
اندی مدیر عامل آمازون Jassy تعریف شخص شرکت است. در عصری که مردم مرتباً شغل خود را تغییر می دهند، او به مدت 25 سال در آمازون بوده و به سمت رئیس جمهور و مدیرعامل شرکت می کند. اما قبل از اینکه به دفتر گوشه برسد، به ساخت وب سرویس های آمازون، بخش ابری آن، به یک غول 60 میلیارد دلاری کمک کرد.
این دقیقاً تبلیغی از طرف اداره پست نبود، اما جاسی به عنوان دستیار بنیانگذار جف بزوس، زمانی که آنها ایده AWS را در اوایل دهه 2000 در دفتر یک مدیرعامل مطرح کردند، آنجا بود. او در ساخت آن کمک کرد. او آن را پرورش داد. او آن را جواهری در تاج شرکت ساخت.
بنابراین وقتی بزوس در اوایل سال گذشته اعلام کرد که از سمت خود کنارهگیری میکند، طولی نکشید که سازمان به سراغ Jassi رفت، که به نظر میرسید سختکوشی او در AWS و درک عمیق فرهنگ شرکت، او را به وارث کاملی تبدیل کرده بود.
اما از زمانی که او در ژوئیه 2021 نقش رهبری را بر عهده گرفت، لزوماً همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. بسیاری از اتفاقات خارج از کنترل او بود. او مانند بسیاری از مدیران عامل، مشکلاتی را که از سلف خود به جا مانده به ارث برده است.
در طول همه گیری همه گیر، آمازون به فروشگاه یکپارچه جهان تبدیل شده است. مردم سرگردان برای کالاهای خود به آمازون مراجعه کردند. درآمد این شرکت به صورت قارچ گونه رشد کرد و نیروی کار آن منفجر شد، به طوری که سازمان 800000 کارگر را که اکثراً در انبارهایش بودند اضافه کرد (طبق گزارش وال استریت ژورنال). آینده روشن بود، اما زمانی که جاسی سال گذشته مدیریت را به دست گرفت، مردم دوباره بیرون رفتند.
ناگهان، همه دیگر همه چیز را آنلاین نمیخرند. با نزدیک شدن به سال 2022، با افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مصرف کننده، سایر عوامل اقتصادی کلان شروع به تأثیر بر تجارت – آنلاین و فیزیکی – کردند. به این موارد هزینه های انرژی بالاتر و مشکلات زنجیره تامین مداوم را اضافه کنید، آمازون ناگهان با چالش هایی مواجه شد که شروع به تأثیر جدی بر درآمد کرد.