مالی خود را برای سه ماهه چهارم سال 2022 گزارش کرد که به لطف اضافه شدن 7.7 میلیون مشترک، از 223.09 میلیون مشترک جهانی، از 230 میلیون مشترک جهانی فراتر رفت. تد ساراندوس، مدیر عامل نتفلیکس، در طول این تماس گفت که این شرکت در حال «نظارت» گزینه تلویزیونی رایگان با پشتیبانی از تبلیغات (FAST) است، حرکتی که بسیاری از شرکتهای رسانهای در حال بررسی هستند زیرا کاربران بیشتری به خدمات FAST روی میآورند.
“ما برای همه این مدلهای مختلف که در حال حاضر وجود دارد آمادهایم، اما امسال چیزهای زیادی در اختیار داریم، هم با اشتراکگذاری پولی و هم با اجرای تبلیغات و هم ادامه مجموعه محتوایی که شما سعی میکنید به دست آورید. به اعضای ما بنابراین ما مطمئناً این بخش را زیر نظر داریم، “ساراندوس گفت.
در حالی که پیشنهاد کانال FAST نتفلیکس احتمالاً به این زودی ها انجام نخواهد شد، ساراندوس احتمال وجود آن را در آینده رد نمی کند. وقتی و اگر نتفلیکس از گزینه FAST استفاده کند، این حرکت احتمالاً تجارت تبلیغاتی آن را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. طبق nScreenMedia، صنعت FAST در سال 2023 به 216 میلیون کاربر فعال ماهانه خواهد رسید و 4.1 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد خواهد کرد.
نتفلیکس به کندی در پیروی از روندهای صنعت شناخته شده است. سالها طول کشید تا رید هستینگز، مدیرعامل سابق، که به تازگی اعلام کرد از سمت خود کنارهگیری میکند، حتی به فکر راهاندازی یک طرح ارزانتر و با پشتیبانی از تبلیغات باشد. Hulu سومین سرویس پخش قدیمی پس از Netflix و Amazon Prime Video (Amazon Unbox سابق) است و بیش از یک دهه است که یک سرویس تبلیغاتی را ارائه می دهد.
نتفلیکس به کسب و کار تبلیغاتی خود متکی است تا منبع درآمد بزرگی باشد. به طور کلی، درآمد آن برای سه ماهه اول سال 2023 8.17 میلیارد دلار برآورد شده است.
با این حال، طبق گزارش اخیر Kantar، به نظر می رسد که طرح “Ad-Mainly” نتفلیکس آنطور که انتظار می رود نتیجه نمی دهد. در حالی که از رشد تجارت تبلیغاتی خود، که جرمی گورمن، رئیس تبلیغات جهانی نتفلیکس در طی مصاحبه ای در اجلاس سرگرمی Variety در CES به آن اشاره کرد، خوشحال است، داده های Kantar نشان می دهد که “Ad-Primary” نتفلیکس اکنون 12 درصد از پایگاه مشترکین آن را تشکیل می دهد. اگرچه نتفلیکس در نظر داشت که سطح جدید را برای جذب مشترکین جدید جذب کند، به نظر می رسد که تنها تعداد کمی از مشتریان فعلی تا سقف 3 دلار معامله کردند.
دیروز نتفلیکس در نامه ای به سهامداران اعلام کرد که راه اندازی لایه پشتیبانی شده از تبلیغات موفقیت آمیز بود. با این حال، این شرکت اعتراف کرد که هنوز “کارهای زیادی برای انجام دادن” دارد.
این احتمال وجود دارد که زمانی که شرکت تمام محتوای خود را به طرح اضافه می کند، تعداد بیشتری از مشترکین سطح ارزان تر را در نظر بگیرند. در حال حاضر 85 تا 95 درصد محتوای نتفلیکس در دسترس است. این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره مجدد با استودیوها است.
علاوه بر این، ردیف آگهی در هر منطقه در دسترس نیست. “عمدتا با تبلیغات” فقط در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، ژاپن، کره، برزیل، کانادا و مکزیک در دسترس است. این شرکت هیچ برنامه فوری برای توسعه ندارد، اما برنامه های آینده برای هدف قرار دادن بازارهای تبلیغاتی بزرگتر دارد.
اسپنسر نویمان، مدیر مالی نتفلیکس، در تماس با درآمد دیروز خود گفت: «اگر باور نمیکردیم این کسبوکار میتواند بیش از 10 درصد از درآمد ما باشد و امیدواریم در طول زمان بسیار بیشتر شود، وارد چنین کسبوکاری نمیشدیم». این ترکیب همانطور که ما رشد می کنیم.”
نتفلیکس در نامه خود به سهامداران نوشت: به طور کلی، این شرکت اذعان می کند که “2022 سال سختی بود.” غول استریم در سال 2022 دو فصل دردناک را پشت سر گذاشت و بیش از یک میلیون مشترک را در سراسر جهان از دست داد.
در سه ماهه چهارم، این شرکت 7.85 میلیارد دلار درآمد گزارش کرد که به روند اخیر کاهش رشد درآمد اضافه کرد. در مقایسه، این شرکت 7.93 میلیارد دلار در سه ماهه سوم 2022 و 7.97 میلیارد دلار در سه ماهه دوم به دست آورد.
این شرکت در نامه دیروز خود افزود: ما معتقدیم که مسیر روشنی برای تسریع مجدد رشد درآمد خود داریم: ادامه بهبود همه جنبه های نتفلیکس، راه اندازی اشتراک گذاری پولی و ایجاد پیشنهاد تبلیغاتی ما.
امسال و بعد از آن در حال شکل گیری یک زمان مهم برای نتفلیکس است. این شرکت قرار است در سال 2023 قابلیت اشتراک گذاری رمز عبور و قابلیت پخش زنده خود را راه اندازی کند.