
بالاخره لحظه فرا رسید. نتفلیکس امروز میزبان یک کنفرانس مطبوعاتی بود تا از پیشنمایش سطح جدید خود با پشتیبانی تبلیغاتی، «Basic with Ads» که در تاریخ 3 نوامبر در 9 کشور از جمله ایالات متحده راهاندازی میشود، با هزینه 6.99 دلار در ماه، 13 دلار برای هر بیت، رونمایی کند. طرح پریمیوم نتفلیکس. این مطابق با گزارش هایی است که نشان می دهد طرح جدید 7 تا 9 دلار خواهد بود.
علاوه بر این، نیلسن شریک سنجش مخاطبان نتفلیکس خواهد بود که از آنجایی که نیلسن به دلیل گزارش دادههای جریان نادرست مورد انتقاد قرار گرفته است، شگفتآور است.
برای شروع، سطح ارزانتر به 12 بازار عرضه میشود. در 1 نوامبر، مشترکین در کانادا و مکزیک اولین کسانی هستند که طرح جدید را امتحان می کنند. سپس در 3 نوامبر در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، ژاپن، کره و برزیل منتشر خواهد شد. اسپانیا آخرین کشوری خواهد بود که سطح ارزانتر را در تاریخ 10 نوامبر تجربه میکند.
تاریخ راهاندازی گزارشها مبنی بر راهاندازی این ردیف تبلیغاتی در سال 2022 را تأیید میکند، برخلاف اعلام قبلی نتفلیکس که در اوایل سال 2023 راهاندازی میشود. غول استریم رقیب +Disney را تا یک ماه شکست خواهد داد، که برنامه تبلیغاتی خود را با پشتیبانی 7.99 دلار در ماه راه اندازی کرد. 8 دسامبر، همزمان با افزایش قیمت در طرح بدون آگهی خود.
نه تنها نتفلیکس کمی ارزانتر از دیزنی پلاس خواهد بود – هر دلار حساب میشود – بلکه تمام برنامههای بدون آگهی نتفلیکس نیز به همان قیمت باقی خواهند ماند.

اعتبار تصویر: نتفلیکس
در اطلاعیه امروز، نتفلیکس نوشت: «در حالی که هنوز روزهای اولیه است، ما از علاقه مصرف کنندگان و جامعه تبلیغاتی خرسندیم – و نمیتوانیم بیشتر از این هیجانزده باشیم. همانطور که از تجربه یاد می گیریم و بهبود می بخشیم، انتظار داریم در طول زمان در کشورهای بیشتری راه اندازی شود.
با این حال، برخی از اشکالات وجود دارد. در حالی که مشترکین می توانند از انواع عناوین نتفلیکس با قیمت پایین تر در حین استریم بر روی چندین دستگاه به طور همزمان لذت ببرند، این شرکت هنوز حقوق نمایش ها و فیلم های مختلف را بررسی نکرده است.
این شرکت افزود: «تعداد محدودی از فیلمها و برنامههای تلویزیونی به دلیل محدودیتهای صدور مجوزی که در حال کار بر روی آنها هستیم، در دسترس نخواهند بود.
در جریان تماس مطبوعاتی امروز، گرگ پیترز، مدیر عامل نتفلیکس، گفت که درصد عناوین در دسترس از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در زمان راهاندازی، تقریباً 5 تا 10 درصد از کاتالوگ نتفلیکس از برنامه پشتیبانیشده توسط تبلیغات غایب خواهد بود. پیترز گفت: «ما برای کاهش این تعداد در طول زمان کار خواهیم کرد.
نتفلیکس قبلا به سرمایه گذاران گفته بود که در حال مذاکره مجدد با شرکت های رسانه ای است.
نتفلیکس همچنین گزارشهای قبلی مبنی بر اینکه مشاهده آفلاین در دسترس نخواهد بود را تأیید کرد، که برای بسیاری از سرویسهای AVOD (ویدیو در صورت تقاضا با پشتیبانی از آگهی) استاندارد است.
مانند طرح اولیه نتفلیکس، سطح پشتیبانی شده از تبلیغات دارای وضوح تصویر 720p HD خواهد بود، در حالی که پلن های استاندارد و پریمیوم دارای ویدیوی 1080p HD هستند. مشترکین سطح پایه نیز از مشاهده 4K برخوردار نیستند، که فقط برای بینندگان برتر در دسترس است.

اعتبار تصویر: نتفلیکس
هر تبلیغ فقط 15 یا 30 ثانیه طول می کشد و قبل و در حین نمایش ها و فیلم ها پخش می شود. از سوی دیگر، فیلم های جدید نتفلیکس در این سرویس، قبل از انتشار آگهی دریافت می کنند و هیچ وقفه ای نخواهند داشت. با این حال، فیلم های قدیمی تر مانند قبل تبلیغات میان فیلم دریافت می کنند.
یک بار تبلیغات محدود به طور متوسط 4-5 دقیقه تبلیغات در ساعت وجود خواهد داشت که این نیز طرح دیزنی پلاس است.
نتفلیکس با نیلسن موافقت کرد
بازاریابان احتمالا خوشحال خواهند شد که استریمر شرکای دیگری غیر از مایکروسافت داشته باشد.
Nielsen از رتبهبندی تبلیغات دیجیتال خود در ایالات متحده استفاده میکند و در نهایت رتبهبندیها را از طریق Nielsen ONE Ads به نتفلیکس گزارش میدهد. نتفلیکس گفت که شمارش معکوس «زمانی در سال 2023» آغاز خواهد شد.
نیلسن از سال 2017 مخاطبان تلویزیون نتفلیکس را اندازه گیری می کند، اما این شرکت متهم شده است که اعدادی متفاوت از گزارش های خود نتفلیکس گزارش می دهد.
نتفلیکس همچنین با DoubleVerify و Integral Ad Science برای “تأیید قابلیت مشاهده و اعتبار ترافیک” تبلیغات همکاری کرد.
دیروز، نتفلیکس با آژانس رتبهبندی تلویزیون بریتانیا قراردادی امضا کرد تا تعداد پخشهای نتفلیکس در بریتانیا را اندازهگیری کند – اقدامی شگفتانگیز برای یک سرویس استریم که بهطور بدنامی در مورد دادههای بینندهاش صحبت میکند.
نتفلیکس امیدوار است بتواند پس از یک سه ماهه سخت در ماه ژوئیه، با از دست دادن دردناک 970000 مشترک، درآمد تبلیغاتی کسب کند.
در اوایل این هفته، داگ آنموث، تحلیلگر جی پی مورگان تخمین زد که در سال 2023 نتفلیکس می تواند 7.5 میلیون مشترک در ردیف تبلیغاتی خود در ایالات متحده و کانادا به دست آورد که می تواند 600 میلیون دلار فروش تبلیغاتی داشته باشد. تا سال 2026، Anmuth پیشبینی میکند که استریمر به 22 میلیون مشترک در منطقه، همراه با 2.65 میلیارد دلار فروش تبلیغات، افزایش خواهد یافت.
این استریمر همچنین استراتژیهای درآمدزایی دیگری مانند چندین دور کاهش و پیشنهاد پرداختی به اشتراک را امتحان کرده است که در سال آینده به همه بازارها عرضه خواهد شد.
در حالی که نتفلیکس احتمالاً نمیخواهد اکثر 220 میلیون مشترک خود به طرح پشتیبانی شده از تبلیغات تغییر کنند، بسیاری از کاربران احتمالاً سطح ارزانتری را انتخاب خواهند کرد. Comcast دریافت که 80٪ از بینندگان ترجیح می دهند مشترک یک سرویس پشتیبانی شده از تبلیغات را به یک سرویس گران قیمت بدون تبلیغات ترجیح دهند.
گروه تحقیقاتی فناوری Omdia نشان می دهد که تقریباً 60 درصد از مشترکان جهانی نتفلیکس سطح پشتیبانی شده از تبلیغات را انتخاب می کنند. اگر اکثر مشترکین فعلی به ردیف ارزانتر تغییر کنند، پخشکننده ممکن است در درآمد اشتراک کاهش یابد.
پیترز اظهار میدارد: «ما سعی نمیکنیم مردم را به یک طرح یا طرح دیگر سوق دهیم، ما واقعاً میخواهیم رویکردی طرفدار مصرفکننده داشته باشیم و به آنها اجازه دهیم برنامهای مناسب برای خود داشته باشند. و ما فکر می کنیم که مدل درآمدی در نتیجه خوب خواهد بود.”
این اعلام پس از انتشار نتایج درآمد سه ماهه سوم نتفلیکس که هفته آینده در روز سهشنبه ۱۸ اکتبر اعلام میشود، منتشر میشود.