

تنظیمکنندههای ایمنی ایالات متحده تحقیقات اولیهای را در مورد این رباتیک که توسط شرکت زیرمجموعه رانندگی خودکار جنرال موتورز، کروز، توسعه یافته و اداره میشود، آغاز کردهاند.
اداره ملی ترافیک و ایمنی راه گفت که تحقیقات را پس از اطلاع از حوادثی که در آن این رباتیکها “ممکن است در حین کار در جادههای عمومی توقفهای ناگهانی نامناسب داشته باشند یا بیحرکت شده باشند، آغاز کرده است.” تحقیقات اولیه همه هواپیماهای کروز AV را در بر می گیرد.
رویترز اولین کسی بود که در مورد بررسی رسمی ایمنی گزارش داد.
کروز مجوزهای مناسبی را از رگولاتورهای کالیفرنیا برای فعالیت و هزینه سواری بدون راننده در مناطق خاصی از سانفرانسیسکو دریافت کرده است. این شرکت منتظر آخرین تاییدیه باقی مانده از کمیسیون خدمات عمومی ایالتی برای گسترش منطقه خدماتی خود به تمام سانفرانسیسکو است.
همانطور که کروز فعالیت های بدون راننده خود را افزایش داد، توجه عمومی نیز افزایش یافت. در حالی که ویدئوها و نشریات متعددی بر هیجان رانندگی در یک ماشین بدون راننده تمرکز دارند، همه اسناد عمومی مثبت نیستند. ویدئوها و تصاویر متعددی در رسانههای اجتماعی، Reddit و دیگر انجمنهای عمومی منتشر شده است که نشان میدهد روباتیکهای کروز در تقاطعها گیر کرده و ترافیک را در سانفرانسیسکو مسدود میکنند.
با این حال، NHTSA در مورد تصادفات از رسانه های اجتماعی اطلاعی نداشت. کروز این رویدادها را از طریق دستور عمومی دائمی آژانس گزارش کرد، که تولیدکنندگان را ملزم می کند تا تصادفات خاص مربوط به وسایل نقلیه مجهز به سیستم های رانندگی خودکار یا سیستم های کمک راننده پیشرفته سطح 2 SAE را گزارش کنند. این سومین تحقیقی است که NHTSA علیه توسعه دهنده سیستم های رانندگی خودکار آغاز کرده است. طبق گفته آژانس، دو مورد اول برای Pony.ai (یک درخواست کشش و یک درخواست ممیزی) بود. تحقیقات زیادی در مورد سیستم پیشرفته کمک راننده تسلا انجام شده است.
NHTSA گفت سه تصادف توقف ناگهانی توسط کروز از طریق دستور عمومی دائمی گزارش شده است. دو تصادف منجر به مصدومیت شد. کروز گفت که در هر سه حادثه، وسیله نقلیه تحت نظر بود، به این معنی که یک اپراتور ایمنی آموزش دیده پشت فرمان بود. به گفته این شرکت، هیچ یک از این رویدادها به استناد پلیس منجر نشد.
کروز همچنین گفت که قبلاً با NHTSA ملاقات کرده است تا در مورد هر یک از رویدادهای ذکر شده در پرونده آنها صحبت کند و توضیحات و اطلاعات درخواستی را در اختیار آژانس قرار داده است. این آژانس گفت که تحقیقات برای تعیین دامنه و شدت مشکل بالقوه و ارزیابی کامل مسائل ایمنی احتمالی ناشی از این دو نوع حادثه آغاز شده است.
هانا لیندو، سخنگوی کروز در بیانیه ای که به TechCrunch ایمیل شده است، نوشت: «سوابق ایمنی کروز به طور عمومی گزارش شده است و شامل تکمیل نزدیک به 700000 مایل کاملاً مستقل در محیط های شهری بسیار پیچیده و بدون جراحات یا تلفات جانی است. این در شرایطی است که سالانه بیش از 40000 کشته در جادههای آمریکا میکشند. همیشه تعادلی بین نظارت نظارتی سالم و نوآوری وجود دارد که ما به شدت به آن نیاز داریم تا زندگی را نجات دهیم، به همین دلیل است که ما به همکاری کامل با NHTSA یا هر تنظیم کننده برای دستیابی به این هدف مشترک ادامه خواهیم داد.
لیندلو خاطرنشان کرد که در هر یک از این موارد، رباتیک رفتار کاربران تهاجمی یا نامنظم جاده را پیشبینی کرده و به آن پاسخ میدهد و برای به حداقل رساندن شدت برخورد و خطر آسیب تلاش میکند.
NHTSA اطلاعات بیشتری در مورد وسایل نقلیه کروز ثابت ارائه نکرد. با این حال، کروز به TechCrunch گفت که این شرکت فناوری خود را طوری طراحی کرده است که محافظه کارانه اشتباه کند. هر زمان که فناوری کاملاً مطمئن نباشد که چگونه باید ادامه داد، وسیله نقلیه چراغهای خطر خود را روشن میکند و ایمن توقف میکند. این شرکت گفت که در صورت لزوم، پرسنل کروز به صورت فیزیکی برای بازیابی وسیله نقلیه در سریع ترین زمان ممکن اعزام می شوند و افزود که این امر نادر است و منجر به برخورد نشده است.
به گفته این شرکت، روباتاکسی می تواند ثابت بماند، زیرا درب باز مانده است، مشکلی در سخت افزار یا نرم افزار وسیله نقلیه وجود دارد، یا یک رویداد خارجی غیرعادی در جاده، مانند نمایش آتش بازی خود به خود در خیابان وجود دارد. یک سخنگوی گفت که این شرکت در حال ارتباط با CPUC و وزارت وسایل نقلیه موتوری ایالتی است، آژانسی که وسایل نقلیه خودران را تنظیم می کند، در مورد چگونگی، چرا و زمان انجام این کار.