

قدرت جامد، یک یکی از رهبران در مسابقه تجاری سازی باتری های لیتیوم یونی تمام حالت جامد، اخیراً دچار مشکل شده است. اما یک قرارداد جدید با BMW می تواند به آن رونق لازم را بدهد.
پس از عرضه عمومی از طریق SPAC در اواخر سال 2021، قیمت سهام Solid Power از جهش بسیار آشنای SPAC پیروی کرد، سپس سقوط کرد و در بیشتر سال جاری با تخفیف نسبت به اولین 10 دلار معامله شد. سپس، در اواخر نوامبر، داگلاس کمپبل، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آن، اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می کند و باعث کاهش سهام شد.
کمپبل گفت که در حالی که این شرکت توانست نمونههای سلولی را به موقع به شرکای BMW و فورد تحویل دهد، در یافتن استعداد برای کارکنان تاسیسات و مواد با کیفیت بالا برای تولید باتریهایش مشکل داشت.
Solid Power در سال 2011 تاسیس شد، یک سال قبل از اینکه A123 Systems باطری پیشگام شود. ورشکستگی شرکت بزرگتر بدون شک تأثیری بر تیم موسس گذاشت. Solid Power به جای تلاش برای رقابت با سازندگان بزرگ باتری مانند LG، CATL و SK Innovation، مدتهاست که به دنبال تامین مواد باتری برای شرکتهای بزرگتر بوده است که سلولهای متراکمتر و سبکتر را ممکن میسازد.
برای برنده شدن در این قراردادهای بزرگ و بلندمدت، Solid Power هنوز باید ثابت کند که موادش قابل تولید انبوه هستند. ساختن یک سلول انقلابی در آزمایشگاه یک چیز است. ساختن صدها یا هزاران عدد از آنها به صورت کوتاه یکی دیگر از موارد است.
Solid Power پیشرفت کرد و یک خط تولید آزمایشی در ژوئن افتتاح کرد که به تولید سلولهای BMW و Ford ادامه داد. اما ظاهراً این خط با چند مشکل مواجه شده است و تولید آنطور که شرکت میخواهد به سرعت پیش نمیرود. این شرکت هنوز مقدار زیادی پول نقد دارد – بیش از 370 میلیون دلار پول نقد و اوراق بهادار، طبق پروندههای موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده – اما برای غلبه بر موانعی که با آن مواجه میشود به تخصص تولیدی نیاز دارد.
وارد بیامو شوید: امروز، دو شرکت قرارداد توسعه مشترکی را اعلام کردند که طی آن BMW 20 میلیون دلار به Solid Power در ازای دانش ساخت شرکت پرداخت میکند. BMW خط تولید آزمایشی Solid Power را در آلمان تکرار خواهد کرد و همچنین کارشناسان باتری و تولید را برای کمک به عیب یابی خط آزمایشی اصلی به کلرادو می فرستد.