
متا درخواستی را برای رد شکایت کمیسیون تجارت فدرال در مورد خرید Within ارائه کرد.
شرکت واقعیت مجازی لسآنجلس Supernatural را میسازد، برنامهای با ریتم بازی که به تمرین تبدیل میشود که، به نظر متواضع ما، استفاده بسیار خوبی از VR است. منطقی است که چرا متا بخواهد شرکت را غرق کند، اما FTC این نگرانی را مطرح کرد که می تواند یک خرید ضد رقابتی باشد.
“متا و [CEO Mark] زاکربرگ قصد دارد امپراتوری واقعیت مجازی متا را با این تلاش برای به دست آوردن غیرقانونی یک برنامه تناسب اندام اختصاصی که ارزش واقعیت مجازی را برای کاربران ثابت کند، گسترش دهد.”
متا امروز در دادگاه ناحیه شمالی کالیفرنیا درخواست داد تا با وجود شکایت FTC، این معامله را پیش ببرد.
FTC در ابتدا استدلال کرد که این خرید رقابت را در بازار تناسب اندام واقعیت مجازی محدود می کند. این آژانس نوشت: «متا در حال حاضر با برنامه Beat Saber خود و همچنین Within با رقیب برتر خود Supernatural در این بازار گستردهتر شرکت میکند. این دو شرکت در حال حاضر یکدیگر را برای افزودن ویژگیهای جدید و جذب کاربران بیشتر تشویق میکنند، رقابتی رقابتی که در صورت ادامه این خرید از بین خواهد رفت.» اما FTC هفته گذشته شکایت جدیدی را ارائه کرد و این اتهامات را کنار گذاشت.
اگر بخواهیم در مورد آن فنی بگیریم، بیت صابر نیست واقعا برنامه تناسب اندام – برخی از افراد فقط عرق می کنند زیرا بازی به حرکت بسیار سریع بازو نیاز دارد، اما Beat Saber با ورزش طراحی نشده است. بازی ها فقط مقایسه می شوند زیرا هر دو بازی ریتم هستند.
در هر صورت، متا از تشکیل پرونده های فشرده کمتر توسط FTC سود برده است، با این استدلال که این شکایت نباید در خرید تداخل داشته باشد. اگر متا بخواهد Within را تصاحب کند، در آن صورت FTC برای مجبور کردن شرکتهای ترکیبی به جدایی سختتر خواهد بود.
“FTC پس از انصراف از ادعای خود مبنی بر رقابت متا و Within برای کاربران تناسب اندام تنها از این بیانیه که متا و درون است میتوانست رقابت، و ترس از چنین است رقابت به داخل هدایت می کند و دیگران برای رقابت شدیدتر،” مستندات متا می گوید. اما وکلای شرکت استدلال میکنند که بر اساس سابقه قانونی، «رقابت بالقوه درک شده» در دادگاه به عنوان دلیلی برای جلوگیری از ادغام عمودی تایید نشده است.
در این پرونده آمده است: “FTC فقط ادعا می کند که ترس عمومی از ورود احتمالی متا انگیزه ای برای رقابت است.”
متا یک شرط بندی بزرگ روی واقعیت مجازی انجام داد. در سال 2021، این شرکت بیش از 10 میلیارد دلار در بخش Reality Labs خود هزینه کرده است و درآمدی نزدیک به این مقدار ندارد. در کنفرانس توسعه دهندگان خود در این هفته، شرکتی که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، از هدست واقعیت مجازی پیشرفته خود، Quest Pro، با قیمت 1499.99 دلار رونمایی کرد.
جنبش متا برای اخراج از TechCrunch