

واتساپ مدتهاست که از ریشههای خود به عنوان یک برنامه پیامرسان ساده برای دوستان فراتر رفته است و اکنون یک ابزار ارتباطی ضروری برای کسبوکارهایی است که به دنبال یک کانال مستقیم به جیب مشتریان خود هستند – هم به معنای واقعی کلمه و هم به صورت استعاری. شرکتهای بیشماری در حین ایجاد پایههای کسبوکار خود به اپلیکیشن پیامرسانی فراگیر روی آوردهاند، چیزی که توسط شرکت مادر واتساپ بیتوجه نمانده است.
در واقع Meta Platforms Inc. – ابربرند شرکتی پشت فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتساپ – اخیراً در Take App، یک استارتآپ نوپای سنگاپوری که توسط مدیر مهندسی سابق فیسبوک، یومین کیم، تأسیس شد، سرمایهگذاری کرد، که سال گذشته شبکه اجتماعی را ترک کرد و روی محصول جدیدی کار کرد که نوید پل زدن به آن را میدهد. شکاف دیجیتال برای صاحبان مشاغل کوچک در آسیای جنوب شرقی.
Take App در هسته خود به عنوان یک راه آسان برای کسانی که دانش فنی کمی دارند برای ایجاد یک وب سایت ساده برای تسهیل سفارش آنلاین، کامل با سبد خرید، پرداخت ها و لینک مستقیم به WhatsApp برای مدیریت و پیگیری سفارش نهایی عمل می کند. .

دریافت برنامه: سفارش واتساپ
در حالی که رستورانها مرکز اصلی سرویس Take App هستند، این شرکت با نانواییها، فروشگاههای مواد غذایی، سالنهای زیبایی و غیره نیز کار میکند.
کیم به TechCrunch توضیح داد: «نقطه فروش منحصر به فرد ما این است که به بازرگانان اجازه میدهیم مکالمات مستقیم WhatsApp با مشتریان داشته باشند. “تجار عاشق ایده دریافت اعلان ها و جزئیات سفارش مستقیماً در واتس اپ هستند – هیچ برنامه یا ورود دیگری لازم نیست.”
علاوه بر این، Take App با پشتیبانی از ایجاد و ارسال خبرنامهها (مانند Mailchimp برای WhatsApp) که شامل پیشنهادات ویژه یا بهروزرسانیهای شرکت مربوطه است، به کسبوکارها کمک میکند تا تکرارهای سفارشی را مدیریت کنند.

دریافت برنامه: خبرنامه
در حالی که سرویس اصلی Take App رایگان است، این شرکت همچنین مجموعهای از ویژگیهای ممتاز را ارائه میکند که شامل مواردی مانند تجزیه و تحلیل پیشرفته، آپلود نامحدود تصویر و نامهای دامنه سفارشی میشود.
داستان تا اینجا
کیم در ابتدا Take App را به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی راه اندازی کرد تا به رستوران های کوچک سنگاپور کمک کند تا سفارشات آنلاین را در آغاز همه گیری بپذیرند، اما به زودی متوجه شد که فرصت قابل توجهی برای تبدیل آن به یک سرمایه گذاری تجاری وجود دارد. امروزه، این شرکت ادعا می کند که 1000 کسب و کار از اپلیکیشن Take App از 35 بازار مختلف استفاده کرده اند، اگرچه اکثر آنها در سنگاپور، مالزی و اندونزی مستقر هستند.
Take App همچنین اخیراً Y Combinator (YC) را به عنوان بخشی از دسته Winter 22 شتابدهنده تکمیل کرده است که باعث شد YC به عنوان بخشی از دور یک میلیون دلاری در کنار Meta و لیستی از فرشتگان نامشخص در این شرکت سرمایه گذاری کند – که دور سرمایه گذاری اولیه قبلاً به پایان رسیده بود. در ماه ژوئن
Take App به دنبال راهاندازی استارتآپهای مشابه دیگر است، مانند چارلز مستقر در آلمان، که اخیراً 20 میلیون دلار جمعآوری کرده است تا تجارت مکالمه – و خبرنامهها – را به WhatsApp در اروپا بیاورد. نادیده گرفتن شباهتها در اینجا غیرممکن است، اما کیم استدلال میکند که Take App برای نوع بسیار خاصی از شرکت، در یک بخش بسیار خاص از جهان ساخته شده است – سادگی نام بازی است.
کیم به TechCrunch توضیح داد: «در آسیای جنوب شرقی، واتساپ رایجترین راه برای صحبت با مشاغل است، اما منجر به هزینههای عملیاتی بالایی میشود، زیرا کارمندان مجبورند به تعدادی از تماسها پاسخ دهند. راهحلهای CRM غربی وجود دارند که این کار را با کارایی بیشتری انجام میدهند، اما برای فروشندگان ما بسیار گران یا دشوار هستند. ما روی کسبوکارهای سنتی با شکاف دیجیتال تمرکز میکنیم.»