
از آنجایی که متا در مورد خرید توسعه دهنده تناسب اندام واقعیت مجازی Within با بررسی های ضد انحصاری مواجه است، غول فناوری در حال خرید دیگری است. متا به TechCrunch تایید کرد که Luxexcel، یک شرکت عینک هوشمند مستقر در هلند را خریداری می کند. شرایط این معامله که اولین بار در روزنامه بلژیکی De Tijd منتشر شد، فاش نشد.
Luxexcel که در سال 2009 تأسیس شد، از پرینت سه بعدی برای تولید لنزهای عینک طبی استفاده می کند. اخیراً، این شرکت تلاش خود را بر روی لنزهای هوشمند متمرکز کرده است که می توانند با فناوری یکپارچه مانند نمایشگرهای LCD و فیلم هولوگرافی چاپ شوند.
یکی از سخنگویان متا به تک کرانچ گفت: «ما از پیوستن تیم Luxexcel به متا و تعمیق همکاری موجود بین دو شرکت، هیجان زده هستیم. گفته می شود متا و لوکس اکسل قبلاً روی پروژه آریا، ابتکار تحقیقاتی واقعیت افزوده (AR) این شرکت با هم کار کرده اند.
در سپتامبر 2021، متا Ray-Ban Stories را معرفی کرد، یک جفت عینک هوشمند که میتواند با استفاده از پلتفرمهای متا مانند واتساپ و فیسبوک، عکسها و فیلمبرداری کند یا مکالمات کنترلشده با هندزفری انجام دهد. با خرید Luxexcel، متا احتمالاً از فناوری این شرکت برای ساخت عینکهای AR نسخهای استفاده خواهد کرد، محصولی که مدتها انتظار میرفت از سرمایهگذاری میلیارد دلاری متا در آزمایشگاههای واقعیت حاصل شود. با این حال، گزارشی در تابستان امسال بیان کرد که متا در حال کاهش برنامههای عینک AR مصرفکننده است که در ابتدا برای سال 2024 برنامهریزی شده بود. متا در آن زمان درباره این شایعات اظهار نظر نکرد.
استراتژی شرکت متا هنگام ساخت محصولات AR و VR خود، به دست آوردن شرکتهای کوچکتری است که بهترین فناوری را در این زمینه میسازند. حتی هدست پرچمدار متا، Quest، از خرید Oculus در سال 2014 می آید. با توجه به تلاش های FTC برای جلوگیری از خرید Meta از Within، ممکن است خرید Luxexcel نیز همین توجه را به خود جلب کند.