

طرح ایلان ماسک برای “اجرا مانند یک برنامه غول پیکر توزیع شده” به واقعیت نزدیک تر می شود.
ابتدا، تسلا یک “نیروگاه مجازی” را در کالیفرنیا راه اندازی کرد، جایی که از صاحبان باتری های خانگی Powerwall دعوت شد تا در ساعات اوج مصرف برق را به شبکه بفروشند تا قطعی برق را کاهش دهند. به زودی پس از آن، این خودروساز تلاش های خود را به استرالیا و ژاپن گسترش داد و سپس به تگزاس می آید – با تغییر.
روز پنجشنبه، این شرکت اعلام کرد تسلا الکتریکیک طرح برقی که منحصراً در بخشهایی از تگزاس که امکان انتخاب خردهفروشی وجود دارد، مانند هیوستون و دالاس، ارائه میشود. این محصول تسلا را به یک تامینکننده برق خردهفروشی در ایالت Lone Star تبدیل میکند و به صاحبان Powerwall اجازه میدهد تا بخشی از برق اضافی خود را به شبکه بفروشند و تسلا به عنوان یک واسطه عمل میکند.
مهمتر از همه، این محصول فقط با دعوتنامه است. اگر صاحب یکی از باتریهای بزرگ تسلا هستید و خانهای در بخش غیرقانونی تگزاس دارید، تسلا گفت: “در صفحه اصلی Powerwall خود در برنامه تسلا بنری ظاهر می شود.”
حتی در حالی که تسلا الکتریک بر روی چشم انداز خود برای رشد فراتر از ساخت خودرو استوار است، سایر خودروسازان نیز با این ایده بازی می کنند، از جمله جنرال موتورز که با فروشنده انرژی خورشیدی SunPower همکاری می کند. و تویوتا، که امروز اعلام کرد در حال ادغام با یک شرکت تگزاس است.
کسب و کار انرژی تسلا در سال جاری شاهد برخی از بالا و پایینها بوده است. در ماه جولای، تسلا اعلام کرد که کسب و کار خورشیدی آن بهترین فصل خود را در چند سال اخیر داشته است. چهار ماه بعد، گزارشی از Electrek گفت که تسلا اخیراً برخی از رزروهای خورشیدی خود را لغو کرده و کارگران این بخش را اخراج کرده است.