
بازی های بلاک چین دارند در سال گذشته به عنوان جایگزینی جدید و مبتکرانه برای دنیای بازی های سنتی به طور تصاعدی رشد کرده است. اگرچه این دو حوزه به شدت از هم جدا هستند، برخی از بازیگران بازار آینده یکپارچه را می بینند.
کریس اخوان، مدیر ارشد بازی در بازار NFT Magic Eden، به TechCrunch گفت: «من در همان روزهای اولیه بازیهای موبایلی بودم، درست پس از عرضه آیفون، اپ استور آمد. به یاد دارم که نگرش آن زمان در میان شرکت های بازی سازی سنتی این بود که بازی های موبایل احمقانه هستند.
آهوان گفت، آن شرکتهای بازیسازی، بازیهای موبایل را «بازیهای واقعاً کوچک و بینظیر» میدانستند که مردم نمیخواهند آنها را بازی کنند. «بسیاری از شرکتهای بزرگ بازیهای سنتی تا حد زیادی از موبایل غافل شدهاند [games] برای چند سال اول و این فرصتهایی را برای شرکتهای جدید بازیهای موبایلی مانند King، که اکنون تحت مالکیت Activision است، ایجاد کرد تا این حاشیه را ایجاد کنند و به طور قابل توجهی رشد کنند.»
اخوان خاطرنشان کرد: با وقوع این اتفاق، شرکت های بزرگ بازی سازی بیش از حد بر فضای بازی های موبایلی متمرکز شدند و شروع به خرید بازی های کوچکتر برای رقابت کردند.
آهوان گفت: ما فکر می کنیم همین سفر در وب 3 نیز اتفاق خواهد افتاد. در سال گذشته، چندین میلیارد دلار در استودیوهای جدید بازیسازی وب 3 سرمایهگذاری شده است، و این استودیوها در ایجاد اکوسیستم و نشان دادن جنبههای واقعی احتمالات، که بسیار بزرگ خواهند بود، رهبری مسئولیت خواهند داشت.»