

هواپیماهای بدون سرنشین، ربات های پیاده رو و وسایل نقلیه خودران به عنوان برخی از رانندگان بزرگ بعدی در فضای تحویل آخرین مایل تبلیغ می شوند، اما در مورد دوچرخه فروتن چطور؟
شرکت های تدارکات و تحویل جهانی مانند UPS، FedEx و آمازون آزمایش نوعی دوچرخه الکتریکی یا دوچرخه باری را برای تحویل آغاز کرده اند. همزمان، استارتآپها در حال ظهور هستند تا هم ناوگان وسایل نقلیه ریزموبایل را برای کسبوکارها و هم اشتراک دوچرخههای الکترونیکی را برای پیکها و کارگران نمایشگاه فراهم کنند.
از آنجایی که تحویل آخرین مایل به دلیل صحنه پررونق تجارت الکترونیک و عادات همه گیر که اکنون در سبک زندگی مصرف کننده ریشه دوانده است، افزایش می یابد، بزرگترین بازار برای حمل و نقل کوچک در نهایت در فضای تجاری به جای تمرکز بر مصرف کننده خواهد بود.
نیت جارت، شریک عمومی Maniv Mobility، یک VC اسرائیلی متخصص در شرکتهای حملونقل در مراحل اولیه، به TechCrunch گفت: «ارسال آیفون یا کاسه در بیوک چندان منطقی نیست. “با ابزار مناسب، پیکها میتوانند سریعتر کار کنند و دستمزد بهتری دریافت کنند – و وسایل نقلیه برقی دو و سه چرخ به طور فزایندهای ابزار مناسبی هستند.”
انتظار میرود که اندازه بازار تحویل آخرین مایل تا سال 2030 به 123 میلیارد دلار در CAGR 13.21 درصد برسد. اگر این بخش به همین شکل فعلی ادامه پیدا کند، به نظر میرسد که کامیونها، کامیونها و خودروهای بیشتری فضا را در شهرها اشغال کرده و هوای تنفسی مردم را آلوده میکنند – دقیقاً پیامی نیست که این روزها میخواهیم ارسال کنیم.
“ارسال آیفون یا کاسه پانچ در بیوک چندان منطقی نیست.” نیت جارت، شریک عمومی Maniv Mobility
به گفته جان پیرسون، مدیر عامل شرکت، میکروموبیلت مشکلی را حل میکند که خودروهای برقی و ونها، بهویژه در مراکز شهرها، آنقدر کوچک هستند که میتوانند ازدحام را دور بزنند و به اندازهای سریع هستند که تا دو برابر یک وسیله نقلیه تحویلی در ساعت توقف کنند. DHL Express اروپا هزینه کل مالکیت دوچرخه های برقی نیز در مقایسه با وانت ها ناچیز است.
گنجاندن دوچرخههای الکترونیکی کار در سیستم تدارکات نیز مشکلی را حل میکند که وسایل نقلیه تحویل خودکار – چه رباتهای پیادهرو باشند و چه چیزی کمی بزرگتر، مانند وسایل نقلیه تحویل نورو – حل نمیکنند. این فناوری اکنون در دسترس است، نه 10 سال دیگر.
این عوامل نشان دهنده یک مزیت رقابتی برای مشاغلی است که به دنبال کاهش هزینه ها در آخرین مایل هستند، که معمولاً ناکارآمدترین و گران ترین بخش زنجیره تامین است.
ما معتقدیم که بسیاری از برنامههای تجاری و تحویل (و مخصوصاً تحویل شهری در آخرین مایل) به دلیل ملاحظات کل هزینه مالکیت، سریعتر از موارد مصرفکننده برق میگیرند – استهلاک هزینه اولیه بالاتر هر خودروی برقی زمانی که چرخهای خودرو هشت چرخ میچرخند بسیار آسانتر است. جارت گفت یا ساعت های بیشتری در روز.