

طبق گزارش The Information، طرح Twitter Blue در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده است، اما با از سرگیری آن، اگر از iOS مشترک شوید، باید 11 دلار در ماه بپردازید.
این گزارش خاطرنشان می کند که در صورت خرید از شبکه، طرح اشتراک 7 دلار در ماه هزینه خواهد داشت. اما برای iOS، جبران هزینه های اپ استور اپل گران تر خواهد بود. لازم به ذکر است که اپل برای سال اول اشتراک 30 درصد هزینه توسعه دهنده دریافت می کند، اما از سال دوم به 15 درصد کاهش می یابد.
هنگامی که توییتر طرح اشتراک جدید خود را با علامت تأیید در 9 نوامبر راه اندازی کرد، ماهانه 7.99 دلار از کاربران دریافت کرد. اگر قرار بود توییتر هزینه های اپ استور را جبران کند، باید 10.38 دلار دریافت کند – اما هزینه 11 دلاری جدید مانند یک عدد گرد به نظر می رسد.
ایلان ماسک، مالک توییتر، اخیراً علیه اپل به دلیل توقف تبلیغات توییتر، آنها را به نفرت از “آزادی بیان در آمریکا” متهم کرد. ماسک همچنین غول فناوری را به تهدید به «ممنوعیت توییتر از اپ استور» متهم کرد. با این حال، پس از ملاقات ماسک با تیم کوک در طی یک تور از پردیس کوپرتینویی اپل، همه چیز به حالت خوب و درجه یک بازگشت.
ماسک به دنیا گفت که کوک به صراحت گفته است که راه اندازی توییتر از اپ استور در حال بررسی نیست. علاوه بر این، اپل تبلیغات در پلت فرم رسانه های اجتماعی را از سر گرفته است. اپل در توییتر هزینه زیادی می کند پلتفرمر خبرنگار Zoe Schiffer اشاره کرد که این شرکت سالانه نزدیک به 100 میلیون دلار تبلیغات می خرد.
مدیر عامل تسلا نیز طرفدار هزینه های اپ استور اپل نیست. ماه گذشته، او آنها را به عنوان یک “مالیات مخفی” توصیف کرد که توسط سازنده آیفون اعمال شده است. با این حال، این اولین بار نیست که ماسک از کمیسیون اپ استور انتقاد می کند. سال گذشته، او در نبرد شرکت بازی سازی با اپل از Epic جانبداری کرد و گفت که این هزینه ها وجود دارد “مالیات اینترنتی جهانی واقعی”.
با این حال، مانند بسیاری از شرکتهای ناراضی مانند اسپاتیفای، توییتر نیز در صورت ارائه اشتراک از طریق iOS، باید قوانین اپ استور را رعایت کند. همانطور که همکارم تیلور هت میکر ماه گذشته در داستان خود اشاره کرد، “شما می توانید دیوانه باشید که اپل 30 درصد از آنچه را که در آیفون تولید می کنید می گیرد، اما 30 درصد صفر هنوز صفر است.” این چک آبی اکنون گران تر به نظر می رسد.